SLAAPZAKRIEM ZEER ONVEILIG !!

Ons kind was inderdaad zo sterk dat hij zichzelf uit bed hees. Maar nog niet kon lopen. Hij is ook erg groot. Hij is nu drie, maar heeft de lengte  en gewicht van een ruim 4 jarige. Vanaf de geboorte was hij al sterk en groot. Dus dat bedoel ik dat ieder kind anders is en dus voor ieder kind iets goed of fout kan zijn, maar dat het niet voor ieder kind geldt. Wat voor de 1 gevaarlijk is, kan voor de ander een oplossing zijn. Maar dat moet je zelf bepalen. Dat weet je als moeder ook wel denk ik. En dat het bij iemand fout gaat, dat is vreselijk natuurlijk. Maar voor mijn kind dus toch een oplossing. Maakt van mij nog geen slechte moeder, want die indruk kreeg ik  bij deze discussie. En volgens mij ben ik niet de enige. Ik hoop ook dat het alleen bij deze discussie blijft. Zou jammer zijn als het bij meerdere onderwerpen zou gebeuren...

Groetjes,
Siets

Goedenavond, 2 jaar geleden is er nogal veel te doen geweest over het gebruik van een slaapzak in combinatie met een riem als je baby ging slapen. Ik had de spullen in huis en gebruikte de slaapzak + riem ook, Prenatal (daar had ik het gekocht) plaatste een bericht in de tijdschriften en kranten waarin verteld werd over het gevaar en dat je de spullen kon komen inleveren en je geld retour kreeg. Schrok een beetje toen iemand vertelde dat het nog steeds verkocht werd, prettige avond Karo

De allernieuwste discussie is trouwens of het wel verstandig is om je kind altijd op zijn rug te leggen. Ze schijnen hier namelijk een gedeukt hoofd van te krijgen ofzo.

Ik ben zelf gewoon van mening dat je er goed over moet nadenken, maar vervolgens je eigen beslissing moet nemen.
Ik ben geen voorstander van dekbedjes, omdat ik zelf liever onder een los laken met deken slaap. Vastbinden of inbakenen doe ik ook liever niet, maar als het kind anders niet slaapt.....
Hetzelfde met op de buik slapen. Als die kleine nou niet op zijn rug in slaap kan komen, dan moet je toch wat.
Soms moet je gewoon kiezen tussen 2 minder goede oplossingen.

Er zijn trouwens tegenwoordig complete babyfooninstallaties, waarbij zelfs gecontroleerd wordt of je kindje nog ademt.
Op het moment dat het kindje stopt met ademen, wordt er een signaal naar de ontvanger gestuurd, zodat je dit weet.

Hallo allemaal

Ik vind de riem ook een erg eng idee. Ikzelf zal zeker gen risico nemen, je moet er niet aan denken dat het mis gaat. Maar waarom bakeren jullie je kindje niet in als het zo onrustig is?? Een veilige oplossing lijkt me..

Groetjes Inge
32 weken

Hallo,

Goh om heel eerlijk te zijn schrok ik van een aantal reaktie's op het bericht van een
slaapriem.

Ik vind het juist goed dat als iemand iets leest en denkt dat een ander daar ook iets aan
kan hebben dit meld daar is toch ook ondermeer deze site voor toch?

En ik vind dus ook dat een ieder moet doen wat die zelf denkt wat goed is voor diegene en voor zijn of haar kindje.

Wat je ook doet zolang je er zelf voor 100 % achter staat dan is het goed.

heel veel succes en tot hoorens

Poeh poeh, wat heb ik aangewakkerd! Het was inderdaad alleen maar bedoeld als waarschuwing voor diegenen die er nog geen berichten over hadden gelezen en misschien zo'n ding willen gaan aanschaffen (nieuw of tweedehands). Iedereen moet vervolgens zelf weten wat-ie ermee doet, toch?

Groet,

Anouk

Anouk,

ik vind het goed van je dat je zoiets plaatst. Dat andere moeders zich dan aangesproken voelen en denken dat iemand anders vindt dat ze een slechte moeder zijn dat is hun conclusie en daarmee hun probleem.

Nogmaals ik vind het wel goed, en we zullen het nooit weten, maar misschien wordt er wel een kindje mee gered als iemand nu besluit door deze topic om zo'n riem niet te gebruiken.

Dus als je nog eens wat leest gewoon lekker plaatsen hier. Het is aan iedere ouder om er mee te doen wij hij/zij zelf wilt.

Miep

Terug
Bovenaan