Slapeloze nachten na stoppen borstvoeding

Bij mij gaat 't echt op en af, afgelopen week weer goede nachten gehad maar nu in 't weekend weer slecht. Slik af en toe een slaappil om ff bij te tanken. 
Ik sta ook op de wachtlijst bij de psycholoog, daarnaast heb ik het boek' versla het monster' gelezen, heel herkenbaar en goed boek met tips, wel een aanrader!
In dat boek staat ook dat je inderdaad echt de dingen moet blijven doen die je normaal ook doet en je leven niet aanpassen aan het slaapprobleem dus blijf dat ook echt doen: met vrienden afspreken, sporten, werken.
Hoe lastig dat soms ook is met weinig of geen slaap, maar dat is wel de beste remedie. 

Bij mij gaat 't echt op en af, afgelopen week weer goede nachten gehad maar nu in 't weekend weer slecht. Slik af en toe een slaappil om ff bij te tanken. 
Ik sta ook op de wachtlijst bij de psycholoog, daarnaast heb ik het boek' versla het monster' gelezen, heel herkenbaar en goed boek met tips, wel een aanrader!
In dat boek staat ook dat je inderdaad echt de dingen moet blijven doen die je normaal ook doet en je leven niet aanpassen aan het slaapprobleem dus blijf dat ook echt doen: met vrienden afspreken, sporten, werken.
Hoe lastig dat soms ook is met weinig of geen slaap, maar dat is wel de beste remedie. 

Vervelend he die wachtlijsten.. Hopelijk kan je snel terecht! Ik ben ook op een wachtlijst geplaatst.

Bedankt voor de tip! Heb het boek meteen besteld.

Hoi, ik ben momenteel de medicijnen weer aan het afbouwen, hier hoop ik over 2 weken klaar mee te zijn.

Verder gaat het slapen nog steeds wel beroerd maar af en toe zitten er gelukkig ook weer wat betere nachten tussen!

Het boek wat je had getipt heb ik gelezen, best een goed boek inderdaad! Ik ga daardoor in ieder geval wat rustiger de nacht in nu.

Hoe is het met jou?

Hier lijkt het iets beter, maak sinds 2.5 week goede nachten maar er zit meestal wel een hele slechte nacht nog tussen. Alleen de angst blijft er nog continue..
Afbouwen gaat je lukken, Ook zonder medicatie kan het de goede kant op gaan, is mij ook gelukt! Dat boek hielp mij idd ook om iets minder angstig te zijn..
Ben jij inmiddels aan 't werk? 

Fijn dat het al wat beter gaat! Hopelijk krijg je het vertrouwen voor de nachten snel weer terug en gaat de angst daarmee ook weg..

Ik ben wel weer aan het werk gegaan maar wel minimaal. Heb een eigen bedrijf waardoor ik het gelukkig heel rustig aan kan doen even.

Inmiddels ook naar een psycholoog geweest en daar hebben we het over de slechte nachten gehad en de angst voor de nachten. Ik kreeg een beetje de zelfde tips als uit dat boek en vooral ook dat ik het even heel rustig aan moest doen en dingen voor mezelf (voor zover dat kan met een baby?) en veel naar buiten en bewegen.

Hoe oud is jouw kindje en ben jij alweer aan het werk?

Ja hoop het ook echt, vermoeiend om er elke dag mee bezig te zijn en elke dag die angst weer te voelen. Herken jij ook die paniek die je krijgt wanneer het niet lukt om te slapen? Mijn dochtertje is 3.5 maand. Over 2 weken mag ik weer gaan werken. Eigenlijk wel zin in, even wat anders als moeder zijn en denk dat ritme en afleiding ook wel weer goed is. Ik ga 3 dagen/week werken. maar zie er ook ontzettend tegen op wat betreft slapen en ben bang dat er dan nog meer druk op het slapen komt dan. Hoeveel dagen werk jij? En was het wel weer lekker om aan het werk te gaan ondanks de slechte nachten?  

Terug
Bovenaan