Sinds mei bezig (deel 2)

@susie (en de rest ook hoor :p) tjah weet het niet, vanmorgen had ik ineens zoveel bloedverlies dat ik dacht dat ik gewoon WEER ongesteld was geworden..maar net weer naar de wc geweest en nu lijkt het weer over...vind het erg raar...het is precies weer 14 dagen erna..14 dagen hiervoor had ik ook weer paar dagen bloedverlies..moet dan echt wel een tampon gebruiken dus dat lijkt me toch niet soort van innesteling of iets voor de eisprong aan..
Ik ga denk ik maar een afspraak maken bij de dokter..ik heb gehoord dat er bepaalde medicatie ofzo is waardoor je een regelmatige cyclus kan krijgen...weet het namelijk allemaal zo goed niet meer :S

En wat betreft het er teveel mee bezig zijn, ja denk dat ik dat wel heb..en dat zal het ook wel beinvloeden..maar ja helaas kan ik die knop niet om zetten om er niet meer bij na te denken..vooral nu ik deze maand met ovulatietesten bezig ben dan ben je er juist NOG meer mee bezig..baal daar soms best wel van...wou gewoon dat ik gewoon niet wist dat ik geen pil meer slikte en dat ik ineens een dikke buik had hahaha...maar ja zo werkt het helaas niet...waarom zitten wij vrouwen zo raar in elkaar :S hahaha....

En ik zou het wel aan mijn ouders/schoonouders en broer/zus etc vertellen...niet aan vrienden denk ik...dat pas na 12 week..ik weet zeker dat ik het niet in me kan houden door het niet te vertellen..en tjah stel er komt wel een miskraam dan zou ik daar wel met mijn ouders over willen kunnen praten en het niet achteraf moeten vertellen..

Weten er nu al mensen dat jullie bezig zijn? Mijn 2 beste vriendinnen weten het, mijn nicht en wat collega's van mijn werk...verder niemand...wil niet elke keer die vraag krijgen van EN?!

Nou meiden, fijne avond en prettige zondag! Tot op de forum
Kusjes!

@ Angel: Wat naar is dat toch, die onzekerheid. Maar het kan best een innesteling zijn hoor, en ik heb ook wel op internet gelezen dat sommige meiden gewoon ongesteld zijn terwijl ze zwanger zijn.
Dus het kan best raak zijn hoor.
Maar maak inderdaad voor de zekerheid maar een afspraak bij de huisarts, dat stelt je in ieder geval wat gerust hopelijk.
En misschien kan hij wel met een bloed onderzoek dat je misschien toch zwanger bent :D
Ik snap je rot gevoel, en wat betreft er (te)veel mee bezig zijn, dat herken ik ook wel.
Juist door die ovulatie testen ben je er juist mee bezig, maar het moet geen obsessie worden.
Dat je niet meer kunt genieten van andere dingen enzo...
En wij vrouwen zitten nu eenmaal zo gek in elkaar, maar mannen zijn er blij mee.... :D

@ Allemaal: Ik zou het ook zeker aan mijn naaste familie vertellen.
Ouders en schoonouders en broers. Collega's en vrienden enzo later.
Na de 3 maanden grens...!!
Mijn moeder alleen weet dat we ermee bezig zijn, want wij zijn heel close en ik wil het ook als 1e met haar delen.
Mijn vader en broers weten het wel indirect, maar niet dat we nu maandelijks aan de klus gaan.
Maar ze verwachten het wel een x ergens dit jaar (hopelijk)

Misschien een gekke vraag.... :D maar hebben jullie ook nog bepaalde "standjes" die jullie doen om de bevruchting te bevorderen? missionaris zou het beste zijn heb ik ergens gelezen....
En de volgende x blijf ik toch wat langer liggen na de "daad"...schijnt ook wel beter te zijn...

Fijn weekend allemaal, en tot snel.
X An

He Dames,

Wij zijn gisteren een dagje naar Alkmaar geweest. Gezellige stad, heel sfeervol. Wel een vermoeiende dag hoor van 8:00 tot 19:00. Voor ons is Alkmaar 1.5 uur rijden.
Nou, 2 dagen achter elkaar zijn mijn testen mislukt. Wel jammer, maar ik heb er toch een goed gevoel over, omdat ik een dikke streep had afgelopen donderdag. De komende 2 weken vind ik altijd zo vervelend, dan zit je maar te wachten en eigenlijk te hopen dat je verschijnselen krijgt. Hebben jullie dat ook?
Bij ons weet alleen mijn tante sinds afgelopen week dat ik zwanger wil worden. Zij is medium en ik had haar gevraagd om een kaartje te leggen. Ze wilde er alleen niets over kwijt (over de zwangerschap), omdat ze niet zeker was van haar zaak. Ik dacht ik kan het proberen natuurlijk haha. Verder weet niemand dat we zwanger willen worden en ik denk ook dat niemand het verwacht, dat maakt het natuurlijk leuker om het te vertellen. Ik denk dat we het eerst aan de ouders/broers vertellen en na de 1e echo pas aan vrienden/collega's, maar als ik zwanger ben, dan loopt het misschien wel anders.
Ik ben er net als jullie ook veel mee bezig. Had ik nooit gedacht van mezelf. En inderdaad Susie, ze zeggen als je er niet zo veel mee bezig bent dat het sneller gaat, maar zet de knop in je hoofd maar eens om. dat is bij mij nog niet gelukt helaas.

@mama2be Wat een vervelend nieuws zeg. Toevallig heb ik afgelopen week ook te horen gekregen dat er bij een collega een plekje op haar lever ontdekt is. Ze gaan nou onderzoeken wat het is. Veel sterkte meid. Als je je verhaal kwijt wil, dan kan je het gewoon hier kwijt hoor!
Wel lekker dat je nou vakantie hebt en er even tussen uit gaat. Heerlijk!!

@Susie Veel plezier dit weekend, hopelijk kom je met positief nieuws terug.

@Angel Ik had de 2e dag dat ik bloedverlies had, ook 2 tampons nodig, maakte me ook heel veel zorgen. Het was toen vrijdag en ik wilde maandag een afspraak maken bij de dokter, maar zaterdag was het weg en het is niet meer teruggekomen. Hoe is het vandaag bij jou? Heb je er nog steeds last van?

@Tessara Ik hoop voor je dat die stemmingswisselingen toch positief nieuws geven deze maand. Wel vervelend dat je je rot voelt, misschien moet je even gaan shoppen, dat helpt mij vaak. (hihi, misschien bij meerdere vrouwen)
Wat ga je in je nieuwe functie doen?

groetjes Bubbles

Hallo allemaal,

Mijn stemming is weer (redelijk) normaal hoor. Ga vandaag wat leuke dingen voor mezelf doen (manlief is aan het sporten, geen zin om te gaan kijken). Vandaag een positieve ovulatietest gehad, sinds vanochtend stemming weer goed, weet niet of het met elkaar te maken heeft. Heb dit weekend ook veel geslapen - misschien heb ik het gewoon te druk gehad. Gisteren gelukkig wel in de stemming voor klussen geweest (dus het zaadje ligt nu op het eitje te wachten en gelukkig niet andersom).
Denk niet dat mijn stemmingswisseling een zwangerschap is/was - had deze maand nog niet eens een ovulatie gehad en vorige maand negatief getest. Een ongesteldheid was het ook niet, heb geen tussentijdse bloeding gehad.
Ja, de komende 2 weken zijn altijd het moeilijkst - afwachten of het is gelukt. Elke keer die hoop...
Niemand, behalve mijn moeder, weet dat we er mee bezig zijn. Mijn vriendinnen moeten nog niet aan kinderen denken, mijn moeder begon er zelf over dat ze iets vermoedde.
Heb er gisteren met mijn man over gehad dat het deze maand niet goed uit zal komen, echter hebben we besloten dat we gewoon door gaan - het komt toch vaak op een ongelegen moment en daar komen we ook wel weer overheen.
Ik ga hetzelfde werk doen als nu, maar dan bij mijn oude werkgever - vond het daar leuker/gezelliger.
@ susie: Ik vind het zo spannend voor je! Hoop het zo voor jou!
@ angel: Het kan maar zo hoor dat de innestelingsbloeding bij jou wat meer is. Als je bruin/roze vloeit is dat niet ongesteld - dan is het gewoon veel oud bloed of innesteling.
Is het veel en helderrood - dan is wat veel voor innestelingsbloeding. Maar je kan ook bloeden als je rond je ovulatie sex hebt - dan is je baarmoeder wat gezwollen en gevoelig en kan daardoor snel "beschadigen", een wondje kan veel bloed verliezen. Dus het hoeft niet per se een ongesteldheid te zijn. Bruin of beetje roze is in iedergeval altijd goed.
@ Bubbles, jammer dat je tante niets kon zeggen. Zo'n reading lijkt mij ook wel interessant!

Prettig weekend allemaal!

Groetjes!

Trouwens,
Missionaris is een goed standje om te eindigen en op zijn "hondjes" beide wisselen we nu af! Welk standje je mee begint maakt natuurlijk niets uit, het gaat er om hoe je eindigd - met je billen hoger dan je borst.

Ha meiden,

Toch nog even snel voor ik weg ga. Ik dacht vanmorgen ik zal voor de gein mijn temperatuur eens opmeten. Heb het de eerste 2 weken wel gedaan dus zat ik steeds rond de 36,8 graden maar toen begaf het batterijtje het dus heb het anderhalve week niet gedaan maar had gisteren een nieuw batterijtje gekocht en nu had ik vanmorgen 37,1 het schijnt dat als je zwanger bent je temperatuur na je eisprong hoog blijft en anders weer zakt ... dus .. het zou zomaar nog een teken kunnen zijn. Ik word gek van mezelf die 2 weken wachten lijken wel 2 maanden.

Ach ik probeer maar steeds in mijn achterhoofd te houden dat mijn lichaam me voor de gek houdt maar ergens is toch dat sprankje hoop...

Meiden nu echt tot na mijn midweek met hopelijk goed nieuws.

X Susie

@tessara: vervelend is dat he, het wachten! En vooral dat je lichaam allerlei dingen voelt waardoor je niet weet of dat nou door zwangerschap komt of omdat je het zelf zo graag wilt dat je zwanger bent!

@susie: Jij doet dus aan tempen? Doe je dat elke dag? MIsschien is dat ook nog wel een optie voor mij aangezien mijn cyclus nu wat op de hobbel is (of het was gewoon mijn eisprong...) maar hoe doe jij dat? Wel even leuk om te weten ;)

@iedereen: Nou gisterochtend had ik dus wel een tampon nodig..maar het rare was gisteravond was het helemaal weer over..dus toen hebben mijn vriend en ik gelijk maar geklutst voor het geval dat het toch met eisprong te maken heeft etc...maar vanmorgen WEER bloedverlies! gelijk maar tampon gebruikt zodat ik dan vanmiddag nog wel voor zekerheid een ovulatie test kan doen..ben dan benieuwd wat daar uit komt...met een uurtje mag ik deze doen en dan laat ik het jullie wel weten ;)

@bubbles: wat jammer dat je tante er niks over los kon laten...misschien ook maar beter, ander ga je je er nog meer bezig houden!

@mama2be:
het missionaris-standje en op zijn 'hondjes' is het beste...ook is het belangrijk dat de vrouw klaar komt want dan kunnen de zaadjes makkelijker naar binnen ofzo...Heb ik gelezen..

Ook slikt mijn vriend Vitamine C tabletten..deze moeten goed zijn voor het zaad van de man...en ik uiteraard foluimzuur...
En gebruiken jullie ook Lactasid om je mee te wassen? Ik heb gelezen dat je dit beter niet kunt gebruiken als je zwanger bent want het lactasid komt binnen in je vagina en het verdunt de wand van je baarmoeder en dan kunnen de zaadjes minder goed om hoog "klimmen"...

Ben er straks weer met een positieve of negatieve ovulatietest! xxx

Hej dames,

Ik heb een test gedaan..en zoals het lijkt was het positief..heb de testen van kruidvat..streepje was nu bijna net zo donker als het streepje in het controlevenster..vind het soms wel moeilijk te oordelen...maar volgens mij klopt het wel...
dus vanavond en morgen maar even fijn klussen en dan zien we het wel weer :)
Ga denk ik sowieso de dokter maar even bellen voor afspraak om toch eens te kijken wat het nu precies is....(en dan kan ik dit weer vertellen aan jullie :p)

Fijne dag nog meiden! kusjes!

Terug
Bovenaan