slecht slapen

Hoi,

Misschien heel stom maar zou het kunnen zijn dat ze bang is voor het donker? Mijn zusje had dit nl en huilde ook vaak 's nachts. Mijn moeder was er pas achter gekomen toen mijn zusje kon praten. Toen zei ze 'mag het lichtje aan blijven'. Je zal het vast wel al geprobeerd hebben, maar misschien ook niet...?
Sterkte!! Gebrek aan slaap is nl zo waardeloos.
 
ik zat ook te denken aan een lampje voor snachts, kan het ook zijn dat het bedje te plat ligt voor de reflux? Dat ze lekker slaapt als de bovenkant een stuk(je) omhoog staat?
 
hallo,

Lampje hebben we juist weggehaald omdat we dachten dat ze daar juist wakker van werd, we merken eigenlijk geen verschil met of zonder lamp.
En ook heb bedje hebben we aan de bovenkan verhoogd...
 
Ik kan me goed voorstellen hoe moe jullie je zullen voelen. Weinig tot geen nachtrust is slopend. Ons dochtertje huilde de eerste maanden 24/7 ... Ik was de wanhoop nabij en ben naar het CB gegaan. Ze kwamen bij ons thuis en de wijkverpleegkundige begon over inbakeren en dat we een huilbaby hadden. Achteraf gezien had ons meisje gewoon heel veel honger! Toen we daar achter waren, kwam de rust terug. Tot een maand of 8 ... Fabienne hield ons steeds vaker wakker 's-nachts, huilde heel verschrikkelijk. Weer het CB gebeld en waar wij baad bij hebben gehad is heel consequent de dag rustig afbouwen, geen extra prikkels ... Boekje lezen en vaste tijden hanteren, een strak schema en daar aan houden. Huilde ze dan moesten we naar haar toe en zeggen; nu is het klaar fabienne, we gaan slapen, kus en weglopen. Steeds weer opnieuw, ... binnen 3 dagen was het stil 's-nachts! Nu Fabienne 14 maanden is, slaapt ze soms 's-nachts door, meestal kom ik haar 1x troosten (dromen) en/of geef ik haar wat te drinken omdat ze dorst heeft.

Strakke regelmaat en weinig prikkels is ons toen geadviseerd. Fabienne vaart daar wel bij en wij zijn al lang blij met onze rust 's-nachts.

Als ik terug denk aan de eerste tijd dan hoop ik dit nooit meer mee te maken. Het was zo slopend ...

Succes!
 
heeft ze het niet gewoon koud?
ik heb bij mijn stinkmuis eens een kruik in bed gelegd en hij slaapt weer ( wordt nog wel wakker enzo maar ja hij is doof dus daar ligt het voor een groot deel aan)
succes, ik weet maar al te goed hoe je je voelt en soms is het zoiets simpels wat een zoooo groot probleem vormt...


succes!
 
esther ik herken jouw verhaal.
Kirsten had niet echt regelmaat, voedde haar op verzoek (fles) was op advies van kraamverzorgster. Drama gewoon.. ze moest gewoon ritme en regelmaat hebben en alles altijd het zelfde doen.
 
Hoi Sabrina mama van Kirsten,

Ritme en regelmaat is hier echt het sleutelwoord. Onze kraamverzorgster gaf ons adviezen die niet aansloten bij ons kindje ... Ik vertrouwde op haar maar we moesten het echt zelf ontdekken. We hebben vaste bed en etenstijden, ik vertel haar vaak wat we gaan doen en wie er bv op bezoek komt en aan ht einde van de dag gen drukke activiteiten meer. Langzaam afbouwen en niet ineens andere dingen doen. Prikkels doseren, vaak gerust stellen, op schoot nemen ... haar en beetje sturen. Nu gaat het prima maar dat begin?! Erg vermoeiend en je bent zo zoekende.

Groetjes Esther
 
ja erg he dat zoekende hihi
wij kregen het advies om op verzoek te gaan voeden - ik geef flesvoeding. Dit was drama, ze was snel huilerig en ze at heel heel slecht. Totdat ik advies van een kennis vaste tijden ging instellen is het goed gegaan.
Kirsten is niet zo gevoelig voor prikkels maar juist heel gevoelig als ze geen ritme en regelmaat heeft.

Groetjes sabrina
 
Terug
Bovenaan