Bij de eerste zwangerschap hebben we tot 37 weken nog gewoon seks gehad, maar dat was erg onregelmatig hoor. Gewoon als we zin hadden. Wel heel spannend, want met 36+6 hebben we dus in de ochtend nog seks gehad en die middag lag ik in het ziekenhuis met weeën. Gelukkig heeft dat niet doorgezet en ben ik uiteindelijk een weekje later bevallen met precies 38+0 (ik wilde namelijk heel graag thuis bevallen en voor 37 weken mag dat nog niet).
Tijdens de tweede zwangerschap in het eerste trimester geen seks, omdat ik daar te ziek voor was. In het tweede trimester erg veel seks omdat mijn libido mega hoog was (wel veel op mijn initiatief dan hoor) en in het derde trimester is dat allemaal weer wat gezakt. Mijn buik begon meer in de weg te zitten en ik kreeg meer last van mijn rug. Ook waren we allebei een beetje bang om de bevalling weer op te wekken, dus na 35 weken hebben we eigenlijk geen seks meer gehad. Wel nog wat geknuffeld, maar geen seksuele handelingen meer gedaan. We hebben dit wel naar elkaar uitgesproken en bleken dus allebei angst te hebben om te bevalling te vroeg op te wekken (omdat dat bij de eerste dus ook bijna het geval was). Toen dat eenmaal uitgesproken was, voelde het ook anders. Het was oké. Uiteindelijk hebben we met 37 weken uitgesproken dat we misschien wel weer seks aandurfden, maar op één of andere manier is dat er gewoon niet meer van gekomen (ik ben uiteindelijk met 39 weken bevallen). En dat was ook oké, maar meer omdat we allebei wisten dat het geen moetje was van allebei de kanten, maar dat er ook niet per se een reden was waarom het niet gebeurde. Dus dat voelde voor ons gewoon anders. Ik kan me voorstellen dat het voor jou anders voelt, omdat je man de 'schuld' bij jou lijkt te leggen, terwijl jij juist aangeeft dat je juist wel seks wilt. Is het een idee, als het dwars blijft zitten, om het een keer gewoon op een rustig moment daar toch over te hebben? En dan geen genoegen nemen met een vaag antwoord, maar aangeven hoe jouw gevoel hierbij is en dat het voor jou belangrijk is om het daar goed over gehad te hebben?