schoonmoeder

A

Anoniem

Guest
hallo,
ik moet even m'n gal spuwen.
vanmiddag mijn schoonmoeder op visite gehad,bah ben er nog chagarijnig van.
nou heb ik nooit zo'n goede band met haar gehad maar sinds ik zwanger ben kan ik haar helemaal niet meer uitstaan.
ze leeft ook helemaal niet leuk mee met de zwangerschap,ze komt wel 1 keer in de zoveeltijd langs want dat is haar plicht(zo zegt ze het ook letterlijk).
als ik iets vertel over de zwangerschap toont ze geen intresse of zegt bij alles ja dat hoort erbij. ze heeft me wel al jaren steken onder water gegeven over wanneer we nu eindelijk eens kinderen kregen terwijl ze wist dat dit niet wou lukken grrrrrrrrrrrrr.
verder somt ze alles op wat hier in huis moet gebeuren,wat mijn man dan moet doen volgens haar en zegt er dan bij hij heeft er zeker geen zin in.
terwijl die lieve schat van alles voor me doet en het hartstikke druk heeft,afgelopen weekend heeft hij de hele tuin gedaan bv.
dat doet pijn en kan het nu helemaal niet hebben dat rotmens!!!!
ik vraag me af of ik extra emotioneel reageer want anders maak ik me er niet zo druk om maar kan het nu niet uitstaan grrrrrrrrrrrrrrr.
groetjes ammarins

Breek me de bek niet open!! Mijn schoonmoeder is teruggevallen uit de hel denk ik wel eens. Die is zo ontzettend egoistisch dat ik bijna blij zou zijn als ik een schoonmamma zoals jij zou hebben. Toen we ons kindje verloren zei ze dat we niet moesten denken dat we de enige waren die wel eens wat hadden. Haar zoon had haar erg hard nodig maar dat kwam ff niet uit enz enz. Bodemloze put zeg maar!

Ik snap je irritaties heel goed hoor! Wat een gezeur om niks! Enne hoezo er moet nog van alles in huis gebeuren? Bepaalt zij dat? Dacht het niet.
Probeer je niet te druk te maken want mensen van die leeftijd verander je toch niet. Als jij en je man maar weten hoe het zit dan is het goed. Laat haar maar gewoon kletsen! Moeilijk..ik weet het! Maar uiteindelijk moet je toch met haar zien te leven hoe vervelend ook......

gr.Ing

We kunnen elkaar de hand schudden! Ik dacht dat er nergens een schoonmoeder rondliep die erger was dan de mijne maar ze bestaan dus toch! Net zoals in jouw geval is mijn band met mijn schoonmoeder oppervlakkig te noemen. Mijn schoonmoeder is alleenstaand (ra ra, hoe zou dat nu toch komen...) en heeft altijd mijn man voor haar karretje kunnen spannen...Totdat ik in the picture kwam. Ze heeft altijd tussen de regels door laten merken dat ze me niet moet, ik heb tenslotte haar "hulpje" van haar afgepakt. Ze toont niet echt interesse in de zwangerschap. Ik ben nu al ruim over de helft en we hebben nog geen klein cadeautje of niks van haar gehad. Nu weet ik wel dat het niet om cadeau's moet gaan, maar als ik dan kijk naar mijn eigen moeder: die kocht gelijk een knuffeltje om te vieren dat ze oma werd! Probeer je niet al teveel van je schoonmoeder aan te trekken, daar is een zwangerschap veel te mooi voor! Toont zij geen interesse? Dikke pech voor haar, toch?

hoi,
bedankt voor jullie reakties.
jullie hebben groot gelijk,ik moet het me ook niet aantrekken maar ik baal er wel eens van. waarom moet het toch altijd zo maar ja veranderen doet ze toch niet.
vooral voor mijn man vind ik het zo sneu want hij ziet dat het wel anders kan bij mijn ouders. inderdaad kwam mijn moeder ook gelijk met een paar rompertjes en een grote knuffel en van mijn schoonouders tot nu toe niks.
maar oke goed dat dit forum er is kan ik ff m'n hart uitstorten veel liefs van ammarins

Hallo dames,

Wat een bekende verhalen zeg. Dacht ook dat ik alleen was.
Mijn schoonmoeder was mee een aantal babykleren halen die we tweedehands hadden gekocht, bij iemand die bij hun in het dorp woont. Op de trug weg zei ze dat wat we niet leuk vonden wel naar haar jongste zoon en vriendin konden want die waren druk bezig met hun babyuitzet. Ze zijn niet eens zwanger!!!!!!
Heb toen gezegd dat ik dat zelf wel zou bepalen en ik spug zat ben van hun, ze praat namelijk altijd over die twee.
Ze heeft ook geen moment naar mij gevraagt, hoe het gaat enz.
Wat was ik pissig!. Heb het ook aan mijn vriend vertelt dat ik dit zo niet leuk vind en die heeft er alle begrip voor. Gelukkig wonen we niet te dicht bij elkaar dus zien we mekaar niet te vaak.

Moest ook even mijn verhaal kwijt.

groetjes jmak

Haha lekker bekend !

Nou een geluk heb ik, mijn schoonmoeder vond het wel leuk. Maar eigenlijk had ZIJ liever gehad dat ik nog een jaar of 5 zou wachten :p
Ik ben 22 en ik ben hardstikke blij dat ik jong moeder word. Maar wat nou wel jammer is : Als het kindje er dalijk is komt ze meer :p en daar heb ik niet zon zin in. Mijn vriend probeert ze nu wel zo veel mogelijk thuis te laten want het is ook best een muts. Ze heeft meer kwaaltjes als een hoogzwangere vrouw en praat heel de dag over haar pijntjes :S Maar ja, voor het kindje word het best een leuke oma. Als praat ze heel hard en vind niemand zo geweldig als haarzelf :p Succes Allemaal !!!

Hoooi dames,

zoals ik hier lees moeten ze bijna alle schoonmoeders met een enkeltje naar de maan sturen inclusief de mijne...
Alles wat jullie beschrijven deed zij ook, tot mijn man en ik haar de waarheid recht in haar gezicht hebben verteld, nu gaar het redelijk, maar nog blijft ze zich overal mee bemoeien...

Mijn 2 meiden hebben maar een opa en oma, en dat zijn mijn ouders, die andere twee komen bijna nooit naar ons toe want dat vinden ze te ver (30 km)...

@ esther, Sjannie en Anny, whiehaaa stelletje dozen zijn het...succes...:p

groetjes Valerie

Hoi hoi allemaal,

Nou gelukkig heb ik juist een schat van een schoonmoeder (en schoonvader)!
Nee, echt serieus, ik heb er zo ontzettend mee geboft. Ik ben ook heel blij dat het klikt want ik zou er niet aan moeten denken dat ik met hun in de clinch zou liggen. Ze wonen immers 5 minuten rijden van ons vandaan.

Ik denk dat de hormonen in ons lijf alle emoties wel erg versterken. Ik merk bij mezelf dat ik zelfs mijn man regelmatig loop af te katten terwijl ik me achteraf afvraag wat hij fout heeft gedaan? Helemaal niets!
Waarschijnlijk kun je zo'n bemoeizuchtige schoonmoeder dan helemaal niet luchten of zien! En misschien dat je het voor jezelf allemaal erger interpreteert dan dat zij eigenlijk bedoeld.
Ik zou je gevoelens gewoon naar haar uiten. Dan weet ze waar ze aan toe is en hoef jij je niet zo op te vreten. Als je het gewoon rustig vertelt met hoe die dingen bij jou overkomen, dan is het niet eens brutaal.

Heel veel succes allemaal!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan