Schoonouders

Echt waar hoor heb weer een dag achter de rug waar je niet goed van wordt.
Ik heb dus echt schhonouders die gewoon niet te snappen zijn.
Ze zijn zwaar van de kerk (alle respect daarvoor) maar, ga mij niets opdringen Arjan en ik hebben niets met de kerk.
Nu gaat volgende week mijn zwager trouwen en nu hadden we ons netjes voor genomen ook maar naar die kerkdienst te gaan.
Wat denk je heb ik gister mijn schoonmoeder aan de foon en die zegt even tussen neus en lippen door o ja je kinderen zijn niet welkom in de kerk dus wat doe je daarmee?
Ik zeg daarop dat als de kinderen niet welkom zijn ik ook niet kom.
Vraagt zij Zou arjan dan voor z'n broer wel willen komen.
Nu is arjan ook zo van kids niet welkom ik ook niet maar om de vrede te bewaren had arjan besloten toch maar even te gaan dan.
Krijgt hij een sms met een heel verwijdt dat we toch al niet meer van plan waren te komen.
moet je niet tegen arjan zeggen want dan komt hij helemaal niet meer.
Vandaag dus even mijn schoonmoeder de waarheid gezegd en ook gelijk gemeld dat we geen verder contact meer willen op wat voor manier dan ook.
Niet met hun niet met mijn zwager en schoonzussen.
Is vast een raar verhaal geworden maar het komt erop neer dat het al zolang als ik in de fam ben er altijd gezeur is (dat is al 10 jaar zo. en daarvoor was dit ook al zo.)
Wij waren het nu dus echt zat om altijd alles maar gedaan te hebben.
Dat we nu alle contact voorgoed verbroken hebben.
En ik moet zeggen het lucht best wel lekker op.

Hehe ben me verhaal weer kwijt.

Groetjes Lique

Hoi lique,

Aan je verhaal zal vast een hele geschiedenis voorafgegaan zijn.
Allereerst zal het idd lekker opluchten om je verhaal kwijt te kunnen ;-)

Wat ik raar en apart vind is dat je kinderen niet mee mogen naar de kerk, maar ook dat je schoonmoeder het zo brengt.
Ik ben zelf gelovig, maar bij ons in de kerk zijn de kinderen gewoon welkom als ze maar wel bijv in de bank blijven of in de buggy en niet onder de dienst gaan rennen door de kerk.
Op zondag gaan de kleintjes niet mee naar de kerk maar is daar creche voor geregeld in een zaaltje bij de kerk, vind het apart dat je schoonfamilie daar niet een schoonzus of zus voor gereserveerd/ gevraagd hebben om evt op te passen, via geluidsinstalatie kan deze dan toch ook de dienst luisteren?

Jammer en verdrietig dat je schoonmoeder er zo op reageert en jullie zo op jullie nek zit en zo negatief doet naar jullie toe.
Ik lees niets in je verhaal dat je schoonvader ook zo op jullie reageert, laat hij het zich van je schoonmoeder gewoon aanleunen en gaat er zo in mee of is hij ook echt heel direct naar jullie zo negatief?

Voor je zwager en schoonzus vind ik het wel jammer, weet niet of jullie contact hadden met elkaar, maar op onze bruiloft waren mijn ongelovige zwager en schoonzus van harte welkom gewoon om wie ze zijn en omdat het de broer van jw is, maar zij lieten het ook afweten... (dat is ook weer een heel verhaal dus slaan we effe over)
Voor ons was dit heel jammer en deed ook wel even zeer.

Zijn je schoonouders wel goed voor je kids?
En een vraagje uit nieuwsgierigheid, naar welke kerk gaan je schoonouders eigenlijk?

Zelf hebben we een 'multiculti' familie, hihi, er zitten een paar tussen die zijn heel zwaar in geloof, sommige zijn wat lichter, en sommige geloven helemaal niet.

Als je, je verhaal kwijt wil pen je het maar neer, en ik hoop dat je mijn berichtje niet als aanvallend ofzo voelt...

Liefs Marina

Hey Lique,

Ook ik heb met het grootste deel geen contact meer met de schoon familie,, hier was ook altijd wat..

Vind het erg vreemd dat de kinderen niet mee mogen komen,, het is toch een feestelijke viering,,hoezo geen kinderen??
En zoals marina zegt hadden ze daar rekening mee kunnen houden en kunnen informeren of er iets is geregeld voor kinderen, of meedenken voor een oppas!
Mijn zus is in de kerk getrouwd en hoewel ik niks heb met de kerk ben ik daar zeker geweest, zie daar het probleem niet van.

Nou ik hoop dat het jullie rust geeft nu het contact gestopt is, ik en mijn man hebben daar echt rust door gekregen moet ik zeggen, jammer dat ze oma en een aantal neefjes/nichtjes en dergelijke niet zien, maar dat weegt in dit geval echt op tegen de voordelen!

Succes ermee!

Gr MJ

Hey Lique,

Ook ik heb met het grootste deel geen contact meer met de schoon familie,, hier was ook altijd wat..

Vind het erg vreemd dat de kinderen niet mee mogen komen,, het is toch een feestelijke viering,,hoezo geen kinderen??
En zoals marina zegt hadden ze daar rekening mee kunnen houden en kunnen informeren of er iets is geregeld voor kinderen, of meedenken voor een oppas!
Mijn zus is in de kerk getrouwd en hoewel ik niks heb met de kerk ben ik daar zeker geweest, zie daar het probleem niet van.

Nou ik hoop dat het jullie rust geeft nu het contact gestopt is, ik en mijn man hebben daar echt rust door gekregen moet ik zeggen, jammer dat ze oma en een aantal neefjes/nichtjes en dergelijke niet zien, maar dat weegt in dit geval echt op tegen de voordelen!

Succes ermee!

Gr MJ

Hey Lique,

Succes ermee!

Gr MJ

Hey Lique,

Hihi, mijn zus gaat volgende week ook trouwen, ook (redelijk zwaar) van de kerk (ook op do. 6 mei??). Mijn ouders zijn ook zeeeeeer zwaar van de kerk. Maar toch willen zij juist wél dat er veel kinderen meekomen (misschien dat er toch iemand 'geraakt' kan worden door de boodschap, is hun hoop). Dus ik snap het niet helemaal.....

Ik zou gewoon lekker mijn eigen plan trekken, het is jullie beslissing, jullie leven, nietwaar??

Hier hebben we andere 'probleempjes'.... het is gebruikelijk bij de kerk van mijn ouders dat vrouwen een hoed of wat dan ook op hun hoofd hebben. Tja, laat ik dat nu net niet willen (ben het er niet mee eens en voel me hypocriet als ik meedoe aan het 'circus')........ Ik heb er ook jaren mee geworsteld en me continu aangepast. Nu doe ik mijn ding, waarbij ik echt rekening houd met het geloof van anderen, maar niet ten koste van mijn eigen leven of beslissingen!

Succes, en alvast een fijne trouwdag toegewenst!!

Hannah,

We kunnen elkaar een handje geven.
Mijn zwager gaat ook op 6 mei trouwen haha.
Hoe heet jouw zus??? hihi

@ Marina mijn schoonouders zijn niet echt goed voor de kids zo krijgt melanie toen 4 jaar een halve liter cola. (vind ik niet echt normaal)
en zeker niet omdat, we hadden gezegd dat ze geen cola mag van ons.
En met oud en nieuw wilde ze Melanie echte advocaat geven.
En dan niet een heel klein beetje maar ongeveer het dubbele van wat ze zelf eet.
En verder kijken ze er echt niet naar om Kunnen niet een keertje langs komen, kunnen niet even bellen om te vragen hoe het gaat.
Ik belde bijna iedere week maar, dan wordt er gewoon niet opgenomen.
Mijn schoonouders zijn zeer zwaar gereformeerd.
Ook hoedje op rokje aan Ik doe het echt NIET.
Oja en in hun kerk hangt een bordje met hoofddeksel verplicht en legging verboden.( hoofddeksle wil ik geloven maar echt niet de regel van de legging)
Dat van die legging slaat er dan weer op dat ik weleens een legging met een rokje aanheb en dat hoefde ik dus echt niet te doen.
Ik merk dat als ik het er over heb dat ik nog boos ben.

Mijn schoonvader doet alsof hij heel aardig is maar laat mijn schoonmoeder alles zeggen. (lekker achterbaks)

Kortom wij zijn opgelucht.
Ik ben er helemaal klaar mee.

Gr Lique

Hihi, Lique, ik ken die cultuur van hoofddeksel verplicht en legging verboden............... ben er mee groot gebracht (maar vanaf mijn 17e uitgestapt).
Mijn zusje heet Eva :)

Succes met alles, lastig hoor!

Terug
Bovenaan