@rozenmeisje
Bij ons is het als volgt:
07.30: wakker worden en direct een fles. Dan direct na de fles naar beneden en spelen in de box. Rond 9 uur valt ze zelf in slaap of wiegen wij haar in slaap als het zelf in slaap vallen haar niet lukt (het blijft een baby, die weten nou eenmaal niet altijd hoe het in slaap vallen ook alweer moet haha)
Van 9 tot 11 slaapt zij meestal en daarna spelen we en rond half 12 krijgt ze de volgende fles.
Van half 12 tot half 2 speelt ze in de box, in de wipper, buiktijd, op onze schoot spelen (ja wij zijn heel erg van het spelen want hoe vermoeider ze is, hoe langer ze slaapt ?)
Om half 2 leggen wij haar in de box. Als ze na een kwartier niet in slaap is gevallen, wiegen wij haar in slaap. Dan slaapt ze tot de volgende fles van half 4. Van half 4 tot half 6 proberen wij haar lekker wakker te houden. Tuurlijk als ze echt moe is, dan laten wij haar slapen, maar meestal is ze zo druk met ons aan het spelen dat ze echt pas moe wordt rond 6 uur. Dan slaapt ze (weer hetzelfde ritueel van box en anders wiegen) en om half 8 drink ze weer. Van half 8 tot half 10 houden wij haar weer bezig en om half 10 gaat ze elke dag in bad. Hierna valt ze direct in een diepe slaap en geven wij haar om half 12 de grote fles boven in een donkere kamer.
Als ik het zo uitschrijf zie ik dat wij haar over de hele dag wel echt goed moe maken. We spelen veel met haar en houden haar ook wel veel vast (ik geloof er niet in dat je zulke jonge baby’s kan verwennen)
Tuurlijk ligt het ook aan het kind hoor maar ik merk bij die van mij dat ze einde dag doodmoe is. Deze moeheid bovenop een grote fles maakt een lekkere nachtrust!
Ik moet er wel bij vermelden dat ik heel streng ben met dit ritme. Zowel bij de oppas als tegenover mijn familie. Wij zijn altijd voor half 10 thuis want voor mijn man en mij is onze nachtrust heel belangrijk. Sommigen tonen begrip en anderen maken opmerkingen dat je dan nergens kan komen, maar goed die zitten eind van de dag niet met een kind dat niet meer weet waar ze aan toe is en dus niet slaapt??