snel een tweede kindje? Graag lees ik jullie ervaringen.

Hoi meiden,

ik wil graag jullie meningen of ervaringen over het volgende, onze dochter is nu 6 maanden en we willen heel graag een tweede kindje erbij. Als we nu stoppen met de pil is de kans aanwezig dat we bijv. volgend jaar juni/juli een kleintje erbij krijgen, het leeftijdsverschil zou dan 16/17 maanden zijn. Mij lijkt het ontzettend leuk als de kindjes niet teveel verschillen qua leeftijd zodat ze ook echt samen kunnen spelen enzo.

Ik ben benieuwd of er meiden zijn die inderdaad ook zo weinig leeftijdsverschil tussen hun kindjes hebben zitten en wat dan de ervaringen zijn. Ik snap ook wel dat het in het begin heeeeel erg druk zal zijn, maar ik heb in mijn achterhoofd dat we dan ook wel sneller weer een keertje met zijn allen kunnen gaan fietsen, op vakantie kunnen etc.

Groetjes Femke

ps: ik wil niemand voor het hoofd stoten met de kans dat we in juni/juli al een tweede zouden krijgen, de eerste keer ben ik gewoon nogal snel zwanger geraakt, het is niet zo dat ik daar nu automatisch weer vanuit ga, het is gewoon meer 'stel dat'.

hoi hoi
helaas geen ervaring voor je maar ook ik ben er benieuwd naar.

wij willen ook aan het eind van het jaar weer gaan voor de 2e,en ook ik ben bij caithlyn ook meteen de eerste maand zwanger geraakt,maar ikga er eigenlijk niet vanuit dat het nu weer zo gebeurd (al hoop ik het natuurlijk wel).
 ik denk dat het voor en nadelen heeft je zit zowieso met 2luier kindjes dan haha,maar toch ik ga er gewoon voor haha

succes

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

Hoi
Toen wij Danique kregen in 2006 hebben wij gewacht totdat ze 1 jaar werd.
En ik moet zeggen dat ik heel erg blij was dat we dat hebben gedaan.
Als 1e hebben wij heerlijk kunnen genieten van Danique voordat we aan een 2e begonnen.
En toen ik uiteindelijk zwanger was, was ik blij toen ik wat dikker werd dat Danique kon lopen. Want het is echt zwaar als je je kleintje steeds moet tillen.
Ze schelen 21 maanden en ik had zelf het niet minder gewild.

Het was precies goed.

Ook is je 1e kleintje wat zelfstandiger en ook voor je lichaam is het beter.

Heel veel succes met je keuze

Liefs Ilse

ik scheel met mijn zusje 16 maanden en mijn moeder heeft het altijd behoorlijk zwaar gehad met ons. Ook al blijk ik de volmaakte baby te zijn, twee van die ukkies was erg zwaar voor haar. Toen mijn zusje geboren was begon ik NEE te ontdekken en expres vervelend te worden en nog meer van die dingen die met de leeftijd te maken hebben.
Ook duurd ehet herstel langer bij haar. Maar nu kan ik super goed met mijn zusje opschieten en toen wij nog kleiner waren dacht iedereen dat we een tweeling waren. mijn moeder kleede ons ook hetzelfde dus dat was niet zo lastig te denken want qua lengte scheelde we ook niet veel. Kort om we hebben inderdaad veel aan elkaar gehad met spelen maar het beginwas super zwaar en heeft mijn moeder menig grijze haren en rimpels bezorgt :)

Mocht ze het over doen had ze een langere tijd tussen gehad. Maar ja ider zijn persoonlijke keus. Wij gaan eerst van Zifjon genieten want na drie jaar vanz iekenhuizen ben ik blij met dit godswonder. En als hij 2 jaar is kijken we wel weer verder.

succes met je beslissing,
Mariska

Hoi Femke,

Onze zoon is volgende week 8 maanden en ik ga deze week ook de gyn weer bellen om mijn spiraal eruit te laten halen.
Ik denk dat je voor jezelf gewoon realistisch moet bekijken of het (financieel) haalbaar voor jullie is.
Als jullie er een goed gevoel bij hebben, ga er dan gewoon voor !
Wij denken het aan te kunnen en genieten nu lekker van Roy en als het zover mocht komen dat er nog een kindje bij komt, genieten we gewoon dubbel!
Succes met je beslissing.

Groetjes,
Cora

quote: berg_driel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-08-2008 12:28:48'));

Hoi Femke,

Onze zoon is volgende week 8 maanden en ik ga deze week ook de gyn weer bellen om mijn spiraal eruit te laten halen.
Ik denk dat je voor jezelf gewoon realistisch moet bekijken of het (financieel) haalbaar voor jullie is.
Als jullie er een goed gevoel bij hebben, ga er dan gewoon voor !
Wij denken het aan te kunnen en genieten nu lekker van Roy en als het zover mocht komen dat er nog een kindje bij komt, genieten we gewoon dubbel!
Succes met je beslissing.

Groetjes,
Cora

goed gesproken haha

Hoi Hoi onze zoon is inmiddels bijna 8 maanden en wij hebben vandaag besloten om ook weer voor een 2e te gaan. Spannend hoor :) Op mamaenzo.nl staat onder zwanger worden --> algemeen dezelfde discussie met nog meer reacties voor wie het wil lezen.

Succes met beslissen!

Hoi, je moet gewoon doen wat je gevoel je ingeeft, als het natuurlijk wel haalbaar is met werk en financien, teminste dat vind ik.....

persoonlijk ben ik blij dat ik er wat meer leefdtijd verschil tussen heb, je kan dan meer genieten, ik zie het bij veel om me heen, die af en toe stoom komen afblazen....want hectisch en zwaar is het wel!!!

Tussen de eerste en de tweede zit 2jaar en 3 mnd, en daarna 3jr en 8 mnd.

Dus veel wijsheid met jullie beslising!!!

daan

Terug
Bovenaan