Slapen in het ledikant

Ik dacht ze wel te herkennen maar  ik reageer er soms denk ik te laat op. Of soms denk ik dat hij moe is en dan leg ik hem In zijn bedje of de kinderwagen en dan begint hij te spelen.  Gekke was wel gisteren leg ik hem binnen In de wagen en hij is overstuur. Vervolgens leg ik hem buiten In de wagen en ik hang zelf even de was op en hij slaapt..  In de voedingen zit momenteel helemaal geen ritme. Ik geef borstvoeding  fles accepteert hij ook niet . En sinds kort krijgt hij fruit en groente.. Wat hij vandaag ineens ook niet wilde.. Maar misschien is hij niet helemaal fit..  Ik voel me even een hele slechte moeder.

Mijn zoontje (5mnd) voel eerst ook in slaap als ik ging stofzuigen. Nu is je kindje veelbewuster van alles, dus slapen door stofzuigen werkt niet meer. Maar als hij in zijn kamertje ligt, kun je beneden wel wat rommelen. 
Ik denk dat je veel hebt aan het boek van Stephanie Lampe. Ik heb het in 1 middag gelezen en heb zoveel aan de schemas in het boek. 
Misschien kun je savonds na het voeden een schone pamper geven, zodat je zoontje wakker wordt en dus wakker zijn bedje in gaat. 
Het heeft hier ook moeite gekost, maar we hebben doorgezet en de methode van Stephanie Lampe gebruikt. Nu breng ik mijn zoontje op bed, zing een liedje, geef een kusje en 5 minuten later slaapt hij. Nooit gedacht dat dat zou kunnen! 

Een slechte moeder ben je nooit! Je moet alleen samen met je kindje een ritme vinden, en het hindert niks als dat moeite kost, of als je daar een beetje hulp bij nodig hebt. 
Begin ik weer over het boek van Stephanie: ze heeft schemas met ritmes die je kunt gebruiken. Misschien werken die schemas ook voor jullie. 
Blijf positief en echt waar, je kunt het!

Geef je borstvoeding? Valt hij nu al drinkend in slaap of na het drinken?
Ik heb toen steeds afgekoppeld toen ze slaperig was. En dan je vinger op de kin houden bij wijze van ''tepel is in de buurt'. Als ze dan nog ging zoeken legde ik haar weer aan. Op een gegeven moment ging ze zelf haar hoofdje omdraaien voordat de ging slapen! Toen ben ik verder gegaan, na een week dit volgehouden te hebben heb ik haar steeds net wat wakkerder afgekoppeld en vastgehouden totdat ze sliep. En uiteindelijk afgekoppeld, vasthouden tot slaperig en dan in haar eigen bed. 
Op een gegeven moment kreeg ik de tip (van de nod to sleep app :p) om het bedtijd ritueel om te draaien. Dus eerst drinken, dan boekje en dan naar bed. Ik heb nog de hele avond door huis gestuiterd omdat ze zich omdraaide en ging slapen toen ik haar neerlegde. Bizar was dat. En toen was ze al 1, dus met 6 maanden is het nog makkelijker hoor ik. 
Wat denk ik ook heeft geholpen is leren dat het bed niet erg was. Dus overdag af en toe in bed gedaan en wat leuks samen gedaan, dus boekje lezen in ons geval. 

Oh, voel je nou geen slechte moeder, dat ben je echt niet! Je doet keihard je best voor je zoon! 
Boek van Stephanie Lampe is inderdaad ook erg fijn. Ik heb zelf dreumes in dromenland, ik kreeg wat later een probleem met het slapen van m'n dochter omdat ze snachts tussenin ging spelen, toen ze alleen sliep vond ik het prima. Maar leest lekker weg. 
Ik heb zelf veel tips gehaald uit het boek van Elisabeth Pantley. 
Wel belangrijk om altijd hetzelfde ritueel te doen voor het slapen. Dan weet hij waar hij aan toe is 

Ik zal me eens verdiepen in de boeken.. misschien inderdaad ook een tip om hem steeds eerder van de borst te halen.  Fijn dat iedereen zo meedenkt.  Ik doe inderdaad keihard mijn best maar soms voelt het of is dat zelfs niet goed genoeg. Maar goed dat zijn van die dagen. Gelukkig gaat dat nu ook wel weer.

Begrijpelijk, maar echt, goed dat je om hulp vraagt. Dat zegt juist dat je het beste wil en dat je een goede moeder bent! De meeste bibliotheken hebben de boeken ook, als je ze in wil kijken! 

Lieve @MommySDM
allereerst je bent zeker geen slechte mama. Het feit dat je er juist zo naar zoekt geeft aan dat je bezig bent met je kindje en dat maakt je juist een hele goede moeder. Dat je de kleine tussen jullie in leg in de nacht omdat je zo moe bent is totaal begrijpelijk. 
Wat ook nog een tip kan zijn is je avond ritueel iets aanpassen. De laatste voeding niet bij jou op bed geven maar bijvoorbeeld op een lekkere stoel in zijn eigen kamertje. Dan snapt de kleine ook dat er iets anders is en valt hij niet in jou bed in slaap. Een shirt wat naar mama ruikt is vaak ook een goed idee en wat ook wel wilt helpen is inderdaad je kindje vaker wakker in bed leggen juist overdag. Probeer een routine te maken dat als de kleine ongeveer 1,5 uur wakker is dat hij weer naar zijn bedje gaat. Al gaat hij dan liggen spelen dat is geen probleem dan valt hij echt uiteindelijk in slaap. 
Raakt de kleine erg overstuur blijf dan naast het bedje zitten. Niet praten maar wel je hand bijvoorbeeld in de buurt zodat hij jou voelt. Pas weggaan als hij slaapt en dat max 3 dagen volhouden. Na 3 dagen blijf je wel in de kamer zitten op de grond maar net iets verder weg. En buiten handbereik. Na 3 dagen weer net iets verder en na 3 dagen weer net iets verder (bijvoorbeeld in de gang met de deur open) kost even wat investering qua tijd maar helpt je kindje wel om zich niet alleen te voelen als hij in slaap valt. Op die manier voelt hij zich misschien veiliger in zijn ledikant. En voel jij je niet zo rot dat je hem alleen laat huilen. Probeer niet te praten tegen de kleine maar hem rustig te krijgen door je aanwezigheid. 
Heel veel succes! En uiteindelijk vind je echt een oplossing die bij jullie past. 
Liefs

Terug
Bovenaan