Slaap training, help!!

Hoi dames,<br />Mijn baby, Ella, is nu 19 weken en we zijn begonnen met slaaptrainen. Vooral overdag, ’s nachts hebben we nooit echt problemen gehad met haar laten slapen.Overdag sliep ze altijd op ons of in de draagzak, de heeft reflux dus we konden haar niet op haar rug leggen. Vreemdgenoeg ging het ’s nachts wel redelijk, op haar rug… Sinds 2 dagen leg ik haar 4x per dag in haar bedje en binnen 10 minuten slaapt ze, tussen de 45 min en anderhalf uur! <br />Sinds een paar weken heeft ze last van de slaap regressie omdat ze leert rollen en pakken. Harstikke leuk allemaal… We geven haar een extra fles tijdens haar slaap en ze slaapt door, gelukkig.... <br /><br />Hier het probleem: ze wordt ELKE ochtend tussen 4.00u en 4.30u wakker. En dan is ze aan het FEESTEN. Lachen, gieren, brullen. Echt niet meer in slaap te krijgen… We leggen haar rond 19.00-19.30u in bed. We hebben het al geprobeerd later te maken maar zelfs als we haar om 22.00 wakker maken om nog een uurtje te spelen, wordt ze wakker rond 4.00u…..Hoe rek ik dit naar 6.00u??? Help! Ik word steeds meer een zombie door slaapgebrek…<br />

Wij deden rond die tijd haar van 7 tot 8 in bed. Daarna nog tot 10 uur spelen. Of nouja wij... Dat besloot mevrouw zelf ? gevolg was wel dat ze tot 7 uur door sliep en soms zelfs tot 8!

Ja dat hebben wij dus ook geprobeerd maar dat heeft geen nut. Ze wordt elke ochtend tussen 4.00u en 4.30u wakker.

Ik zou haar niet meer wakker maken rond 22u. 
Hoe reageren jullie als ze 4u wakker wordt? Probeer heel stil en saai te zijn. En rek dat elke keer met een half uur. Tot dat ze door krijgt dat er niks te beleven valt Zo vroeg. 

En als je om 4.00 nu ook gewoon een fles geeft, zoveel mogelijk in het donker? Of doe je dat al? Van een baby van 19 weken hoef je nog niet te verwachten dat ze tot 6.00 of later doorslaapt, ook al geef je nog een late avondfles..

Heel herkenbaar. Wij geven dan rond 4 uur een kleine fles. Daarbij houden we de kamer heel donker en we zeggen vrijwel niks tegen hem. Na z'n boertje direct weer in z'n bedje en weglopen. Dat werkt over het algemeen wel. En verder als hij wakker blijft laten we hem maar gewoon een beetje in z'n bed kletsen en als hij echt gaat jengelen een speen erin. Super vervelend, maar echt andere tips heb ik helaas niet..

Wij geven een nachtvoeding van 150cc om 2.30u. Hier houdt ze het normaal 4,5 uur op vol. Ze wordt ook niet met honger wakker. Ze is gewoon klaar om te feesten, ze gilt van plezier in haar bedje!
We houden het donker en bewegen en praten niet, in de hoop dat ze weer gaat slapen. Doet ze niet. Na 2 uur keihard spelen is ze wel weer klaar voor een dutje van 1,5 uur....

Terug
Bovenaan