SLAAPZAKRIEM ZEER ONVEILIG !!

hoi miep
ik zeg alleen dat ieder kind anders is,en dat het in mijn geval de kids zich zeer deden door uit hun bedje te klimmen terwijl ze nog niet konden lopen,dus miep wat is dan beter?
je kind uit het bed laten donderen met kans op hersenletsel of toch even vast binden?
en je mag iemand best waarschuwen maar als diegeene niet hetzelfde doet als jij betekend dat niet dat wat jij doet beter is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sil

Ik ben het helemaal met  Sil eens. Het is niet zomaar dat we dit gedaan hebben. En als mijn volgende kind ook weer zichzelf bezeerd en gevaarlijke dingen doet, dan leg ik hem/haar weer vast.

En die vergelijking met roken slaat werkelijk helemaal nergens op. Iedereen weet dat roken bij een baby/kind gevaarlijk is en dat is ook bewezen dat veranderd niet ieder jaar.  Ik ben bij mijn 1e direct gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was en omdat ik het allerbeste voor mijn ongeboren kind wilde, had ik ook geen moeite met stoppen en dus ook geen stress. Maar omdat iemand heeft bedacht dat vast leggen niet goed is, moet mijn kind zich maar flink bezeren (op zijn hoofdje vallen bijvoorbeeld) ???? Is toch onzin? Laat mij maar lekker uitmaken wat voor mijn kind het beste is. Dat scheelt een hoop gezeur. En als iemand anders het geen goed idee vindt, dan moet die persoon deze manier maar niet toepassen. Maar ga niet voor mijn kind bepalen of het goed of slecht is!!

Siets

Sil,

laatst stond in een van de bladen (kan even niet vinden welke) een zeer aangrijpend verhaal van een moeder die haar kind had vastgebonden. Dit kindje is er door gestikt. Door onderzoek is gebleken dat de moeder het artikel goed had gebruikt, maar toch was het mis gegaan.

Jij zegt dat "ze"iedere keer weer wat verzinnen. Aan jouw de keus om te bepalen wat je met de adviezen doet. Van mij mag je je kind helemaal vastbinden als jij je daar prettig bijvoelt, hoop voor jou dat jouw kind nooit het slachtoffer wordt van iets dergelijks.

Net als dat je het dekbedje onzin vindt, maar het zal jouw kindje mara zijn die er onder stikt. Bij jouw is het goed gegaan, maar dat het "bullshit" is , ach ook dat is maar een mening.

Degene die deze topic heeft geopend, heeft dit gedaan met het idee dat ze mensen kon waarschuwen, moeders die nu op basis van deze gegevens een keuze kunnen maken.

In mij was het nooit opgekomen één van mijn kinderen vast te binden (mag ik geloof ik ook niet zeggen, maar dat is toch wat je doet), dat wil niet zeggen dat ik iemand veroordeel die het wel doet. Dat  maken  sommige personen op dit forum er zelf van.

En je bent niet de enige moeder die uit ervaring put!

Miep  

Ik heb het artikel ook gelezen... het stond in kinderen of ouders van nu...
Het is ook niet mijn ding om een kindje vast te maken in bed.. je laat jezelf toch immers ook niet vast binden zodat je geen kant meer op kunt draaien...
Mijn neefje is ook heel beweeglijk in zijn slaap, en was meerdere malen aan het voeteneind te vinden..
Bij Prenatal hebben we toen een slaapzak gekocht met afritsbare mouwtjes die uit verschillende delen bestond... je kon er ook nog een extra winterzak bij in doen voor als het echt koud was.. Het doel hiervan is dat het kindje alleen een goedpassende slaapzak draagt waardoor dekens niet meer nodig zijn.. Zo kon het kleine woelwatertje lekker warm slapen en toch zijn hele bedje ronddraaien.. ideale oplossing!

Ik las juist bij het artikel dat de riem alleen bij kleintjes gebruikt mocht worden tot een bepaald aantal maanden.. dit omdat een ouder kind meer kracht heeft om zich los te woelen..

Bats..

Maar zijn jullie kinderen dan zo groot en oud dat ze uit het ledikantje kunnen donderen? (beetje grof gezegd)
Want het ledikantje waar mijn zoontje in slaapt kun je zo laag zetten dat hij er echt niet overheen kan vallen (hij is 14 maanden). Tegen de tijd dat dat wel kan, dan zijn ze te groot voor het ledikantje, dan kun je bij sommige ledikantjes een paar spijlen eruit halen, of je moet een juniorbed kopen. Of begrijp ik het verkeerd? Hoe oud zijn jullie kinderen?
Het is wel zo dat door het draaien in bed mijn zoontje ook regelmatig zijn hoofd stoot, het klinkt harder dan het is want hij wordt er niet wakker van. (krijgen ze vast geen hersenletsel van)

Groeten Titiana

Ik vraag me ook af of een kind wat niet kan lopen uit een goed ledikantje kan "donderen".

Mijn beide kinderen zijn met 16 maanden overgegaan naar een meegroeibed. Juist om te voorkomen dat ze eruit konden klimmen.

Ik spreek uit eigen ervaring. Ik zelf klom als kind wel eens uit zo'n bedje VOORDAT ik kon lopen. Als een kind zich kan optrekken, kan het zich ook uit bed hijsen. Mijn moeder zal daar echt niet om liegen.

hoi anouk

fijn dat je het er even op zet want er zijn altijd mensen die het nog niet weten!
ik zelf was al even op de hoogte(volgens mij is het al weer dik 3 jaar terug dat de eerste kindjes stikte en de riem onveilig werd verklaard) ik zelf heb er toen der tijd ook geen 1 keer aan gedacht om zo'n riem aan te schaffen,want kreeg er geen goed gevoel bij je kind vastleggen. vind het toch een onnatuurlijk iets dat vast leggen. mijn baby komt straks net als zijn broer vroeger naast me te staan met zijn bed de eerste tijd. wetend dat ik met elk kikje wakker ben voor hem/haar.
vind het wel jammer om te lezen dat DIT alweer een discussie gaat worden,een soort onderlinge strijd ofzo. jammer dat vooral want een forum kan zo gezellig zijn!

iedereen suucs met zijn keuzes
esther

Terug
Bovenaan