Slagingskans IUI

Hi, wel bijzonder het verhaal van Moeska. Dat er meer stellen zonder IUI zwanger waren geworden dan met. Ik ben afgelopen vrijdag weer ongi geworden en dan weet je het even niet meer. Aan de ene kant wil je heel graag dat er iets gebeurt, aan de andere kant ben je er bang voor. Ik ben vooral bang om labiel of depressief te worden van de hormonen. Pijn maakt me niet uit, daar kan ik wel tegen. Echo's etc heb ik ook al zo vaak gehad, daar zit ik ook niet mee. Balen Suusje dat poging 5 ook mislukt is. Is er bij jullie een wachtlijst voor IVF? Willen jullie als het kan meteen door?

Ha alabama,
Balen dat je weer ongesteld bent geworden. Je vrees voor de hormonen had ik trouwens ook en bij mij viel het hartstikke mee en dat is wel vaker het geval. Het lijkt veel erger dan het is... maar iedereen reageert natuurlijk anders, dat is waar. Nou is het gelukkig zo dat het spuiten maar een beperkte tijd van je cyclus is en dat niet alle hormonen hetzelfde effect hebben. Succes met het traject verder! Overdenk goed wat je zelf wilt en niet wilt.
@Suus, ik heb ook geen positief verhaal over IUI neergezet, toch? Ook ik heb 5 IUI's gehad en had toch echt IVF nodig om zwanger te raken... Ik denk wel dat IUI's de moeite van het proberen waard zijn. Je weet maar nooit dat het extra zetje net is wat je nodig hebt. In heel veel gevallen is dat niet zo, maar er zijn er ook genoeg voor wie het wel werkt.

Hey Alabama,

herkenbaar ja, die angst heb ik ook wel n beetje..omdat ik best wel een emotioneel persoon ben...maarja, welke vrouw niet? ;-) ben ook wel bang dat dat tegen gaat vallen, en heb ook zoiets van, pijn, daar kan ik wel tegen,ook voor mn man heb ik die angst...wil ook niet datik een onwijze bitch ga worden.
Maar zoals Esk al zegt, bij iedereen werkt het weer anders natuurlijjk...

Bij ons is er gelukkig niet echt n wachtlijst voor IVF, meer een wachtlijst om bij de kliniek terecht te kunnen, daarna kun je op zich wel door gaan, tenminste onze arts had het over een aantal weken...
Ik denk dat ik zeker wel voor IUI zou gaan als het bij ons mogelijk zou zijn, als het zo'n slechte kans zou hebben denk ik eigenlijk niet dat de artsen enr zoveel moeite en geld in zouden steken...

succes!
x sparkle

Hallo meiden,

Alabama@Wij mogen direct door met ivf na laatste iui.Heb deze maand (als cyste weg is) nog 1x iui en dan de maand erop ivf. Hebben alle vooronderzoeken voor ivf gehad,alleen nog als ik nu ongesteld wordt starten met 3dgs antibiotica kuur,om je lichaam helemaal infectie vrij te maken (mocht er nog ergens infectie zitten)dit is volgens protecol.
Gelukkig dus geen wachtlijst meer voor ons.Dat is dan wel het voordeel als je al in de MM zit.
De hormonen zelf zijn mij ook erg meegevallen,het enige waar ik last van had heel de maand waren gevoelige borsten,verder geen bijwerkingen gehad gelukkig.
Prikken viel mij ook mee,had verwacht het eng te vinden (ben zelf vpk en prik normaal mensen hahaha,maar als je jezelf doen moet prikken is toch even anders)
Iedereen reageert er natuurlijk anders op.

Esk@Ik hoop ook zo dat 1ste ivf raak is voor ons.Je gaat zo je grenzen verleggen he?Was er bij jullie een oorzaak waarom het zo lang heeft geduurd?
Ik ben wel bang soms dat het nooit lukt.Denk daar wel eens over na,maar eigelijk wil ik daar niet over nadenken.Daar wordt ik dan zooo verdrietig van.
Ben jij nu inmiddels al bevallen??

groetjes suusje

@ Suus, officieel is er geen oorzaak gevonden, maar tijdens de 5e IUI is wel vastgesteld dat ik (3 maanden na de kijkoperatie) alweer een endometriosecyste in mijn eierstok had. Dat hoeft de oorzaak niet te zijn, maar 't zou best kunnen. Zelf denk ik dat er of een probleem is met m'n eileiders (ook al is dat nooit vastgesteld) of met m'n ei-kwaliteit. We zullen het nooit zeker weten.
Die angst dat het nooit gaat lukken heeft iedereen die in de medische molen zit. Er is ook geen enkele garantie. Dat maakt het extra zwaar, je zal het allemaal moeten ondergaan zonder garanties. Ik vond het ook eng en verdrietig om daar over na te denken, maar dat doe je toch. In ieder geval sterkte!
Over of ik bevallen ben: nee, ik ben nu 24 weken, dus net over de helft. Het duurt nog wel eventjes ;-).

Succes!

Esk

@sparkle - kan me voorstellen dat jij nu denkt "konden wij maar eerst met IUI beginnen". Als je dat stadium meteen overslaat lijkt me dat ook wel heel heftig. Ik hoop dat jullie snel mogen beginnen, jullie zijn ook al maandenlang bezig met onderzoeken en heen en weer geslingerd van het 1 naar het ander als ik me goed herinner?

@suusje - ik hoop ook voor jullie dat IVF meteen raak is! En wie weet lukt de laatste IUI wel. Je weet het nooit!

@Esk - is er bij jullie een oorzaak gevonden? En is er een reden dat ze bij jou maar 5x IUI hebben gedaan, normaal gesproken doen ze 6x toch?

Groetjes!

@ Alabama, in mijn post voor de jouwe staat wat geschreven over de oorzaak. Waarschijnlijk zaten we min of meer tegelijk te typen ;-).

Ik heb 5 IUI's gehad omdat ik bij de 5e dus die cyste had en de arts het verstandiger vond zsm over te stappen op IVF omdat deze cyste echt met centimeters tegelijk groeide. Ik was daar erg blij mee want ik was wel "toe" aan IVF...

Esk

Terug
Bovenaan