slecht slapen

Hallo,

Ik zit met een probleem, ik hoop dat iemand mij kan helpen en tips heeft.
Ik heb een hele lieve dochter van 10 maand oud.

Het slapen wil niet! overdag slaapt ze niet tot nauwelijks smorgens hooguit een half uurtje en smiddags ook hooguit een half uurtje, meer niet, de rest blijft ze gewoon wakker. Ze is dan ook helemaal niet vervelend en kan zich goed vermaken.
dat is niet het probleem.
savonds gaat ze rond half 8 naar bed, ze gaat dan heel lief slapen, maar dan word ze halverwege de nacht wakker, huilt dan heel veel en krijgen haar dan heel moeilijk in slaap. Duurt soms wel een 2 uur voordat ze eindelijk weer slaapt. Haar laten huilen is geen optie, dit hebben we geprobeerd maar ze huilt zich dan zo overstuurd dat ze haar hele bed onder spuugt!
We leggen haar nu bij ons in bed omdat wij het zelf niet meer trekken, uit eindelijk slaapt ze de rest van de nacht bij ons.
ik ben helemaal kapot en kan me niet meer herrineren wanneer is voor het laatst een nacht gewoon heb geslapen,
wie kan ons helpen en wie herkend dit probleem?

 
Hoi Vlinder,

Ik ken dit probleem heel goed! Ik heb een dochter van 15 maanden en ook zij slaapt eigenlijk nog steeds niet door. Tot 10 maanden sliep zij ook overdacht erg weinig. Hooguit een uur tot anderhalf uur. Gelukkig is dat sinds kort veranderd (sinds een maand ongeveer). Nu heeft ze echt een middagslaap van 12.00 uur tot 14.00 uur of soms zelfs langer. Heerlijk! Dit komt denk ik vanzelf als ze beweeglijker worden en meer gaan 'spelen'. Onze dochter loopt nu en is een echte klauteraar. Ik denk dat haar lichaam nu zoveel energie vraagt dat ze echt een middagslaap nodig heeft. 's Avonds om 19.00 uur is ze meestal bekaf en wil ze graag naar bed. Zonder problemen valt ze in een mum van tijd in slaap. Maar ze wordt vrijwel iedere nacht nog 2 keer wakker en is dan ontroostbaar. Meestal gaan wij aan de rand van haar bedje zitten en gaan zelf 'slapen' met ons hoofd op het randje van haar ledikant. Ze wordt daar rustig van en legt haar hoofd dan tegen die van ons. Na een paar minuutjes gaat ze in bed zitten, na nog een paar minuten leg ik haar zachtjes neer en stop haar stevig in. Soms zwaait ze dan zelf al naar ons en bedoelt ze daarmee: ga maar, ik kan nu wel slapen. Soms zeggen we zelf 'dag dag lieverd' en dan weet ze dat we weer weggaan. Maar vaak wordt ze na een tijdje nogmaals wakker. Soms lijkt het goed te gaan en slaapt ze zowaar een aantal nachten achter elkaar goed door zonder wakker te worden maar vaak is dat echt maar een paar nachten, stuk of 3. Ben je net zelf weer een beetje tot rust gekomen, begint het weer! Wij gaan binnenkort met dit 'probleem' naar het CB. Zij willen samen met ons kijken wat we hieraan kunnen doen. Wellicht een onderzoekje. Het heeft namelijk volgens ons geen link met verlatingsangst. Ze is namelijk helemaal niet eenkennig en erg zelfstandig.

Ik hoop voor je dat het CB bij jullie hier misschien ook even de tijd voor wil nemen. Jullie gaan hier onder door straks!

Wat betreft het laten huilen: ik snap het hoor. Sommigen zeggen wel makkelijk: gewoon laten huilen. Maar onze dochter stopt echt niet!! Ze raken in een soort trans lijkt wel.

Succes!
 
Hoi Sjaan

Dank je voor je reactie, en zoveel herkenbaarheid!!! eindelijk iemand die het begrijpt! soms weet ik zelf ook niet eens meer waar ik de energie nog vandaan haal... komt denk omdat ik zo ontzettend veel van mijn meisje hou en ze zeggen liefde overwint alles!!!
Ik ben er ook van overtuigt dat het niets te maken heeft met verlatingsangst.
Ik hoop dat jullie CB jullie kan helpen!
Heb het heel vaak besproken op het CB maar krijg altijd een antwoord, komt wel goed, als ze aan het vaste voedsel is dan... als ze gaat kruipen dan... ik heb er weinig vertrouwen meer in. ze ois overdag super actief kruipt rond, loopt rondjes aan de tafel.
ze hadden ons als tip gegeven om haar bij ons op de kamer te laten slapen en dan langzaam naar haar eigen kamertje verplaatsen, maar dit werkt ook niet probleem is dat ze wakker word en ik er niet achter kan komen wat er is...

en net wat je zegt, laten huilen werkt niet bij iedereen, hier ook hoor ze houdt gewoon vol en stopt echt niet!

mocht je een gouden tip hebben gekregen van jullie CB wil je me het dan laten weten?

Groetjes

 
hallo

ik heb geen oplossing

maar nooit in je eigen bed laten slapen idd.
mijn zus heeft dat wel gedaan als gevolg dat haar zoontje tot 3a4 jaar oud nooit meer in zijn eigen bedje wou. nooit aan beginnen
 
hoi rebeccaatje

Sorry maar van deze opmerkingen word ik dus echt boos en verdrietig!!
Als je geen oplossing hebt kom dan ook niet met veroordelen,
Weet je hoe het voelt om al bijna een jaar geen nacht vatsoenlijk te hebben geslapen, als wij haar naar ons toe nemen slapen we tenminste nog een paar uurtjes meer en die heb ik echt nodig, overdag kan ik niet bijslapen omdat mijn dochter dan ook nauwelijks slaapt!
Dus als je een tip hebt om me te helpen graag, maar niet om mij de grond in te drukken omdat ik het fout doe!!!!!
 
je zei toch zelf ook dat dat niet werkt.
maar ik boor hier helemaal niemand de grond in, jammer dat je dat zo opvat, ik hoor alleen van vbeel mensen dat kinderen dan niet meer terug willen naar eigen bedje
 
Dat klopt dat werkt ook niet, maar uiteindelijk na een 1 of 2 uur valt ze dan toch bij ons in slaap, en ik heb geen energie en moed meer om haar dan in haar eigen bedje te leggen.
het kwam bij mij zo over van dat ik dat fout deed, sorry maar het zit me allemaal een beetje hoog en ik hoop gewoon dat er iemand is die mij kan helpen want wij weten het ook niet meer.
Sinds oktober weten wij dat ze een reflux heeft (dit is al de tijd nooit erkend en alle signalen van het cb zijn van tafel geveegd zoasl veel spugen, slecht groeien, en slecht slapen) nu heeft ze medicatie en dieetvoeding met het spugen gaat het goed alleen het slapen nog niet.....
sorry voor mijn reactie zo
 
oke ook sorry van mijn kant, ik hoop voor jullie dat het snel beter word
ik weet een beetje hoe het is om niet te kunnen slapen ons kindje was de eerste 6 weken een echte huilebaby dag en nacht.

veel sterkte Groetjes rebecca
 
Terug
Bovenaan