shanaz / elisabeth

Hoi!

Ik heb net het berichtje van Dion gelezen, ik hoop zo voor d'r dat het goed
gaat. Voor ons hoop ik dat we haar snel mogen volgen. Hoop dat het gerommel in
je buik een goed teken is!!!

Wanneer was jouw uitgerekende datum eigenlijk? Die van mij 23 september en de
andere 4 februari (op m’n verjaardag).

Ik ga vanmiddag naar de drukker om kaartjes te bestellen,
het blijft ergens een fijne afleiding dat geregel voor de bruiloft. Ik hoop
stiekem dat we 24 dec. met z'n drieën zijn en mogen blijven. Maar ik ga er van
uit dat het langer duurt.

Het temperaturen gaat goed, zelfs om half 7 wakker worden in het weekend, ik
slaap daarna gewoon verder.

Ik heb ook al maar zo vast ovu-testen gedaan, uitgaande van de kortste cyclus
die ik gehad heb. Dat valt me minder mee, je mag 4 uur voor zo'n test niet meer
geplast hebben.

Mijn schoonouders lijken het niet helemaal te begrijpen hoe wij ons voelen bij
baby's. Ik kan er best over praten, maar ik hoef echt niet ieder detail te
horen iedere week over hoe ons "neefje" zich ontwikkeld. We zouden nu
bijna zelf ouders zijn of anders bijna 20 weken zwanger.

ha

wat jammer zeg dat het zo stroef gaat bij je schoonfam.
ik zou 20 sept uitgerekend zijn... dus bijna.
zit al de hele tijd op internet te zoeken wat dat gevoel in mn buik kan betekenen. maar ga er nu maar mee stoppen. plaats denk ff een vraagje op zwanger worden forum. en dan ga k ff lekker de stad in.

liefs

Hoi!

Ik heb zelf ook wel een rottiger gevoel in mijn buik ongeveer een weerk voor de RD, maar niet dat ik er echt last van heb, meer steekjes en een zwaarder gevoel.

Vandaag kreeg ik ineens pijn bij het plassen, blaasontsteking dus. Ik moest er echt van huilen, dan doe je er alles aan om een wondertje vast te mogen houden ooit, en dan is het simpelste dat gewoon goed zou moeten gaan (plassen) ook ineens niet goed meer. Ik baal er van, zelf denk ik dat je toch niet goed zwanger kunt worden als het beneden niet gaat zoals het moet (infectie of blaasontsteling).
Ik ga morgen maar naar de ha, zodat ik een beetje duidelijkheid krijg. M'n vriendin zei dat ik veel moest gaan drinken (water), maar ik wil toch zeker dat een arts zegt wat ik het beste kan doen.

Sterkte met je buikpijn, ik hoop dat iemand een antwoord heeft over wat het zou kunnen zijn. Misschien ook naar de ha?

Shanaz

ha
wat een narigheid joh.
maar het is echt zo dat het goed is om veel te drinken.
sinaasappelsap is ook goed, want de 'beestjes'houden niet van een zuur milieu in je blaas.
en als je veel drinkt spoel je de boel.
ik heb niet al te lang geleden een blaasontsteking gehad en toen zei de huisarts het ook. en ik zeg het zelf ook altijd tegen mn patienten in t ziekenhuis.
nou, veel sterkte ermee.
als ik t goed begrijp verwacht je ook volgende week je menstruatie?... zitten we in t zelfde schuitje, want ik verwacht het ook dan ongeveer, want ik heb t idee vorige week mn ei-sprong gehad te hebben... dusss... spannend.

liefs

ha

nou, ik ben weer in mn ... dagen
maar ben ook wel heel blij dat het nu na 5 weken alweer zover is, want vorige keer 7 weken... je zit dan zolang te wachten. en nu... kunnen we over zo'n 2 weken weer serieus aan de 'slag'
heb gelijk een baanner gemaakt voor okt.
ga nu maar gewoon eens uit van 5 weken.
om de moed erin te houden.

en hoe ist met jou?
en je blaasontsteking?
ik hoor wel weer hoe of wat.

liefs en sterkte met alles

Hoi,

Jammer dat de RD er
zijn ,
maar aan de andere kant weer gunstig dat het nu minder lang duurt. Ik was
vorige week zo ontdaan toen ik dacht dat ik een blaasontsteking had.   Ik heb echt liggen huilen, dat ik dacht dat
dit er ook nog eens bij moest komen. Ik heb gelijk niet meer getemperatuurd,
totdat ik afgelopen zaterdag  een beetje
bij zinnen was.

Maar goed, het heeft
maar een halve dag geduurd dat ik pijn had bij het plassen zoals je die ook
hebt als je blaasontsteking hebt. Echt raar, de volgende dag was het dus
eigenlijk over. Ik had ’s avonds wel last van een heel klein beetje bloed met
wat weefsel leek wel. Ik weet niet wat het was? Misschien was het mijn ei??? Ik
geloof het niet, maar ik heb ook nog nooit gehoord dat je zo snel van een
blaasontsteking af kunt zijn. Bovendien heb ik nu last van m’n borsten zoals ik
dat ook heb 1,5 tot een week voor de RD. Ik ben benieuwd of het bij mij nu ook
aanmerkelijk korter is.

Ik heb van de week
echt de koop van m’n leven gedaan leek wel. Ik was aan het rondsnuffelen op een
rommelmarkt, een receptieboek gekocht voor €1,50, ik wil er toch de stof om
doen net als van m’n jurk. Bovendien ook het boek gekocht voor €2,-   “Als je zwangerschap misloopt”. Er staan wel
mooie verhalen van andere vrouwen in die een mk hebben meegemaakt. Maar af en
toe is het ook wel zwartgallig, ik heb niet veel gelezen over vrouwen waarbij
uiteindelijk een kindje is geboren. Maar goed, alles was erg herkenbaar. Zelfs
een stuk (waar ik nergens iets over heb kunnen vinden), als je miskraam door
sommigen wordt doodgezwegen.

Veel succes deze
"week" met de RD.

Shanaz

Hoi Elisabeth,

Hoe gaat het er mee? Lang niets van je gehoord.

Vorige week de RD langs gekomen, 1,5 week eerder dan gedacht.

Ergens wel blij mee geweest, minder pijnlijk dan eerst, maar nog steeds genoeg auw!

Ik hoop dat jij de 20e sept een beetje redelijk bent doorgekomen. Ik 23 sept. wel.
Afgelopen weekend de verjaardag van m'n schoonvader gehad. Ik was best emotioneel toen ik mijn neefje zag, maar om me goed te houden (niet te huilen) heb ik me wat afgezonderd.
Gisteren kregen we te horen dat we ons neefje negeerden, ik had/ heb het er moeilijk mee om babies te zien en zwangere vrouwen. Dat begrijpt iedereen zeggen ze, maar niet heus dus. Misschien ben ik ook niet even duidelijk in wat ik dan ook zeg over hoe ik me voel.
Vandaag ben ik naar de huisarts geweest om mijn verhaal (iets uitgebreider dan hier) te doen. Ik heb een verwijsbrief voor een psycholoog gekregen. Die gaat mij helpen de miskramen en de misstanden met mijn (schoon)familie te verwerken en om meer over mijn gevoel te praten. Ergens fijn, maar ik wil alles altijd zo graag zelf oplossen. Nu ben ik er wel van overtuigd dat ik pas goed zwanger zal worden als het ook geestelijk goed met me gaat. Een zware stap voor mij die ik vandaag heb gezet, maar wel eentje die mij uiteindelijk beter er uit laat komen.

De huisarts zei ook dat ik niet actief (uitrekenen vruchtbare dagen etc.) moest proberen om zwanger te worden, als het lukt, dan lukt het, maar niet forceren. Dat is beter voor me, en ik geloof haar daar in.
Dus vandaag verdwijnen alle boeken over zwanger worden weer in de kast. En de temperatuurkaart ook. Bovendien ga ik proberen om niet meer iedere dag hier op het forum te lezen, maar eens per week of zo.

Ik hoop dat het goed gaat me je???

Groetjes (en bedankt voor het lezen van mijn verhaal) Shanaz

ha meid

wat dapper dat je de stap hebt gezet. alleen red je het niet, en met een beetje hulp in de goede richting gaat het vast goed komen.
ik vind het wel erg naar voor je dat het gewoon niet lukt met je schoonfam.
ik heb het gelukkig goed getroffen. heb wel wat moeite soms om mn zwangere schoonzusje te zien, maar dat ligt niet aan haar.
ja, ik vond het raar de 20e en de dagen erna, ik dacht steeds : nu had ik moeder kunnen zijn. en voor jou natuurlijk de 23e.
ik probeer er ook wat minder mee bezig te zijn. vorige maand heb ik er echt veel te veel bij stil gestaan. heb echt een paar testen gedaan, en bij ieder steekje pijntje rommeltje dacht ik ja hoor kben weer zwanger. en k keek ook heel veel op baby sites, en babywinkelsites.
maar dat moet dus echt veranderen.
kben dus ook niet  meer elke dag op het forum.
wat dat betreft denk ik dat het inderdaad een goed advies is van je huisarts.

nou meid, heel veel sterkte, en ik hoop dat de gesprekken je er snel weer bovenop helpen.

veel liefs  

Terug
Bovenaan