Slagingskans IUI

Hai meiden,

Wij waren ook 'onbegrepen onvruchtbaar'.
Van tevoren hebben we met elkaar afgesproken 10 keer een IUI te doen. Procentueel gezien zit je dan aan de max. Je kan het ook zo bekijken, als het normaal gesproken gemiddeld een jaar duurt voordat een vrouw zwanger raakt, waarom geef je het dan bij IUI maar (bv) 5 keer de kans? Het is immers gebleken dat het niet zonder hulp lukt, als je het plat bekijkt...
Ook ben ik van mening dat ze lang nog niet alles weten op dit gebied. Er kunnen dus nog onbekende 'problemen' zijn.
Ik ben dus zwanger geworden met IVF en we hebben een prachtige dochter gekregen. Maar ik heb ook geen moment spijt gehad van de energie die er in de IUI's is gaan zitten. Ik kon me hierdoor ook voorbereiden op IVF, de overgang was niet zo groot. En wat er eerder werd gezegd, ze doen het echt niet als er geen succes verhalen zijn.
Op de hormonen reageerde ik normaal en het is mij meegevallen.

Maar zorg dat jullie samen op 1 lijn zitten, alleen dan kan je elkaar erdoorheen trekken. Anders ga je elkaar alleen maar dingen verwijten en wordt het een strijd.

Heel veel succes en sterkte!

Hi Esk en Jacqline, dank voor jullie verhaal! Ik sta er wel wat positiever in nu, nu ik lees dat het ook wel mee kan vallen met de hormonen etc. Hopelijk is het allemaal niet nodig en word ik vanzelf zwanger de komende maanden. En anders van de zomer starten met IUI.

Als het jullie wat extra hoop en steun kan geven: een collega is bij de 10de IUI zwanger geworden, en wij bij de derde!! De kans is gewoon net wat groter dan bij de volledige natuurlijke weg, dus ook voor jullie!!

Ik duim dat jullie snel ook een positive test in handen mogen houden, het is jullie zo gegund (ik weet wat het is om wat langer te moeten wachten)!!

Hoi,
Ik was 36 toen ik via iui zwanger werd, inmiddels 37 geworden 6 juni. Ik had 2 medische oorzaken waardoor ik minder kans zou hebben om makkelijk zwanger te raken 1 ervan is endometriose 2de is dat ik blijkbaar in het verleden een chlamydia infectie heb opgelopen zonder dat ik hier symptomen voor had (en ja dat komt voor, en nee ik had altijd een vaste relatie en ben zelf niet vreemd gegaan, echter mijn partner dus wel blijkbaar...tis niet aan komen vliegen)
Anyway ik ben singel en heb voor donorzaad gekozen uit Denemarken. Ondanks het medische verhaal ben ik via iui in me natuurlijke cyclus, zonder medicatie in de eerste poging al zwanger geworden. Geloof me het heeft vooral te maken met goed eitje, goed zaad , en vooral de juiste timing te maken... en heel veel geluk.
Er zijn geen truukjes die je zelf kunt doen waardoor je meer kans maakt... echt niet. Je kansen worden groter door de artsen, medicatie, je cyclus in kaart brengen en wanneer je ovuleerd de staat van het sperma en je eitje...
Het enige wat er aan bijgedragen kan hebben dat ik in 1x zwanger werd is dat ik  2 tot 3 maanden ervoor een schuim-echo heb gehad (vanwege de chlamydia antistoffen die ze vonden in me bloed en ze zagen dat ik ondanks me leeftijd minder eitjes had dan ik moest hebben oorzaak chlamydia en endometriose) wilden ze dus weten of me eileiders wel goed open waren. Dit was het geval gelukkig, maar omdat door het schuim alles een soort van schoon gespoeld word schijnt de kans op bevruchting na deze ingreep ietsjes groter is in de 2 tot 3 maanden erna.... maar dan heb je het over 3 tot 5 procent... dus da's ook te verwaarlozen.

Veel suc6 in deze spannende reis ?

Terug
Bovenaan