Slagingskans IUI

hi, ik ben een tijdje niet op het forum geweest, even geprobeerd met andere dingen bezig te zijn, blijft lastig hoor.

We zijn eind december bij de gyn geweest en de eindconclusie is dat er niets aanwijsbaars mis is bij ons.

Nu mogen we in maart/april als we willen beginnen met IUI met hormonen.

Ik heb mijn twijfels hierbij want volgens mij is de kans dat het op die manier lukt zo ontzettend klein. Ik lees hier nooit dat iemand d.m.v. IUI zwanger is geraakt.

Misschien zie ik het verkeerd? Is de kans echt zo klein? Of kennen jullie ook veel positieve verhalen?

En is de kans als je onbegrepen onvruchtbaar bent nog kleiner?

Ik twijfel maar het is wel zo dat we het moeten doorstaan om IVF te kunnen gaan doen (al wil ik daar al helemaal niet aan denken).

Ik hoop dat jullie willen reageren.

Hoi Alabama,

We kunnen elkaar de hand schudden. Ook bij ons is er in principe niets aan de hand. Alleen is mijn FSH aan de hoge kant waardoor ik biologisch gezien 35 ben ipv 31 (bijna 32). Dit kan betekenen dat ik vervroegd in de overgang kan komen. Verder normale cyclus en netjes elke maand de eisprong. Wij proberen het zelf nog een paar maanden zelf, maar als dit niet lukt, starten wij ook met IUI met hormonen in april. De arts gaf bij ons aan dat de kans ongeveer 15% is dat het lukt. Ligt dus ongeveer gelijk aan de kans om via de natuurlijke weg zwanger te worden. Wat ik op zich vreemd vind, omdat de beste zaadcellen worden gesorteerd en dit zaad bovendien dieper bij mij wordt ingebracht zodat het zaad een minder lange weg hoeft af te leggen.

Julia

Hoi Julia,
Jij zit dus in hetzelfde schuitje inderdaad. Ik ben 33, volgens de gyn niet oud maar het is natuurlijk wel anders dan wanneer je 28 bent.

Wat een twijfel he? Wat vindt je man ervan? Die van mij is veel terughoudender erin dan ik, hij wil het liever nog een tijd zelf proberen.

Aan de andere kant wil je op een gegeven moment ook duidelijkheid voor jezelf hebben of je een leven met of zonder kinderen zult hebben. Zodat je verder kunt.

Hoe lang zijn jullie al bezig?

Als je logisch nadenkt moet je met IUI toch meer kans hebben als normaal inderdaad, ze wassen het zaad, brengen het ver in en ook nog op precies het juiste tijdstip.

Misschien heeft er iemand goede ervaringen?

Wij zitten in ronde 18 dus ons geduld wordt redelijk op de proef gesteld. Normaal beginnen ze pas met IUI als je 2 jaar hebt geprobeerd om zwanger te worden, maar aangezien ik in 2007 2x ben geopereerd en er een deel van een eierstok is weggehaald, heeft de arts er geen moeite mee als we eerder beginnen. Dit, terwijl gelukkig beide eierstokken wel functioneren. Dit bleek uit een AFC echo waarbij ze mijn eicellen geteld hebben aan het begin van de maand.

Hoe lang zijn jullie bezig?

Mijn man en ik staan er gelukkig wel een beetje hetzelfde in. We vinden de stap wel heftig hoor om met de behandeling te beginnen. Het wordt dan ook gelijk zo klinisch.

Ken jammergenoeg persoonlijk ook niemand die met IUI zwanger is geworden.

Ik ga binnenkort naar een alternatieve therapeut. Je hoort wel eens dat je blokkades in je lichaam kunt hebben of dat er een bepaalde energie uit balans is. Wij hebben zoiets, baat het niet, het schaadt ook niet.

Groet,
Julia

Hoihoi

Ik ben nu bijna 2 jaar bezig voor kindje 2 en onverklaarbaar waarom het nu niet wil lukken, 1 kindje in ronde 2. Maar nu meot je niet zo negatief doen, ik heb iui net achter de rug en vrijdag mn nod, door jou ga ik weer twijfelen, en je meot maar zo denken ze doen eht neit voor niets, en je zou maar net bij die 25-35% zitten die na 6 iuis zwanger is geworden. En pas had iemand hier geschreven die was met iui 2 zwanger geworden. Dus kopop niet zo negatief doen. Je meot maar zo denken je bent niet de enige.

Succes gr Wendy

hoi hoi,
bij ons ook niets gevonden. na 3jaar proberen en 6xIUI verder nog geen zwangerschap. Maar ik heb er vertrouwen in. uiteindelijk was bij ons de kans op zwangerschap met IUI toch een kleine 10% hoger dan zonder... Dus is toch weer meer.
Ik denk wel dat je volledig achter de behandelingen moet staan voordat je ermee begint. Het heeft toch wel een impact op je fysieke maar vooral emotionele functioneren, los nog van de ziekenhuis afspraken die je niet kunt plannen ivm folikel metingen, hormoon onderzoek etc in de week voorafgaand aan de IUI... (vooral voor jou) dus je moet er ook wat mee richting werkgever enzo.
Ik heb het altijd als kansen gezien!
Succes ermee.

Hoi Wendy,

Het was niet mijn bedoeling om negatief te doen hoor, het spijt me als ik je aan het twijfelen heb gebracht.

Ik twijfel gewoon zelf heel erg of we er al aan moeten beginnen.

Natuurlijk heeft iedereen de kans om bij de successen te horen. Het lijkt me fijn om een succesverhaal te lezen, of zoals via jou, via via te horen.

Ik hoop dat het bij jou gelukt is!

Terug
Bovenaan