Sinterklaas

Hoi allemaal

Even een vraagje:

Wat krijgen jullie  kindjes van Sinterklaas?

Misschien doe ik nog wel leuke ideeën op!

Ilse (met sinterklaas 2 jaar en 3 maanden) krijgt spelletjes (memory, ballonnenspel van nijntje), boekjes, uitbreiding voor haar houten keukentje  en een houten poppenhuis.

Aan de ene kant een oven (hier te zien) en aan de andere kant een wasmachine.

Stan (op 5 december is hij 8 maanden) krijgt boekjes en een houten trekding (zoiets als hieronder):

Wij zijn dus helemaal gek van houten speelgoed. Hier komt er geen plastic in (alleen lego en duplo).
De vraag is dus: wat koopt de sint voor jullie kindjes?

Liefs Jeske
mv Ilse en Stan

Sint gaat dit jaar aan ons huis voorbij. Lukas zal het toch nog niet echt snappen en dan zie ik het nut er niet van in om cadeau's te kopen. Klinkt een beetje bot, dat realiseer ik me wel maar ik ben vooral van mening dat iedereen zelf moet bepalen wat hij/zij doet hoor!

Met kerst zullen we met de familie wel cadeaus doen maar dan krijgt hij wat kleins, wat weet ik nog niet.

Ik ga overigens wel met hem naar de intocht van Sinterklaas, dat soort dingen vind hij namelijk helemaal geweldig

Hier niet zoveel... ze heeft net een compleet Playmobilpoppenhuis gekregen (zou ze volgend jaar met haar verjaardag krijgen maar was nu 50 euro afgeprijsd en we konden het niet zo lang in kast laten staan... ). Ze speelt er de hele dag mee dus vooruit dan maar. Op 5 december krijgt ze hamertje tik, clipit of hoe het ook heet (de moderne variant van Nopper), een keyboard met dierengeluiden en een verpleegsterschortje.
Als schoencadeautjes/kleinigheidjes heb ik wat Schleichdieren en kleine doosjes Playmobil.
groetjes, Rianne en Lydia

Wij geven met sinterklaas een klein kadootje en wat lekkers van chocola. Voor mij is sinterklaas geen feest van grote kadoos maar van kleine kadootjes en gezelligheid!

gr
Marielle

Haha, ik zit nog in de ontkenningsfase dat de zomer voorbij is! (hoewel er al meerdere pepernootzakken in huis zijn geweest hoor, haha).
Wij doen het denk ik weer klein dit jaar. Groots doen vind ik vooral leuk als je het met de heeeeele familie viert. En dan nog zou ik graag met kleine kadootjes werken.
Maar het kriebelt bij mij ook hoor. Moeilijk om kleine dingetjes te kopen terwijl die grote dingen ook zo leuk zijn!
Liefs Nelleke

Jeetje zeg, zijn jullie echt al zó met Sinterklaas bezig?? Hier is nog niet eens al het speelgoed van zijn verjaardag uitgepakt ...

Uhm, nou best wel een goed idee eigenlijk om nu alvast wat rond te kijken en gewoon te kopen waar je tegen aan loopt.
Mocht er bij ons nog familie zijn die iets aan Sinterklaas wil doen dan geef ik als tip Duplo en een uitbreiding van het houten treinspoor. Verder is kleding natuurlijk ook altijd welkom.

En verder...gewoon wat klein spul: vingerverf, klei dat soort dingen. En voor in de schoen (oeps, wie gaat hem Sinterklaasliedjes leren?) pepernoten en muizen en kikkers ofzo. Ik ben erg voor kleine kado's, zoals jullie lezen.

Aan mij heb je denk ik niet zoveel!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Wij houden het ook klein (kleine en goedkope cadeaus en niet teveel).
Nu liep ik vorige week tegen  3 setjes met houten eten. Die waren bij Action nog geen 3 euro per stuk, terwijl ze bij zo'n dure speelgoedzaak 15,00 zijn. In het ene setje zit vis, de ander groenten en de andere brood. Het is van dat eten met klittenband ertussen en er zit dan een houten mes en snijplank bij.

Helaas houdt mijn schoonmoeder wel van groots vieren.
Ik zou in dit geval wel in 'Annem' haar schoenen willen staan. Van mij hoeft het niet zo, maar ja, als we het zo vieren met schoonfamilie vind ik het gek staan als ze van ons niets krijgt. Maar ik lever wel een verlanglijstje in, ook bij schoonzus.
Rebecca is heel kieskeurig in speelgoed en vind meer niet leuk dan wel leuk
Ze vind nu duplo helemaal geweldig, dus ik vraag aan schoonmoeder om Nijntje duplo set en wat ik verder nog ga vragen weet ik niet.
Waarschijnlijk een Nijntje boekje of Bobbi boekje met verhaaltjes CD voor in de auto.

Maar het liefst sla ik Sinterklaas over, maar ja manlief vind het geweldig en zijn familie ook

Marianne, die houten setjes vd Action zijn leuk maar let op de houten bakjes, die gaan hel snel kapot. Lydia liet hem 1 x vallen en toen vlogen de splinters in het rond... De kwaliteit is echt niet geweldig.
Lydia is nu trouwens ook helemaal gek vd Bobbiboekjes. Ze kent de dierentuin en de speelzaal bijna helemaal uit haar hoofd en leest ze nu aan zichzelf voor, echt zo schattig om te horen!

Terug
Bovenaan