Slapen in het ledikant

<p>Ik ben sinds vorig jaar september moeder van een prachtig jongetje. Hij is inmiddels dus al zes maanden. Nou loop ik tegen het volgende aan. Hij wil niet in zijn ledikant slapen. We hebben de volgende routine. We lezen een verhaaltje, gaan samen douchen  en daarna ligt hij bij mij te drinken op bed. Dan valt hij in slaap  of begint hij wat in te dutten. als ik hem dan in het ledikant leg is hij helemaal overstuur. leg ik hem naast me neer gaat hij rustig slapen . Als ik hem in het ledikant leg wanneer hij diep slaapt is hij binnen een uur wakker en weer overstuur. Overdag wil hij trouwens ook niet in zijn ledikant slapen en in de wagen alleen als ik met hem ga wandelen. In slaap laten huilen vind ik niet prettig maar dat is dan  nog te doen, maar hij raakt helemaal overstuur. hebben jullie tips?</p>

Hoi mommy, misschien is een bedbumper een uitkomst? Moet je even googelen. En Ik zou er overdag mee beginnen door hem naar bed te brengen bij zijn slaapsignaaltjes, en dan Hoe moeilijk ook, toch even laten huilen en bv elke 5 of 10 minuten binnenlopen en hem troosten. Ondertussen je was opruimen, of iets anders boven zodat hij je hoort rommelen. De eerste keer haal je hem er dan toch maar uit na bv 5 min, keer erna na 10 enz.  Dit dan steeds verder uitbouwen. Heb je er zelf veel stress van? Dit kan hij ook aanvoelen waardoor het ook niet beter wordt. Probeer het issue los te laten en waag elke dag weer pogingen, soms lukt het soms niet, op een gegeven moment zal hij het echt doorhebben. 

Dat opgewassen t shirt zou ik inderdaad ook kunnen proberen. Ik vind het wel eens lastig. En soms ook wel eens stressig. Ik moet het huishouden doen als hij wakker is en in de box ligt terwijl ik juist deze momenten ook wel graag aandacht aan hem wil schenken. Daarbij ben ik savonds en snachts soms zo moe dat ik hem dan toch maar tussen ons in leg omdat hij dan wel slaapt.

Hij moet misschien nog leren om zelf op bed in slaap te vallen. Als je hem slapend in bed legt, kan ik me voorstellen dat hij gaat huilen zodra hij wakker wordt. Als jij in slaap valt in je bed, maar vervolgens wakker wordt in de badkuip, zou je dat ook echt niet leuk vinden... 
Probeer je baby na max 1,5 uur wakker op bed te leggen met een vast ritueel. Probeer het vol te houden, want je kindje snapt niet na 3x dat hij zelf moet gaan slapen. Het boek Slaap! is misschien leuk om te lezen, of het boek van Stephanie Lampe. Beide boeken geven tips en handvaten om je baby zelf te leren slapen. 

Oja, je kunt gerust gaan stofzuigen terwijl je kindje slaapt. Zo leert hij ook het verschil tussen dag en nacht. Overdag mag er best wat ‘gerommel’ in huis zijn. Misschien kun je het huishouden tijdens slaaptijd tegelijk introduceren met het zelf leren slapen. Dan went hij er direct aan! ;)

Ja in het begin kon ik juist ook gaan stofzuigen . Viel hij van in slaap. En kan het me ook wel voorstellen dat het niet prettig is om ineens ergens anders wakker te worden. Alleen kan hen savonds aan de borst niet wakker houden om hem in bed te leggen.  En hoe pak je dat dan aan als je hem na 1.5 uur in bed legt ? En hij slaapt niet .?.. lastig..  

Kan je zijn slaapsignaaltjes herkennen mommy? Bv. Oogjes wrijve gape rode wangen? Dán erin leggen. Ik heb ook een tijd lopen hannessen door vaste tijden aan te houden maar dat werkte niet, en elke keer ook drama. Maar als je goed op signaaltjes inspeelt en hem erdan in legt dan is de kans groot dat hij gaat slapen (na paar keer oefenen)
Ik snap je wel hoor je wilt immers zelf ook eens slapen dus dan maar tussen jullie in maar je moet hier echt doorheen wordt alleen maar lastiger.

hoeveel voedingen geef je? En alleen bv? 

Terug
Bovenaan