September 2019 Peuters

Dat snap ik Anemoontje! Fijn dat je die keuze helder hebt voor jezelf!

Liesforum gefeliciteerd met Siem! Fijn dat alles vlot en goed gegaan is. Hopelijk trekt jullie peuter snel een beetje bij ;-)

Hier inmiddels alweer 2 dagen een gezellig kind. Je kunt er ook niks van zeggen hè, zo is alles nee en zo is het gezellig. Nog 2 dagen werken en dan lekker anderhalve week vakantie. Ook wel even lekker “onthaasten”.
Daarna nog 4 weken werken en dan verlof! Mijn god wat gaat de tijd snel!
 
Gefeliciteerd Liesforum! Hopelijk snel weer een wat gezelligere peuter.

Ik ben wel benieuwd naar jullie tweede bevallingservaringen. Ik mag vanwege een horrorbevalling straks ook kiezen of ik voor een geplande keizersnee ga. Naast dat het een horrorbevalling was, heb ik ook de eerste 2 uur niet meegemaakt, omdat gelijk operatief de placenta verwijderd moest worden. Ik kan mij dus wel voorstellen Anemoontje dat je dat niet meer wilt.
Ik neig op dit moment naar een natuurlijke bevalling, maar wie weet veranderd dat nog in de loop van de zwangerschap.
 
Liesforum, gefeliciteerd met jullie Siem! Een bizar snelle bevalling dus, was dat bij de eerste ook?
Hoe reageerde ze (jullie hebben al een dochter toch? ?) op haar broertje?

Hier zijn de terrible two’s met vlagen. Ze zegt vaak nee maar als ik dan doe wat ze niet wilt, dan wilt ze het ineens weer. Heel irritant!
 
Majom, ook ik heb de eerste 2 uur van onze dochter niet mee gemaakt ivm dr placenta die er niet uit kwam. Ben benieuwd hoe het nu zal gaan.
Vond het aan de ene kant namelijk wel prettig zo op de OK, werd gelijk alles goed schoongemaakt en gehecht zonder dat ik daar erg ik had. Ben namelijk niet zo’n held met naalden enzo. ?
Maar idd, je mist wel even de eerste uurtjes..
 
Liesforum, gefeliciteerd met jullie Siem. Ben zelf ook heel benieuwd naar hoe ik straks de kraamweek zal ervaren. Geloof wel dat het allemaal weer zo wennen en zoeken is.

Balen dat jullie dochtertje even minder gaat. Hoe is haar reactie op de baby? Snapt ze het een beetje of vraagt ze zich al af wanneer hij weer weggaat ??

Wij waren afgelopen weekend naar Dinoland in Zwolle. Onze Oscar is een echte dino gek. Was voor ons een stukje rijden maar voor de gene die redelijk in de buurt van Zwolle wonen is het wel echt een aanrader. Veel te doen al voor de leeftijd van onze peuters, heel prima prijzen voor een 'pretpark' en ook was het niet druk terwijl we in t weekend waren. Het is nog 2 weken open, dus mochten jullie peuters ook een fascinatie voor dino's hebben dan is het echt de moeite waard.

Nu een weekje vakantie, dan weer lekker voor de klas genieten van de feestdagen. Na de kerst ga ik met verlof. Spannend weer hoor allemaal!
 
Gefeliciteerd Liesforum!
Ik post niet meer zoveel, maar lees jullie berichten nog wel, dus ben mee verhuist naar het peuter topic.
Hier is de twee is nee, inclusief driftbuien ook aangebroken ? gisteren voor het eerst met hem naar de osteopaat geweest. De hele praktijk heeft gehoord dat hij er was ?
Het is echt even zoeken hoe we met de buien omgaan en het geduld bewaren haha.
Op het moment is het papa voor en papa na, niks wat ik doe is goed. Op zich ook wel begrijpelijk, als hij hem steeds 5 weken wel en dan weer niet ziet.
 
Dankjulliewel?
De eerste bevalling werd ik ingeleid met 41+2 met een met balonnetje om 13 uur 's middags toen kreeg ik al wat lichte weeën, ze is de volgende dag om 9.00 uur geboren. Wel waren de weeën pas heftig vanaf een uur of 4 's nachts. Nu kreeg ik lichte weeën om half 7 maar stond toen nog gewoon havermout te koken voor mijn dochter, en rond 9 uur vond ik de weeën heftiger worden en iets voor 12 is hij geboren. De verloskundige was er om 10 uur ze meette toen 5 cm ontsluiting, mochten we richting het ziekenhuis waar hij toen binnen een uur er was. Voelde vooral bizar om om half 11 ziekenhuis binnen te stappen en 14 uur waren ee alweer thuis.
Onze dochter vindt haar broertje wel interessant, begint er 's ochtends gelijk over maar kijkt er de rest van de dag niet super veel naar om haha. Ook al hij krampjes heeft en kei hard huilt kijkt ze nauwelijks op, is ze ook wel gewend van de opvang waarschijnlijk. Ik denk dat ze stiekem de veranderingen wel lastig vindt en daarom ook veel dramatischer is als iets niet mag. Daarbij wil ze graag dat mama en Siem mee gaan als ze met papa wat gaat doen en dat lukt mij nog niet (last van zware bekkenbodem nog dus doe het rustig aan). Ik kijk wel uit naar de tijd dat we er echt als gezin op uit gaan, voel mij beetje opgesloten nu. Herken ik nog wel van de vorige keer toen had ik een subtotaalruptuur en lang herstel. In die zin is deze bevalling veel beter verlopen!
 
Gefeliciteerd Liesforum, klinkt als een droombevalling! Welkom Siem!
Ik herken wel wat je zegt over dat de peuter pittiger kan zijn dan de baby. Als ik alleen met de baby ben is het allemaal zooo relaxt, totaal anders dan met de eerste waarbij je hele leven op de kop staat. Je groeit dus enorm mee met je kinderen. 
Voor alle geïnteresseerden: ik heb bij de tweede ook voor een geplande keizersnede gekozen. Mijn eerste bevalling was uiteindelijk een spoedkeizersnede vanwege stagnerende ontsluiting op 9cm en foetale nood. Het herstel daarna is voor mij enorm zwaar geweest. 
Doorslaggevend was voor mij dat mijn gezin met twee kinderen compleet voelde, en ik niet nog een kinderwens had. Verder was nooit duidelijk waarom de ontsluiting niet vorderde, en was er een redelijk grote kans dat het niet paste (ligging was goed etc.). Ik wilde daarom niet nogmaals een zware bevalling doen en dan helemaal uitgeput een keizersnede ondergaan. 
Achteraf gezien een hele goede keus geweest. De operatie was ontspannen, zelfs leuk met een gemoedelijke sfeer op de ok. Ik heb mijn baby geboren zien worden en direct op de borst gekregen. Het herstel was ook vele malen minder zwaar. Het was zo goed te doen dat ik mij nu, 5 maanden later niet eens goed kan herinneren wat er allemaal naar aan was. Natuurlijk was het een uitdaging omdat ik mijn oudste niet kon tillen, maar dit heb ik creatief opgelost door haar bijv zelf overal op en af te laten klimmen en veel op de grond te doen. Ook was mijn man 4 weken thuis. Mentaal was het wel zwaar omdat ik een korte periode geen leuke dingen kon doen buiten de deur met onze dochter, maar dat vliegt ook voorbij. Ik was al snel weer op de been, de baby overal mee naartoe in de draagzak en peuter in de wagen. Al zijn jullie kindjes nu alweer een stuk ouder en zelfstandiger als de baby's geboren worden, dat scheelt enorm!
Ik wens jullie heel veel succes met deze keuze, ik heb lang getwijfeld en uiteindelijk pas bij 32 weken de knoop doorgehakt, toen viel er echt een last van mijn schouders. Neem de tijd en volg je gevoel! ❤️
 
Terug
Bovenaan