Seks tijdens de zwangerschap

<p>Momenteel ben ik ruim 30 weken zwanger en ik vraag mij af hoe het met het seksleven van alle andere zwangeren staat?</p><p>Mijn man en ik hebben al weken lang geen seks meer gehad, niet omdat IK niet wil of omdat mijn buik gigantisch in de weg zou zitten (heb een redelijk bescheiden buikje) maar omdat ik het idee heb dat mijn man niet wil.</p><p>Heb het er meerdere keren met hem over gehad, maar krijg dan elke keer vage antwoorden als 'ik ben vaak te moe' of 'jij wil nooit seks' dit terwijl ik elke keer opnieuw aangeef dat ik er van mijn kant helemaal geen problemen mee heb om seks te hebben.</p><p>Maar hij doet er niks mee en hints pakt hij nooit op,of hij wil ze niet oppakken?</p><p>Ik begin er zelf ook niet meer mee. Maar ik weet even niet meer wat ik ermee moet. Houd hij niet meer van me? Vind hij mij lelijk nu ik dikker aan het worden ben? Vind hij mij niks meer aan nu ik vaker moe ben en wat vaker klaag?</p><p>Misschien allemaal wat persoonlijk, maar hoe is het met jullie seksleven tijdens de zwangerschap ? </p>

Ben nu 37 weken zwanger en er gebeurt weinig op dat vlak, maar dat komt meer van mij uit, want ik heb 0 zin...
Wat ik wel merk aan mijn man is dat hij het wat enger vind dan ik, en er meer mee bezig is dat de baby er misschien iets van meekrijgt/ hij te veel op mij ligt ofzo. Dus ik kan me voorstellen dat er misschien zoiets speelt?
Dat zou ik toch met hem proberen te bespreken...

Hoihoi
Ik ben bijna  35 weken  zwanger  en bij  ons staat  het ook op een heeeeel laag pitje.
Dit komt vooral  door mij denk ik.  De keren dat we het deden voelde  het niet fijn of anders. Misschien wel doordat ik mijzelf te druk maakte in het begin voor een miskraam.  En daarna voor een vroeg  geboorte door sex. Nu is dit natuurlijk onzin i know.
Ook mijn zin is gewoon eigenlijk  helemaal  verdwenen.  Echt heel raar en sneu voor mn vriend eigenlijk.  Maar hij begrijpt het. 
?

Dat geldt voor ons ook...man vindt het ook spannend met de baby ?
In de vorige zwangerschap ging dit ook zo maar het is allemaal weer hersteld ba de bevalling ?
Wat zin betreft is die er bij mij nog wel alleen klaar komen voelt minder fijn alles spant er na namelijk aan wat zelfs lastig is om dan te ontspannen.. Dit houd het voor mij wel tegen hoor. En ik krijg zin midden in de nacht ? misschien ook niet ideaal 

Tja Hier is het seksleven ook niet heel levend ?
Ben eerste 15 weken hele dag heel erg misselijk geweest en veel spugen. Dat ontnam de zin wel. Nu 19 weken en dr gebeurt wel wat, maar niet zo vaak. Eerste zwangerschap stond seks ook  heel hoog op de prioriteiten lijst. Daarna weer goed gekomen. Hoort er bij mij gewoon bij, denk ik. En aan de reacties te zien ben ik niet de enige ? Komt wel weer goed hoor straks. 

Ik lees dat je t idee hebt dat hij niet meer wil. Maar is dat wel echt zo? Ik weet niet wat voor hints je geeft, maar kan het zijn dat ze voor jou duidelijk zijn maar voor je man niet? En als jij er niet meer mee begint, kan dat hem weer het idee geven dat je niet wil.... Het is ook wel ingewikkeld! Maar communication is key.. 
Hier 3 maand 0,0 zin. Nu 17wk en juist wel! Bij de eerste eigenlijk nooit zin, tot het einde toen ik de baby er uit wou hebben ?

Pfoe wat was ik blij dat het magische 2e trimester aangebroken was. Dat is dus blijkbaar volgends veel artikelen wanneer de meeste zwangere vrouwen veranderen in 'seksgodinnen'.......
Nou ik wacht nog steeds haha! De eerste 3 maanden stond het ons seksleven op een laag pitje want ik was vreselijk moe. Maar nu ben ik inmiddels bijna 26 weken en we hebben een paar keer seks gehad maar het doet voor mij zo zeer. Mn hoofd wil graag en die van mn partner ook maar het is net alsof ik de lichamelijke reactie niet heb waardoor het voelt alsof mn vriend schuur papier om zn geslachtsdeel heeft. De laatste keer seks eindige voor mij in tranen omdat het me zo zeer deed.. mn vriend schrok er behoorlijk van en stopte natuurlijk direct. Sindsdien durft hij het denk ik niet zo goed meer en ik ook niet.. desonkdanks dat we inmiddels glijmiddel hebben aangeschaft. Verder merk ik ook dat ik sowieso veel minder zin heb

Terug
Bovenaan