schoonmoeder

Hallo meiden,

Vandaag heb ik mijn schoonmoeder nog gezien. We zijn geen vriendinnen en dat zullen we ook nooit worden. Toen onze 1e werd geboren draaide ze wel even door.....

Ze was over enthousiast! Dat betekent dat zij bijna alles heeft gekocht voor onze baby uitzet en dat haar baby kamer thuis eerder klaar was dan de onze!  Toen onze dochter geboren was, was ze ook teleurgesteld dat het geen jongen was! Die dingen die dan gezegd worden aan je kraambed vergeet je nooit meer! Dat vind ik toch wel jammer. Ze had voor ogen dat zij een kind zou krijgen en niet ik. Dat viel toch erg tegen en na die tijd is zij dan ook een soort van ingestort en ik kreeg de schuld. Toen is mijn man erg boos geworden en hebben we ze ook een week of 6 niet gezien!

Het gaat nu beter. Ze moest er gewoon erg aan wennen dat haar zoon voor zijn eigen gezin had gekozen! We tolereren elkaar en helpen elkaar waar nodig, maar gezellig winkelen...... Nee dat zit er niet in!

Groetjes  Sandra
(morgen 36 weken)

Poeh, jullie hebben het wel te stellen met jullie schoonmoeders zeg! De mijne is ook geen droom, maar het kan duidelijk een stuk erger....

Mijn man komt uit Duitsland, en daar woont mijn schoonmoeder ook nog steeds (gelukkig maar, haha!) Hij is in Nederland gaan studeren deels omdat hij niet te dicht bij z'n moeder wilde zitten. Ze is het type dat je altijd goede "adviezen" geeft - oftewel: je moet het ZO doen! Ze lijkt een heel lief vrouwtje, en dat is ze meestal ook, maar ze is erg manipulatief - zelfs zonder het door te hebben! Gek word ik er af en toe van, en ik merk dat de hormonen het er voor mij niet beter op maken. Ze belt ook heel vaak om te vragen hoe het met me gaat (best lief), maar dan moet ze zonodig weer goede adviezen geven - mens, het is MIJN kind, denk ik dan..... Ze belt altijd op de vaste lijn, dus ik weet dan niet wie het is, anders zou ik soms gewoon niet opnemen, haha.

Ze vond het ook maar onverantwoord dat ik thuis wilde bevallen als dat  kon  (dat doet men in Duitsland niet, omdat  daar de  verloskundige zorg nou eenmaal anders geregeld is).  Toen bleek dat ons kindje in stuit lag, en mijn man was ook een stuitligging, dus ze ging er maar even vanuit dat ik dan wel een geplande keizersnede zou doen, want "dat stelde echt niks voor." Pardon?? Dat mag ik toch zeker wel zelf beslissen?

Ook vond ze het maar raar om te horen dat ik zolang mogelijk borstvoeding wil geven als dat lukt (zowel mijn man als ik hebben allergieen en ik heb ook nog astma, dus dat is dan heel belangrijk). "Een half jaar? Gatver!" zei ze... En bedankt!! Ze wist er ook niks vanaf dat borstvoeding zo belangrijk is als je zo'n grote kans op allergieen is - ja, er is een hoop veranderd sinds de jaren `70, muts.... Grrrr.

Ik ben blij dat m'n schoonmoeder in het buitenland woont - ze is echt wel lief over het algemeen hoor, maar die bemoeizucht.... pfffft. Daar heb ik met m'n eigen moeder gelukkig geen last van - die is dan weer bijna het andere uiterste, maar da's een heel ander verhaal. Gelukkig hebben we geen logeerkamer, anders zou ze na de bevalling hier een week komen logeren - mij niet gezien! Ik wil graag een rustige kraamweek met z'n drietjes, en ze heeft gelukkig gezegd dat ze een hotel neemt. Halleluja!   Ze heeft ook nog aangeboden om te komen helpen het hele huis te poetsen voor de baby komt "als ik dat zelf niet meer kan." Heel lief bedoeld vast, maar ten eerste is haar eigen huis erg ranzig, en ten tweede heeft ze nogal de neiging onze inrichting te 'verbeteren'.... Ik zou gek van haar worden! Ik vind het juist zo lekker dat ik me even rustig samen met mijn man op de bevalling en kraamtijd kan voorbereiden.... Ik moet er niet aan denken, een hele week m'n schoonmoeder die in de woonkamer bivakkeert - WHAT WAS SHE THINKING?

Ik heb angstdromen dat ze straks wil dat we 6 keer per jaar naar Duitsland komen met de kleine. Ze heeft ook al gezegd dat ze hoopt dat het een meisje is, omdat zij altijd al een meisje heeft willen hebben (lekker aardig om dat te zeggen tegen je enige kind, mijn man dus). Ik hoop maar dat ze snapt dat het dan wel ONS meisje wordt, en niet dat van haar!!

Nou, wel lekker om even je ei kwijt te kunnen hier, he meiden? Allemaal heel veel succes met de schoonmoeders de komende tijd....
~Hilde

Tjonge, wat een gedoe he met schoonmoeders. Gelukkig heb ik hele lieve schoonouders.
Hilde... er bestaan ook vaste toestellen met nummermelders hoor, misschien is dat wat voor je.
Meiden, allemaal succes met het schoonoudersleed.
Groetjes Veerle

Hallo,

Mijn schoonmoeder bemoeid zich ook altijd overal mee.
Met hoe ik de kinderen moet opvoeden ( ze wil dat ik het precies zo doe als zei vroeger deed ) Ik heb zelf een totaal andere manier van opvoeden dan zei.

En als we daar zijn of we zijn met z,n alle weg doet ze net of het haar kind is.
Bepalen wat voor straf die moet krijgen als ie wat doet ik krijg niet eens de kans zelf wat te zeggen want zei zit er altijd meteen bovenop.

Ze heeft zelfs een paar x onze zoon een tik gegeven daar was ik wel zo kwaad om hij word niet geslagen en mocht dat wel zo zijn kan ik dat altijd zelf nog.
Waar haalt ze het recht vandaan. Ik heb hier mijn man vaak over verteld en hij heeft het ook gezegd maar ze trekt zich er niks van aan.

enz ga zo nog maar even door echt heel verveldend
En waar ik ook niet tegen kan is hoe ze zegt hoe ik m,n huishouden moet doen.
terwijl het bij ons altijd netjes en schoon is en bij haar vee; minder

Maar goed we wonen gelukkig in een ander dorp en hoeven we haar niet zo vaak te zien

maar goed zal ophouden nu want word er nu al weer chagerijnig van haha

groetjes

Hallo,
Nou als ik het zo allemaal lees heb ik een schonnmoedere die direct vanuit de hemel hier op aarde is gekomen!!

Heb echt een superschoonmoeder.

Heeft denk ik ook wel te maken dat mijn schoonmoeder op haar 48e weduwe is geworden(totaal onverwachts is mijn schoonvader overleden aan een hartstilstand, hebben samen 1 nacht mogen waken en toen was hij er niet meer, 51 jaar).
Je houdt haar toch in de gaten en mijn man is de oudste en zijn enigste broer wil geen contact meer, niet met ons en ook niet zijn moeder.

Ze gaat om het weekend op de zaterdag oppassen en ik heb er totaal geen moeite mee.

Krijgen ook heel veel spulletjes van haar, vraagt wel eerst of ze iets mag kopen want ze wil zich niet opdringen!

Toen ik in het ziekenhuis lag was zwe er ook iedere dag en was zeer bezorgd.

Ze is gisteren mee geweest naar de gyn voor controle en dan is ze zo trots daarna, is ook erg blij dat ze oma wordt!!!

Heb ook een hele andere band met haar dan met mijn moeder, kan eerlijk gezegd beter met haar dan met mijn moeder overweg,er zijn vroeger wat dingen gebeurd(eetstoornis van mij, geh. zusje dat uit huis geplaatst is.) maar daar is nooit over gesproken, we gingen maar door.
Nu merken we dat we elkaar geen emoties kunnen tonen.

Nu ik zwanger ben gaat het veel beter, we gaan dit weekend zelfs met mijn ouders op vakantie in 1 huisje en zie er geen minuut tegenop!!!

Dus alles komt goed en ben een supergelukkige zwangere met super-ouders en een super-schoonmoeder!!!!!

Oef, wel een lang verhaal geworden maar het kan dus ook anders!!

lollifantje, 34 weken.

Hallo ik hoor hier eigenlijk niet thuis maar wil toch even iets vragen: Zijn jullie schoonouders (moeders met name begrijp ik uit de verhalen) zo geworden nadat jullie verteld hebben dat jullie zwanger waren (of na een geboorte)  of waren het al vreselijke mensen om mee te leven? Mijn schoonouders zijn namelijk een "lot uit de loterij" (in ieder geval kan ik er mee lezen en schrijven)  en ik hoop echt niet dat dit gaat veranderen strakjes.

Voor iedereen met een vreselijke schoonmoeder veel sterkte gewenst

Miranda

die van mij woont 100 kilometer verderop, dat heeft als nadeel dat ze meteen een hele dag willen komen. Want het is zo ver rijden, maar na een halfuurtje ben ik echt uitgepraat met ze. Van mij mogen ze ze afschaffen schoonouders, egoistisch, egocentrisch en heel vervelend.

@ Miranda: schoonmoeders worden zo nadat de baby er is. Ineens is er veel meer contact dan voorheen. Ze hebben ook het gevoel dat de baby van hen is. En dan zeg ik: jullie hebben je tijd gehad met je eigen kinderen, nu is het mijn beurt. En dat over de hele dag langskomen (180km) herken ik maar al te goed!! Ben ook uitgepraat na een half uur ppfff. Ik heb nu gezegd dat 2 uur langskomen ruim voldoende is voor mij.

Terug
Bovenaan