snel..

Hoi Sandra,

Doordat je baarmoeder groeit, worden je darmen omhooggedrukt en dit kan een bolling geven (vooral 's avonds als je darmen normalerwijze vol zitten). De grootte v/d bolling verschilt van persoon tot persoon. Ook kan het zijn dat je idd al veel vocht vasthoudt. De baby kan het in dit stadium in geen geval nog zijn, want die is nog maar een paar mm klein. Over een tweeling zegt dit dus ook niets. De een begint nu eenmaal sneller te groeien dan de ander en tot 3mnd zegt het het allemaal niets over de baby.

Groetjes, Marjan
(9w)
 
Het is geen tweeling. De kans daarop is zo ontzettend klein!!! ga daar dus maar echt niet vanuit. Dat doet iedereen die vroeg een dikke buik krijgt en bij geen van hen was het zo. Het kunnen je darmen zijn. Maar het kunnen ook gewoon de vetreservers zijn. Ik ben 16 weken en draag al sinds 12 weken positiekleding. Al bij 6 weken gingen mijn kleren veel te strak zitten en moest ik alles onder mijn buik dragen.

Eerder naar de vk gaan heeft geen zin. Ze moeten dan een inwendige echo maken en vaak zien ze dan nog niets. Bedenk dat je kindje met 12 weken pas 5-6 cm is. Eerder is het dus echt heel moeilijk te zien.
 
nou anoniem ik ben het niet met je eens ik heb net de HA gebeld en gevraagd hoe dit kon en nu moet ik morgen bellen voor een verwijsbrief voor een echo in het ziekenhuis omdat het wel degelijk kan een tweeling was ook het eerste wat zei vroeg of dat in de familie zat, dus je kan nooit duidelijk zeggen HET IS GEEN TWEELING!!
het kan wel degelijk en de HA zegt ook dan heb je meer vocht in je buik!!
ik zeg niet dat het zo is maar het kan wel en vooral omdat ik in mei pas met de pil ben gestopt en vaak na de pil heb je meer kans op een meerling...
en mijn buik valt echt op vanmorgen hoorde ik het dochtertje van mijn client al zeggen mama sandra krijgt wel een hele dikke buik, en die weet nergens van!! ik weet het ook niet en bel morgen voor die verwijsbrief en bel het ziekenhuis voor een echo en dan zien we wel..... bedankt voor alle reacties liefs sandra
 
Nou sandra2 Ik vind jou wel een rare.

Ook al heb je een 4ling in je buik, die wordt daar echt nog niet dikker van!
Het hormoon progesteren zorgt voor relaxatie van de darmen. Daar heb jij last van. En de rest van de familie ook, dat is namelijk heel erg erfelijk.

Ben benieuwd wat de dokter morgen zegt.............. een huisarts doet net of hij er verstand van heeft, maar je moet toch echt naar de vk of de gyn.
 
anoniem waarom nou een rare ik vraag gewoon wat en mijn darmen zijn niet rustig want ik heb een stoelgang van 2x op een dag en de huisarts die mij kent zal er geen verstand van hebben en jij wel!! en ik moet morgen een verwijsbrief halen om een echo te gaan laten maken!!! ik vind jou een rare ik ben onzeker dat is toch logisch van een eerste en de rest van mij familie had dat niet maar die had veel vruchtwater!!!! ik weet wel beter! maar bij mij is dit extreem ik wou dat ik een foto kon plaatsen!

en AUDREY ik neem je niks kwalijk hoor ik weet dat je me niet wilt kwetsten, maar ik krijg zoveel rare antwoorden mensen die al zeker weten dat het geen tweeling is nou dat kan je niet zeker weten een spontaane tweeling kan ook! en ik vroeg alleen om ervaring van mensen die dit al meegemaakt hebben!!
daardoor reageerde ik misschien wat fel tegen jou sorry daarvoor.

maar voor alle serieuze reacties hartstikke bedankt.

en ik dacht echt dat je op dit forum met je onzekerheden terecht kon maar volgens anoniem niet, jammer
 
en nog 1 ding voor anoniem met een inwendige echo kun je aan het eind van de 6de week al het hartje zien kijk maar op babybrabbel daar staan zat echo's met 6 en een halve week, dus je hebt er toch niet zoveel verstand van als je denkt...
 
Ik kon ook al heel snel mijn eigen broeken niet meer aan, dat zat gewoon niet lekker meer. Ik heb ook al vroeg positiebroeken gekocht,ook bij mij zit het wel in de familie, mijn moeder en oma waren er ook vroeg bij. Ik heb er wel voor gekozen om geen positiebroeken te kopen met van die stukken erin maar broeken met verstelbaar elastiek. Op die manier heb je het voordeel van een positiebroek maar hoef je nog geen shirts of truien aan die helemaal over je buik heen vallen omdat je anders overduidelijk een positiebroek ziet en dat wil je nog niet. Trek je niet teveel aan van wat anderen zeggen over je buik, bij de een zie je het gewoon beter als bij de ander. Ik ben nu 30wkn en krijg continue de opmerking of het misschien een tweeling is(is het niet)blijkbaar moet je buik aan een standaardmaat voldoen ofzo voor de rest van de wereld en als je buik daar iets vanaf wijkt krijg je gelijk de "zijn het er echt geen twee" opmerking. Geen een zwangere vrouw is gelijk denk ik dan maar en trek me er niet zoveel van aan.
 
Terug
Bovenaan