Sept 2020 baby's

Hier ook niet elke dag een badje hoor MammavanJ. Dat is idd niet bij elk huidje een goed idee. Maar eerlijk gezegd is het met nog een rondrennende peuter toch al spitsuur rond en na t avondeten dus ik zou ook niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen haha. 
Overdag slapen gaat hier meestal erg goed in de kinderwagen. Vind ik zelf handiger dan boven in de wieg. Zo kan ik makkelijk even haar speentje geven oid. De kinderwagen staat dan vaak in de keuken. Ze slaapt heerlijk als ik de afzuigkap aanzet! Wellicht nog een tip voor iemand.
Vandaag m'n laatste dagje verlof. Ik vind t wel oké merk ik. Thuiszitten is toch niet zo mijn ding. 

Jaa wij doen elke dag een badje omdat ons meisje heel veel last heeft van reflux en heel veel haar heeft wat resulteert in kots dat in haar haar vast zit en onder haar meerdere dubbele kinnen komt te zitten. Als wij haar niet in bad doen krijgt zij hierdoor uitslag en rode plekken...

Maar ik snap dat niet iedereen dit doet!

Haha ja die dubbele kinnen en huidplooien. Knap hoe ze zoveel stof, melkresten en andere viezigheid daar kunnen 'verzamelen'. Ook tussen de vingertjes en teentjes overigens. 

Bo-belle; wij hebben de prikjes wat later laten doen..
Haha en ons zoontje ook om de dag in badje, hier ook reflux maar geen dubbele kinnen en eigenlijk ook weinig haar ?

Hier ook elke dag een douche met mij of badje door papa... zo gekomen door de krampjes en nu is het een stukje ontspanning voor de nacht. We vinden het allemaal heerlijk haha! 
Ze is gister een ochtendje gaan wennen op het kdv en wennen dat was het! Ze was heel moe maar heeft alleen in de armen van de leidsters geslapen... ze vonden dat ze ons nog wel "heel erg nodig had" en dat klopt ook. Ze is daarnaast ook niet zoveel vreemden en geluid gewend.
Dus daar gaan we mee aan de slag.. net zoals met alleen slapen overdag. Dat wil ook nog niet echt lukken. Gelukkig hebben we nog even om te oefenen ;)

Jeetje wat gaat dit topic ineens hard hahaha. Mijn zoon gaat idd hard met gewicht, is niet supergroot geboren (3618 gram bij 40 weken precies, exact gemiddeld is dat) maar ik geef volledig borstvoeding en dan is het normaal dat ze in het begin harder groeien, vanaf 4 maanden gaat dat dan weer uitmiddelen. Hier werd vandaag (11 weken en 5 dagen) ook voor het eerst van buik naar rug gerold :eek: we schrokken er alledrie van hahaha, kind nog het meest. Hij deed het meteen 3 keer achter elkaar waarvan de 3e keer op film. Oprecht geen idee waar het vandaan komt, een paar dagen geleden was de buikligging nog oorlog. Nu nog steeds geen enorm feest, maar het gaat wel steeds beter. We zijn er ook wel hard mee aan het oefenen. 

Hier is de 3 maanden afspraak met de eerste 2 vaccinaties op 30december. Ik ben zelf CB-arts dus geef die vaccinaties aan de lopende band op mijn werk, maar merk dat ik het toch wel spannend vind. Grappig is dat, als het je eigen kind is wordt alles anders. Overigens maak ik me helemaal geen zorgen over veiligheid ofzo, ik heb er genoeg medische literatuur over gelezen. Hoop vooral dat hij er niet al te veel last van heeft. 

Ik ga 4 januari weer aan het werk. Mijn man heeft net als ik een vitaal beroep (leraar) dus dat scheelt wel met de opvang gelukkig. Ik heb er heel erg zin in om weer wat voor mezelf te hebben straks maar heb er tegelijk totaal geen zin in om mijn zoon ergens te moeten achterlaten, haha! Ik denk dat die 2 gevoelens prima naast elkaar kunnen bestaan. 
Eerst nog lekker genieten van de feestdagen. Ik zat laatst mijn oude reacties op dit forum te lezen en rond deze tijd vorig jaar was ik hard bezig met ovulatietesten gezien mijn onregelmatige cyclus. 

Hier trouwens qua voeding geen ritme; ik voed op verzoek. Qua slapen houd ik een wakkertijd van 1-1.5 uur aan en dat gaat heel goed. Alle slaapjes doet hij nu boven in de co-sleeper waar hij ‘s nachts ook ligt. Ben hier met 8 weken mee begonnen om alvast voor te bereiden op de opvang. Ik hoop dat ze hier wat mee kunnen. Hij zou eigenlijk as maandag gaan wennen, maarja nu met die hele sluiting is dat afgezegd. Ik hoop wel dat hij nog kan wennen voor we gebruik gaan maken van de noodopvang. 
Badje hier ongeveer 2-3 keer per week! Vind ik meer dan zat en ik had vroeger behoorlijk eczeem als baby, nu zie ik het nog niet echt bij zoon maar ik wil ook geen droge huid enz gaan uitlokken door elke dag douche of bad. 

Wat leuk om ook hier weer jullie verhalen te lezen! Wij zijn dus met 42 weken ingeleid en dit is uiteindelijk een keizersnede geworden vanwege onverklaarbare stagnatie ontsluiting... hierdoor toch niet meer in september vervangen maar oktober. 
Afgelopen maandag bij het consultatiebureau geweest en jeetje wat groeit hij hard! Bij de geboorte 52cm en 3750gram, nu met een dikke 10 weken zit hij op 63cm en 6950gram! Het mag van mij wel iets langzamer.
Ook hier om de dag een bad of douche.  Het is een echte waterrat. Hij geniet er zo van een ik trouwens ook. Wel heeft hij iets last van een droge huid en zijn we wat terug houdend in het smeren van spul omdat we gemerkt hebben dat, net zoals zijn vader,  de huid niet altijd goed reageert. 
Hier zijn we nu over op volledig flesvoeding. Voorheen wel borstvoeding gegeven. Aangezien hij behoorlijk veel drinkt, kon ik het niet helemaal bijbenen met de borstvoeding.  Daarnaast ga ik weer fulltime werken en is dit het meest praktisch. We voeden op verzoek, maar het komt vrijwel altijd neer op 5-6× 180+6 elke 3 uur. Maar het lijkt zo veel en als ik het vergelijk lijkt het echt dat hij veel te veel krijgt, maar met minder blijft hij zo'n honger houden. 
Slapen is ook wel een dingetje waarvan ik denk,  gaat het wel goed? Zeker als ik anderen hoor, voelt het alsof hij overdag veel meer zou moeten slapen. Al vanaf het begin is hij zo helder dat hij lange pozen wakker was en nog steeds. Niet moe te krijgen!!! Daarentegen slaapt hij ookal een aantal weken tot 8 uur s ochtends door vanaf ongeveer 2300, na de laatste fles waarbij hij al wel half slaapt.
Verder vindt hij ook alles prima. Vermaakt zich zelf maar wil ook wel samen spelen. Co sleeper of zijn eigen bedje in zijn eigen kamer. Alles kan zonder problemen.
Het consultatiebureau is heel tevreden dus dat houden we maar vast. Daarnaast kijken we natuurlijk ook naar wat de ķleine man aangeeft, maar toch blijft het stemmetje in mijn hoofd zich afvragen of hij het niet anders zou moeten hebben. Doen we het wel goed? Is dit niet beter? Moet het niet zo? 

Terug
Bovenaan