Slaap training, help!!

@bieke hoeveel sliep jullie dochter overdag? Hier slaapt hij overdag 3-4 uur en zijn de nachten opeens ook vanaf uur of 3 ruk. Hij is 19 weken oud. Van een flesje rond die tijd wordt hij juist wakkerder en blijft dan gehele wakkertijd wakker?

Mijn dochter doet 3 slaapjes overdag: 1 van 2 uur, 1 van 1 uur en de laatste ongeveer 45 min.Maar soms slaapt ze minder en is ze chagrijnig, maar ze weigert meer te slapen… Eigenwijze tante ?

Het hielp voor ons dus om in het donker de luier te verschonen en een flesje te geven... Zonder geluid te maken en alles in het donker. Daarna was ze wel nog even aan het 'kletsen' maar na 10 min viel ze weer in slaap tot een uur of 6.30u.... Hier kon ik mee leven ?

We zijn nu trouwens in sprong 5 beland…. Ze begint nu gewoon random te huilen in haar slaap. Ze slaapt pas door als mama, ik dus, haar over haar hoofdje kom aaien. Zo komt ze tot rust en slaapt weer door…. Zowel overdag met haar dutjes als ’s nachts ?

Ooh herkenbaar alleen hier dan (denk ik) sprong 4 al is hij al 20 weken oud. Bij ons dan niet met aaien maar speen teruggeven, bij dutjes overdag vaker dan 's nachte gelukkig. Het is wat die eerste maanden met al die sprongen?
Slaapjes overdag komen bij ons aardig over een zo te horen.

Terug
Bovenaan