schoonmoeder

Onderwerp uit mijn hart!
MissC - dat lijkt mijn schoonmoeder wel - inderdaad het andere uiterste
Vanaf de conceptie van onze zoon draait de wereld om hem en nu ik zwanger ben van de 2e breidt dat zich uit.
Wij wonen (helaas) in hetzelfde dorp en ik moet zeggen dat ze 2 vaste dagen pw oppast wat natuurlijk fantastisch is en wat ik bijzonder waardeer maar ze is alom aanwezig.
Ze belt minstens 2 x per dag, koopt allerlei kleren/schoenen voor mijn zoon die ik hem nooit aan zou trekken en gaat met hem naar de kapper wanneer zij het nodig acht.

"Ja, dat truitje wat hij aan had gaat echt niet meer over zijn hoofd dus heb ik maar een nieuwe gekocht". "Ja, omdat jij altijd maar werkt ben ik maar met hem naar de kapper gegaan". "Van die schoenen krijgt hij x-benen dus heb ik deze gekocht".
"Ik ben met hem naar de dokter geweest want hij heeft zulke rare vlekjes in z'n nek".

Het ergste vind ik dat ze haar mond niet kan houden, ik vertel haar alleen het hoognodige maar als mijn man haar bijv. verteld dat ik wat moe ben, hebben ze de volgende dag bij de bakker al gehoord dat ik op bed moet blijven liggen.

Ik negeer haar grotendeels maar barst af en toe uit elkaar als het mij teveel wordt. Het geeft ook spanningen tussen mijn man en mij want hoewel hij het wel ziet, weet hij niet beter dan zo'n moeder te hebben.

Hoi Miss C en alle anderen,

Meid daar hoef je de hormonen niet de schuld van te geven hoor. Het is gewoon je schoonmoeder haar schuld. Natuurlijk is het zo dat je soms wat minder kan hebben maar ik geloof echt niet dat jullie je meer ergeren an je schoonmoeder vanwege de hormonen.

De dingen die jullie schrijven zijn gewoon niet leuk , klaar. Sommigen schoonmoeders zijn gewoon niet leuk. Gelukkig heb ik hier helemaal geen last van. Ik ben dolblij met mijn schoonouders en ik denk dat wij ze mischien dadlijk zelfs wat moeten temperen in hun enthusiasme( whahah weet nooit hoe je dat woord schrijft) Het enige waar ik me kapot aan erger is de manier van praten van mijn schoonvader en zelfs ook vriend. Hun komen uit zuid amerika en bij hun i het heel normaal om met veel scheldwoorden te praten en nou dat wil ik absoluut niet natuurlijk. Maar goed dat is alles.

Mijn beste vriendin heeft ook een heks van een schoonmoeder, balen voor haar want haar eigen moeder heft ze ook al verloren. Mischien kan ze de mijne een keer lenen

hallokidokie!
Ik moet ook even mijn ei kwijt wat betreft mijn spaanse schoonmama..Ze bedoelt het allemaal goed met haar adviezen, maar ik word er niet goed van. Daar komt nog bij dat ik in Spanje woon en er alleen voor sta. Mijn man staat niet altijd aan mijn kant en mijn spaanse schoonzussen zeggen altijd, ja zo is ze nu eenmaal.
Ik zie haar dus dagelijks want ze brengt en haalt mijn dochter van 5 van en naar school en ik of mijn man haal haar weer op eind van de middag. Nu ik 3 maanden zwanger ben kan ik haar wel schieten..vorige week ben ik behoorlijk uit mijn slof geschoten tegen haar. Ze hoeft maar iets verkeerds te zeggen en ik begin al te koken. Mijn man die zegt altijd van laat maar kletsen..maar ik zit ermee! Maar het lucht wel op om alle verhalen van jullie te lezen. Groetjes vanuit een zonnig Gran Canaria!

ben net nog met kids bij mijn schoonmoeder geweest, niets mis mee hoor.

Enne als ik zo om me heen kijk dan denk ik ook wel eens, schoondochters wat misdragen jullie je. Soms is het echt van twee kanten mis. Je moet samen werken aan een goede relatie. Of dat bij jullie zo is kan en wil ik niet beoordelen.

Sterkte dames

Miep

Ik bof enorm met mijn schoonouders. Wij wonen 4 huizen verderop en we gaan vaak langs. Onze dochter van bijna 3 mag altijd bij ze spelen en niets is ze teveel.

Nu de 2e zich ieder moment kan aandienen, komt mijn schoonmoeder elke dag langs om de keuken te doen, de was, strijken etc etc. Ook komt ze mijn dochter halen om lekker naar de speeltuin te gaan of e.d.

Normaal kunnen we ook allemaal goed met elkaar opschieten, gelukkig maar.

Heel heel lang geleden, zeker 14 jr geleden, had ik ooit een vriendje met een rare moeder. Sorry hoor, maar volgens mij spoorde ze niet helemaal. Een voorbeeld hiervan: zijn oma was overleden dus mocht hij ook niet naar mijn oma. Ik mocht niet later naar huis dan 9 uur want anders word je verkracht  , ik mocht niet op vrijdag met mijn vriendinnen stappen want anders zat haar lieve zoontje alleen. Jullie begrijpen dat deze jongen heel snel verleden tijd was. Bovendien maakten zijn ouders mij en mijn ouders belachelijk omdat wij naar de universitaire opleiding hadden gedaan en zijn ouders niet. Ik kan mij dus heel goed voorstellen wat andere meemaken met hun vreemde schoonmoeders en nu heb ik een hele lieve.

Ik heb de allerliefste schoonouders die ik maar kan wensen!! Wij verwachten in oktober de 1e en ze vinden het fantastisch!! Ik heb vanaf het begin dat mijn vriend en ik elkaar kennen als een heel goed contact met ze. Het zijn echte lieverds...

Suus

mijn schoonmoeder is een heel lief mens, maar ze vindt het zo vreemd dat ik niet wil dat ze aan MIJN buik voelt, dat ze iedereen laat weten dat zij niet aan mijn buik mag voelen. ten eerste vind ik dat mijn beslissing, ten tweede voel ik mij zo aangevallen alsof ik vreemd ben.....

hoi meiden,

ik heb al 10 jaar geprobeert mijn best te doen in de relatie met schoonmoeder, maar ze doet haar ding en ertegenin gaan heeft geen zin, haar wil is wet.....

ik weet ook dat het van 2 kanten komt, maar als de ene altijd zin door dramt houd het een keer op (hmmmm met alsof ik mezelf aan het verdedigen ben.)

ik zou het NIET pikken als schoonmoeder met mijn kind naar kapper zou gaan!!!
maar dat moet ieder voor zich weten!

ik kan er niet zo goed tegen dat schoonmoeder mijn man voor haar karretje spant!!! en hij doet werkelijk alles voor haar!!! zoals nu, hebben ze nieuwe vloer in computer kamertje, belt ze op en moet mijn man vanavond echt even komen kijken!!! (vloertje van 2 bij 2 meter) en... mijn man is er naar toe.. stel je voor dat je een keer nee zegt!!!
ik kan er zo slecht tegen!!!!

voor mijn dochtertje zou ik een betere band met haar oma wensen, maar zolang die oma zo dwars blijft en haar zin doordramt heb ik daar geen zin in!!!!

het erge is wel dat ik een lieverd van schoonvader heb en die is er dus ook de dupe van!!! jammer hoor!!!! maar ook hij kan schoonmoeder niet terug fluiten!!

ik heb een aantal maal gesprek gehad met schoonmoeder en had het idee dat ze me echt begrep en zou proberen zich aan te passen, maar gaat ene oor in en andere oor uit... zoooo jammer!!!

nou succes met jullie schoonmoeders, ik hoe erover op, moet aan mijn bloeddruk denken!!! anders gaat ie koken!!!
groeten miss C

Terug
Bovenaan