Schoonouders

hoi,
tja net als marina zegt het zijn maar regeltjes... ik ben ook kerkelijk (niet zo zwaar) bij ons draagt draagt ook iedereen een hoed tenminste de meeste maar het is niet verplicht! ook legging zie je bij ons wel..
ik heb zelf altijd een petje of een baret op. dit staat wat moderner dan een hoed misschien een idee? en je hebt ook van die haarbanden die je helemaal over je hoofd kan doen zie je bij ons ook wel. mn aanstaande schoonzusje is ook niet christelijk opgevoed en doet ook echt geen hoed of iets dergelijks op in de kerk maar ze gaat wel mee en dan vind ik het al goed. dat waardeer je echt wel! maar denk dat het bij kerken soms wel een verschil is ja qua kledingkeus. tja ik vind dat je daar echt niet over moet vallen en als ze dat wel doen snap ik je keus heel goed!

veel succes en hopelijk geeft het nu wat rust!

Liefs, Christien

Lique, een hele stap om het contact te verbreken, ik vind het moedig als je een dergelijk besluit neemt. Er is veel aan vooraf gegaan.

Zelf heb ik mijn eigen bruiloft in 2 dagen 'geknipt', 11 jaar geleden: een dat met onze beste vrienden en moeder/zussen van mijn man, ongeveer 20 man, geen toeters en bellen, maar lekker met elkaar gegeten...
De dag erna met mijn familie met aanhang (ook ongeveer 20 man) bij ons thuis met lekkere hapjes enz., maar meer in de stijl van onze opvoeding...

Bij de bruiloft van mijn zusje doe ik niets op mijn hoofd :). Ik heb mijn zusje gevraagd wat ze daarvan vond, en zij vindt het zelf geen enkel probleem, ook de kerk waarin zij trouwen staat dat gelukkig toe en zij vindt het belangrijker dat ik er ben dan dat ik met iets op mijn hoofd binnenwandel.....
Aanpassen doe ik genoeg (altijd naar het ouderlijk huis met een rok of jurk aan bijvoorbeeld), maar er zijn wel grenzen :)

Lique, een hele stap om het contact te verbreken, ik vind het moedig als je een dergelijk besluit neemt. Er is veel aan vooraf gegaan.

Zelf heb ik mijn eigen bruiloft in 2 dagen 'geknipt', 11 jaar geleden: een dat met onze beste vrienden en moeder/zussen van mijn man, ongeveer 20 man, geen toeters en bellen, maar lekker met elkaar gegeten...
De dag erna met mijn familie met aanhang (ook ongeveer 20 man) bij ons thuis met lekkere hapjes enz., maar meer in de stijl van onze opvoeding...

Bij de bruiloft van mijn zusje doe ik niets op mijn hoofd :). Ik heb mijn zusje gevraagd wat ze daarvan vond, en zij vindt het zelf geen enkel probleem, ook de kerk waarin zij trouwen staat dat gelukkig toe en zij vindt het belangrijker dat ik er ben dan dat ik met iets op mijn hoofd binnenwandel.....
Aanpassen doe ik genoeg (altijd naar het ouderlijk huis met een rok of jurk aan bijvoorbeeld), maar er zijn wel grenzen :)

hoi hannah,

fijn dat voor je dat je zus er zo makkelijk in is en je graag ziet komen zoals jij zelf bent.
dat er grenzen zijn aan aanpassen ben ik helemaal met je eens...

Een hele fijne bruiloft toegewenst!

Liefs Marina

hoi hannah,

fijn dat voor je dat je zus er zo makkelijk in is en je graag ziet komen zoals jij zelf bent.
dat er grenzen zijn aan aanpassen ben ik helemaal met je eens...

Een hele fijne bruiloft toegewenst!

Liefs Marina

Hey!

Ik heb net (16 april) de bruiloft van mijn broer en schoonzus achter de rug.
Mijn schoonzus is gelovig en wilde graag voor de kerk trouwen.
Mijn broer vond dat geen probleem en ook bij hun bruiloft waren kinderen gewoon welkom.
Ze mochten zelfs de ringen brengen!
Isabelle is geen kerk gewend en kan errug slecht stilzitten (vraag me altijd af van wie ze dat toch heeft ;-))))
Maar dat ging dus echt supergoed1
Ze vond het geweldig om JA te roepen toen de ambtenaar van de burgelijke stand meldde dat ze zodadelijk hun ja-woord gingen geven en riep daarna ook nog lekker ongegeneerd: oh, boertje!
toen ze die per ongeluk liet.
Dankzij mini-pepermuntjes en even buiten rondjes rond de kerk rennen tussen de burgelijke dienst en de kerkdienst heeft ze zich prima vermaakt en ze heeft heerlijk gedanst in de gang van de kerk toen het orkest van mijn schoonzus speelde.
(ze riep zelfs toen ze klaar waren met een liedje: nog een keer!)

Kortom: ik vind het belachelijk dat kinderen niet welkom zijn en zou hetzelfde gereageerd hebben als jij.

Ik wens jullie wel veel geluk toe zonder je schoonouders.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan