Sept 2020 baby's

wij begonnen ook met voeden op verzoek. (In begin ook nog live borstvoeding). Nu manlief weer tijdje aan het werk is en ik in januari ook weer aan de slag moet, hebben we alleen de ochtend fles op 7 uur gezet en daar rolde dit schema bij de kleine meid vanzelf een beetje uit. De fles van 23:00 vraagt ze niet om, maar ik gok dat ze anders midden in de nacht wil of dat ze te weinig krijgt omdat ze gewoon blijft slapen (want s nachts kan ze heel goed slapen in tegenstelling tot overdag ??) en op deze manier voorkomen we dat?. 

@rozenmeisje, ik doe al vanaf 8 weken de laatste fles extra vol. In dit geval krijgt zij dus 150+5 en de laatste fles doe ik 180+6. Het ligt echter wel aan haar ritme van de dag wanneer ze haar laatste fles krijgt. Soms is het ritme: 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 dan krijgt zij de fles rond half 12 (die van mij speelt namelijk meestal na de fles om 19.00 heel wild met ons en lekker 1 op 1, geen box, lekker moe maken en dan in bad, en na het badje valt zij dan altijd in een hele diepe slaap rond 22.00) dan zou ze eigenlijk de fles om 23.00 moeten krijgen en dat is dan de grote fles, maar ze slaapt zo diep dat wij rond 23.30 naar de slaapkamer gaan, dan is de kamer lekker donker en dan verschoon ik haar voor een laatste keer en krijgt zij de grote fles terwijl ze half slaapt. We knuffelen dan wel met haar maar we praten niet. Als we praten dan fluisteren we echt wat resulteert in een meisje dat na de grote fles in een diepe slaap zit en doorslaapt tot half 8. Soms kan de laatste fles ook pas om 12 uur snachts zijn of half 1 snachts want dan is haar ritme die dag net anders.

Ik heb geen idee of je hier wat aan hebt, maar hier werkt het perfect!

Hier een mooie dame van 30 september
Ik was halverwege oktober uitgerekend maar deze dame moest geboren worden.
Ik had het h.e.l.l.p syndroom.
Ze doet het heel erg goed.
Over anderhalve week moet ik helaas weer werken

Thnx Sumi, ons zoontje is alleen doodmoe vanaf ca 16.00 uur maar vanaf 17.00 echt.. pas na zijn flesje van 19.00 slaapt hij dan, tussendoor alleen maar huilen tenzij we met hem rondlopen. Flesje eerder deden we eerst maar dan begint (en eindigt) zijn nacht helemaal vroeg. Denk op de een of andere manier zijn ritme want met ons spelen of badje zit er dan ook echt niet meer in ?  
Wat me wel aan het denken heeft gezet is toch dat grotere flesje. Om 23.00/0.00 drinkt hij dit niet maar misschien over enkele dagen eens proberen die 180+6 niet af te schudden of in 2x te geven zoals jullie met 2 uur ertussen. Dan heeft zijn maagje wat rust en toch iets meer gevuld. 

Hoe ziet bij jou de rest van de dag eruit qua slaapjes/ voeden? Misschien dat dat verschil kan maken dat hij niet totally k.o. is om 17.00

@rozenmeisje

Bij ons is het als volgt:
07.30: wakker worden en direct een fles. Dan direct na de fles naar beneden en spelen in de box. Rond 9 uur valt ze zelf in slaap of wiegen wij haar in slaap als het zelf in slaap vallen haar niet lukt (het blijft een baby, die weten nou eenmaal niet altijd hoe het in slaap vallen ook alweer moet haha)
Van 9 tot 11 slaapt zij meestal en daarna spelen we en rond half 12 krijgt ze de volgende fles.
Van half 12 tot half 2 speelt ze in de box, in de wipper, buiktijd, op onze schoot spelen (ja wij zijn heel erg van het spelen want hoe vermoeider ze is, hoe langer ze slaapt ?)
Om half 2 leggen wij haar in de box. Als ze na een kwartier niet in slaap is gevallen, wiegen wij haar in slaap. Dan slaapt ze tot de volgende fles van half 4. Van half 4 tot half 6 proberen wij haar lekker wakker te houden. Tuurlijk als ze echt moe is, dan laten wij haar slapen, maar meestal is ze zo druk met ons aan het spelen dat ze echt pas moe wordt rond 6 uur. Dan slaapt ze (weer hetzelfde ritueel van box en anders wiegen) en om half 8 drink ze weer. Van half 8 tot half 10 houden wij haar weer bezig en om half 10 gaat ze elke dag in bad. Hierna valt ze direct in een diepe slaap en geven wij haar om half 12 de grote fles boven in een donkere kamer.

Als ik het zo uitschrijf zie ik dat wij haar over de hele dag wel echt goed moe maken. We spelen veel met haar en houden haar ook wel veel vast (ik geloof er niet in dat je zulke jonge baby’s kan verwennen)

Tuurlijk ligt het ook aan het kind hoor maar ik merk bij die van mij dat ze einde dag doodmoe is. Deze moeheid bovenop een grote fles maakt een lekkere nachtrust!

Ik moet er wel bij vermelden dat ik heel streng ben met dit ritme. Zowel bij de oppas als tegenover mijn familie. Wij zijn altijd voor half 10 thuis want voor mijn man en mij is onze nachtrust heel belangrijk. Sommigen tonen begrip en anderen maken opmerkingen dat je dan nergens kan komen, maar goed die zitten eind van de dag niet met een kind dat niet meer weet waar ze aan toe is en dus niet slaapt??‍♀️

Sumi, jeetje, al vanaf 10 weken weer aan het werk! Klinkt zo vroeg haha :) Ik begin in januari weer (met 14 weken) en keek er ook onwijs naar uit. 3 dagen op kantoor, 1 dag freelancen. Maar nu met de 2e lockdown vind ik het vooral een puzzel worden, de opvang is dicht natuurlijk en wij hebben niemand in onze omgeving die kan oppassen. 
Wat knap dat er al omgerold wordt! En lijkt me en super geruststellend idee dat er van buik naar rug gerold kan worden :) Heb je misschien het linkje waar je zo'n ringel konijn kan kopen? Klinkt als een echte must have :D 

Mamma van J, ik ben ook echt nog de hele dag in touw hoor met onze kleine meid (12 weken). Ze vind het nu voor eventjes wel prima in de box / wipper of in de stokke (newborn set), waardoor ik wel kan douchen, aankleden en eten gelukkig. Maar verder wil ze ook graag entertained worden. Bovendien is ze heel druk (en sterk) met zich opduwen en afzetten met haar benen, maar grijpen doet ze bijvoorbeeld nog niet. Overdag slapen is ook een uitdaging hier en doet ze het liefst op mij, ik ben wel aan het oefenen met apart slapen maar de verbouwing hier aan de overkant werkt niet echt mee. 

Rozenmeisje, wij hebben gister de prikjes gehad. Dat klinkt dan wel vroeg eigenlijk vergeleken met jullie... Ze kreeg gister wel koorts en had duidelijk pijn aan haar beentjes, dus in de avond een zetpil gegeven. Ze is veel wakker geweest en heeft veel gedronken 's nachts, maar wij slapen samen dus hebben tussendoor wel lekker geslapen. Ik vond het dus al met al meevallen! 

Jeetje, met 10 weken werken....ik ga pas met 20 weken werken?. Hier gaan de slaapjes overdag in haar eigen bed heel erg goed. Ze slaapt eigenlijk al vanaf een week of 12 ofz. in haar bedje boven overdag. Was even wennen, maar nu zonder moeite. Slaapt smiddags vaak zo 2.5 uur. Maar ook sochtends en einde van de middag gaat prima.
Ze kan zich redelijk vermaken, maar blijft toch een dagvullend programma, zal nog wel een tijdje zo blijven ben ik bang. Ze is wel nu heel erg bewegelijk en wil graag de vrijheid om te bewegen. Al mag ik natuurlijk niet ver weg zijn en t liefst boven haar hoofdje hangen?

Grappig hoe iedereen dat ook heel anders doet en elke baby ook echt anders is.
Sinds deze week gaat ze s ochtends na de fles van 7 uur weer terug naar bed en dan slaapt ze nog 2,5 uur. Als we haar wakker hielden na die fles, sliep ze de hele dag niet. Binnenkort toch aan de slag met droomritme oid.
tussen 17 en 19 is hier ook wel gedoe?. En wordt er alleen soms nog ff een hazenslaapje gedaan. Dus dan zijn wij het entertainmentteam. Wat ik stiekem wel pittig vind, want m'n man en ik houden heel erg van lekker koken en eten...maar dat is minder leuk nu. Gaat ook vast wel weer voorbij?.
Elke dag een badje is voor ons helaas niet te doen, dat trekt haar huidje niet. We doen 3x per week bad of douche en dat gaat goed.

Terug
Bovenaan