slecht slapen

ja erg he dat zoekende hihi
wij kregen het advies om op verzoek te gaan voeden - ik geef flesvoeding. Dit was drama, ze was snel huilerig en ze at heel heel slecht. Totdat ik advies van een kennis vaste tijden ging instellen is het goed gegaan.
Kirsten is niet zo gevoelig voor prikkels maar juist heel gevoelig als ze geen ritme en regelmaat heeft.

Groetjes sabrina
 
Wij hebben ook een strak ritme, alles op vaste tijden en zeker een heel strak bedritueel.
heb ook vaak gedacht dat ze het koud had, een kruik krijgt ze elke avond mee...

sabrina mama van kirsten hoe oud is jou kleine?

Ik geef haar snachts nu ook vaak een fles, soms valt ze dan weer in slaap. Van het CB moest ik de fles van half 8 er ook al af halen, maar dat doe ik echt niet, tis al een hele slechte drinker en als ik haar voor het slapen ga geen fles geef dan komt ze zowiezo snachts omdat ze honger heeft!
Geven jullie de kleine ook nog een fles voor het slapen gaan?

Groetjes Vlinder
 
Hoi Vlinder,

Het klinkt misschien raar, maar heb je al eens geprobeerd om het bedje op een andere plek in de kamer te zetten, of evt een andere kamer als je die hebt, soms liggen er aardstralen in een huis en sommige kinderen/volwassenen ook, hebben daar last van!
Probeer hem eens te wisselen met de commode, ook als dat wat minder praktisch is!
Probeer het een paar dagen en dan evt weer een andere plek.
Hopelijk gaat het snel beter!

Gr MJ
 
hoi vlinder,

Mijn dochter is bijna 9 maanden nu.
Ze krijgt nog steeds een fles om 22.00 savonds. Ik moest al met 6,5 terug gaan naar 2 flessen(!!) Dus echt niet he!
Ze krijgt nog steeds 3 flessen, 1 fles ervan is gesplitst, 130 cc bij haar broodje en 70 cc eind van de middag.

Wat MJ zegt had ik ook gezegd, het kan soms ook echt aan het bed liggen of waar het staat.

Kirsten vond de wieg verschrikkelijk, met 5 weken lag ze al in haar bed. Ze sliep haast niet in haar wieg overdag en snachts was het ook een drama.
 
hoi hoi

bedankt voor jullie tips,
helaas kan ik in haar kamer het bedje niet veranderen omdat het maar op 1 manier past.
Maar bij ons slaapt ze ook slecht en dat is toch een andere kamer.
Bij mijn ouders heb ik ook een poosje gelogeerd en daar ook precies het zelfde als thuis, en ook dan ligt ze in een andere kamer.

Ok dus jou lukt het ook niet om naar 2 flessen te gaan. Ach vind het zelf niet zo probleem dat ze die ene fles meer krijgt, ze eet verder ook niet veel.

ik denk dat we het maar moeten accepteren dat ze zo vaak wakker word, en hopen dat zodra ze ouder is en meer begrijpt en zelf kan praten dat er dan een boel duidelijk word en dat het dan hopelijk beter gaat..
 
Hallo medeslachtoffers ;) haha!
Wat een ellende he, dat slapen!
Ik ken het.. Mijn dochter is 14 MAANDEN! en slaapt nog niet door! Ze heeft nooit heel goed geslapen, en overdag slaapt ze niet extreem veel. Ze geeft zelf heel duidelijk aan wanneer ze naar bed wil.
Anyway.. Het probleem is het s'nachts echt doorslapen..
Ik heb alles al geprobeerd, behalve het uren laten huilen. Dat gaat tegen mijn gevoel in. Mijn dochter raakt dan helemaal over haar toeren en gaat staan in haar bedje. wat het uiteindelijk NOG moeilijker maakt om haar in slaap te krijgen!
maar bedje is verplaatst, zelfs een hele andere kamer. lampje aan/uit. deur open/dicht.
Als ik GELUK heb hoef ik er maar 3 a 4 x uit. Heb ik pech, soms wel 10x! Zodra ik dan haar fiepje terug geeft slaapt ze (meestal) verder.
Ik begin een beetje radeloos te worden, vandaar dat ik sinds vandaag aan het speuren ben op het internet! aangezien ik er zelf nu echt aan onder door ga! Vanmiddag bel ik het CB, en kijk wat hun te zeggen hebben,. Anders de huisarts.

Ik kan niet veel anders zeggen als SUCCES! en volhouden.. Inderdaad.. Liefde overwint alles!
Groetjes Nicki
 
Hoi Nicki

Wat ontzettend herkenbaar wat jij ook schrijft!
Erg vervelend!
Zeker laten huilen is geen optie, onze dochter gaat ook zelf staan en is dan ook helemaal overstuur en gaat uiteindelijk spugen.
Ik ben benieuwd wat jou CB zegt! wil je me het nog even laten weten?
heel veel succes! Ben blij dat er toch nog iemand op de wereld is die dit probleem herkend (al gun ik je het niet hoor)!!!

Groetjes
Vlinder
 
Hoi Vlinder!
Inderdaad een opluchting om te weten dat je niet alleen staat!
het CB vond het niet zo boeiend denk ik..
Gaat wel over, komt wel goed.. Ja zal jij ook al wel gehoord hebben?!
dus heb ik maar gewoon de huisarts gebeld..
Ze gaf het advies om deze methode te proberen:

Wanneer zij huilend wakker wordt, ga je na een paar minuten naar haar toe en stel je haar even gerust. Vertel je haar dat jullie in de buurt zijn en dat ze weer kan gaan slapen. Dan ga je weg. Waarschijnlijk zal ze hard (zeer hard) gaan huilen. Wacht 5 minuten en ga dan weer naar haar toe en stel haar weer kort gerust. De keer erna wacht je 10 minuten, de keer erna 15 minuten. Blijft ze huilen dan ga je iedere 15 minuten na haar toe om haar te laten weten dat je wel in de buurt bent. Hou het echter kort. Doe dit totdat ze in slaap is gevallen. De nachten erna doe je hetzelfde. Laat je niet verleiden door zeer heftige huilbuien om toch maar te blijven. Dit is vrij 'normaal'.

Verder heb ik navraag gedaan naar VSM Kindival.
Homeopathisch middel tegen onrust & slapeloosheid! Of het werkt wist ze niet, maar het kan geen kwaad!

Vanavond ga ik beginnen met 1 tabletje voor het slapen gaan.. We zullen zien!!

Ik zal je op de hoogte houden!
Groetjes Nicki
 
Terug
Bovenaan