Slagingskans IUI

ik moet je zeggen da tik blij ben met iui, dan heb ik het gevoel dat er iets aan gedaan wordt, van dat zelf proberen werd ik zo moedeloos van. Ik moet je zeggen ik heb net iui 1 gehad en da tis me meegvallen, maar wie weet piep ik binnenkort anders. Er zijn meiden bij die er al meer hebben gehad. Succes iig.

Gr WEndy

Hey meiden,

Ja, moelijk he...ik heb dat idee ook wel eens..maar toch heb ik ook de overtuiging van...dat je niet teveel vast moet zitten aan bepaalde nummers....ieders situatie is weer specifiek, en je weet niet waar de 'blokkade' ligt...
K weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen...

Maar de nummers komen uit zwangerschappen die wel of niet ontstaan zijn nav IUI...dus jouw situatie is weer anders, en dan ook de extra kans....
Ze zeggen vaak dat je ong. net zoveel kans geeft als normale weg....
Wij hadden gehooopt op IUI, maar waarschijnlijk is IVF, of zelfs ICSI onze enige optie....k zou dus wel proberen positief te blijven en te zien en al je kansen proberen te benutten...

Ik ben zelf ook steeds wel aan het rekenen hoor, hoewel ik niet denk dat dat goed is....

goed, k hoop dat jullie n beetje begrijpen wat ik bedoel :) heel veel sterkte..!

sparkle

Ja het is ook zo dat ik me niet te blind moet staren op de getallen en hoop moet houden, positief moet blijven. Is soms zo moeilijk om erin te blijven geloven! Dank voor jullie lieve reacties! En succes iedereen.

Ik heb ook 5 IUI's gehad en bij ons was ook niets mis. Uiteindelijk kreeg ik een cyste in m'n eierstok en "mochten" we door voor IVF. Ik heb bij IUI altijd wel een goed gevoel gehad (hoewel dat na de 3e wel af begon te nemen). alles wordt natuurlijk voor de deur afgeleverd...
Anyway, ik vond IUI met hormonen ook een mooie opstap naar IVF (verschil is dan nog de lengte van spuiten, meer spuiten en de punctie). Je bent al gewend aan ziekenhuisecho's, aan spuiten in het algemeen en dat maakt dat de overgang ietsjes minder groot is. IVF is een behoorlijke stap.
Ik ben dus zwanger geraakt van de eerste IVF, maar er zijn zeker ook mensen die zwanger raken van IUI (anders zouden ze het niet aanbieden). Vantevoren kan je niet weten in welke groep jij zit. Wie weet! Het is zeker de moeite waard om te proberen. Alles wat NIET nodig is, is mooi meegenomen.
Succes!
Esk

Hoi,

Wij hebben deze week ook de diagnose "onbegrepen onvruchtbaar" gekregen. Bij ons hebben ze er ook een kansberrekening op los gelaten. In ons geval maken, we volgens de berekening, meer kans om spontaan zwanger te worden dan dmv van de mm.
Vind het ook allemaal lastig te begrijpen. Ik zou ook denken dat je meer kans maakt als ze het zaad opwerken en op het juiste moment inbrengen. Lastig lastig lastig.

Vertrouwen hebben en je gevoel volgen!

Succes met je overwegingen (wij wachten nog een half jaartje af)

Hoi Moeska,
Hebben ze dat ook uitgelegd, waarom je meer kans maakt om op de natuurlijke manier zwanger te worden, klinkt heel gek. Maar het zijn alleen maar getallen natuurlijk.

Heb het er gisteren met mijn vriend over gehad en hij wil wachten tot de zomer. Ik kan me daar wel bij neerleggen.

Ben in november voor het eerst naar een natuurgeneeskundig arts geweest en heb nu voedingssupplementen, misschien dat dat aanslaat. Heb ook acupunctuur geprobeerd maar dat deed niets bij mij. Volgende week wil ik nog een keer een shiatsu massage proberen, schijnt dat dat weleens blokkades in je lichaam kan opheffen.

Doen jullie verder bijzondere dingen, houden jullie rekening met niet teveel koffie, alcohol, zoetigheid etc. (vraag voor iedereen)

Hoi Alabama,

Ze heeft mij uitgelegd hoe de kansberrekening werkt. Het ziekenhuis waar wij in "behandeling" zijn hebben een paar jaar terug mee gedaan aan een onderzoek onder "onbegrepen onvruchtbare" paren. Dit hield in dat de held de MM is gegaan en andere helft hebben ze hun gang laten gaan. Hieruit is gebleken dat de er meer paren zwanger waren geworden door maar aan te plaren dan de paren die in MM waren gestapt. Ze maken gebruikt van een computer programma en daar worden allemaal gegevens ingebracht (rook je?, drik je alcohol?, ben je al een keer zwanger geweest?, slikt je medicijnen?, etc.). Aan de hand van deze info wordt de kans berrekening gemaakt.

Wat betreft jouw laatste vraag. Ik houd er persoonlijk niet echt rekening mee (drink geen koffie en rook niet). Ik vind dat een wijntje op zijn tijd zeker zou moeten mogen. Anders wordt het wel heel erg zwaar vooral omdat je al zo lang bezig bent. Moet wel zeggen dat mijn vriend er wel een klein beetje rekening mee houdt. Het is namelijk bij hem gebleken dat alcohol wel zeker invloed heeft op zijn zaad kwaliteit.
Overal waar te voor staat is voor niemand goed;-)

Hallo meiden,

Ik heb helaas geen postitief verhaal van iui.
Ik heb nu 5 iui's achter de rug en helaas niet zwanger.Ik had zowiezo ook al niet zo'n hoge pet p van iui,omdat ik veel verhalen had gelezen.Veelal negatief.Tuurlijk heb je altijd hoop,maar na poging 3 die mislukt is en nu dus 3 en half jaar verder is de hoop niet zo groot meer met iui.Nu nog 1 iui poging te gaan en dan overstappen op ivf.Helaas moesten wij eerst starten met iui alvorens wij met ivf begonnen,als het aan mij had gelegen hadden wij direct met ivf gestart,maar dit mocht niet.
Wij zijn beide nu onverklaarbaar onvruchtbaar.
Afgelopen juni wel een lichte vorm van endometriose geconstateerd tijdens KO,maar volgens arts kon dit niet de oorzaak zijn,omdat het minimaal was.Ze hebben het toen wel weggebrand,maar nu dus nog niet zwanger.

Groetjes suusje26

Ps: ik wil niet negatief overkomen,maar heb helaas geen positieve ervaring met iui en vind dat je die ook wel mag vertellen toch?Tuurlijk worden er ook meiden zwanger die iui hebben gekregen,maar zoals hier boven wordt geschreven is dit afhankelijk van verschillende factoren,helaas zijn de procenten niet heel hoog.

Terug
Bovenaan