slikken jullie allemaal wel foliumzuur?????

A

Anoniem

Guest

Hallo meiden...

Even een vraag slikken jullie allemaal wel foliumzuur????

ja hoor. Maar als ik net ongi ben geweest vraag ik me wel af waarom ik het nog doe.
De vorige zwangerschap duurde erg lang en toen ben ik wel een periode gestopt met foliumzuur. Toen ik zwanger bleek ben ik snel weer begonnen. Gelukkig was mijn kindje kerngezond!

Ja hoor, kreeg toen ik nog de pil slikte altijd ongevraagd een folder mee met info over foliumzuur, zouden ze standaard bij iedere apotheek moeten doen. Het blijkt dat het slikken van folium niet  voor iedereen zo vanzelf sprekend is.

Ik slik in mei/juni alsweer een jaar folium en inderdaad soms vraag je je wel eens af, waarom? Maar ben nu overtijd dus wie weet...

Liefs Lientje

Nog voordat ik met de pil stopte ben ik al begonnen met foliumzuur.
De wintermaanden slik altijd al extra vitaminen, dus daarom heb ik gekozen voor een multivitamine speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden, zijn, of borstvoeding geven.
Ik denk dat ik als ik in het voorjaar nog niet zwanger ben over ga op alleen foliumzuur.

Groetjes Mickey79

Bij mijn eerste zwangerschap slikte ik het niet, ben toen pas begonnen toen ik wist dat ik zwanger was. Gelukkig wel een gezond meisje gekregen in 2005.
In september 2006 ben ik met de pil gestopt en  begonnen met foliumzuur. Ik was meteen zwanger in oktober en heb het nog geslikt tot en met de 10 week. Helaas heb ik met 10 weken een miskraam gehad. Op 13 december heb ik een curettage gehad en ben ik meteen weer begonnen met foliumzuur.

groetjes Jos78

Idd...zouden alle doktoren en apothekers het foliumzuur moeten sponseren en moeten uitleggen wat het inhoud en waarvoor je het moet slikken...

We zouden ons niet moeten afvragen waarom, slik ik het....

Een teveel aan foliumzuur plas je uit, het is niet ongezond voor ons....dus dat we het slikken is alleen maar goed!!!!!

Ook raad ik aan om er niet mee te stoppen als het zwanger worden wat langer duurt dan gehoopt, gepland, of wat er in de boeken staat.

Foliumzuur,  verkleint de kans op een open ruggetje aanzienlijk, helaas weten mensen jammer genoeg niet altijd, dat je minimaal 4 weken voor je van de anticonceptie afgaat al foliumzuur moet gaan slikken...

Dan zeggen mensen wel, toen ik wist dat ik zwanger was...ben ik gelijk gaan slikken...heel mooi natuurlijk voor die weken die volgen...maar helaas was ik ook 1 van hun....

Ons dochtertje is op 18 november 2006 geboren en overleden aan de gevolgen van Spina Bifida (open ruggetje) en ik ben begonnen met foliumzuur slikken toen ik wist dat ik zwanger was....en toen was ik al 5 weken en 4 dagen zwanger...

Helaas was het kwaad toen al geschied....een open ruggetje ontstaat in week 3 van de zwangerschap, dus dan weet je nog niet dat je zwangerbent....

Het is geen garantie dat als je het slikt dat het je niet overkomt, maar zoals ik eerder schreef, het verkleint de kans wel aanzienlijk...

DUS MEIDEN AUB ZORG DUS DAT JE FOLIUMZUUR SLIKT 4 WEKEN VOOR DAT JE BEGINT OM PROBEREN ZWANGER TE WORDEN!!!!!

Jeetje, daar schrik ik van zeg! Dan heb ik bij mijn eerste zwangerschap dus echt geluk gehad. Ik ben toen ook begonnen toen ik ongeveer 5 weken zwanger was.

Het heeft  1,5 jaar geduurd voordat ik zwanger was, en ik was onder controle bij de gyn. Ik had nog nooit van foliumzuur gehoord en in het ziekenhuis hebben ze me toen ook niet verteld dat ik het moest gaan slikken. Ik heb het gehoord van de huisarts toen ik net wist dat ik zwanger was. Het verbaasde hem ook dat ze in het ziekenhuis niks gezegd hadden.

ik wou je niet aan het schrikken maken.....het is bij ons ook iets als domme
pech....het is namelijk niet erfelijk bij ons....

maar het is ons wel gebeurt...en af en toe spookt er door mijn hoofd....had ik het maar geweten...had ons meisje dan nog geleefd???

ik slik nu zelfs foliumzuur 5mg ipv 0,4 of 0,5 omdat ik altijd de meer kans heb dan een ander om weer een kindje te krijgen die spina bifida heeft

Terug
Bovenaan