snik snik, ben ik nog welkom?

Hai Miranda

Eerlijk gezegd heb de laatste tijd weinig/niet op je berichten gereageerd omdat ik het allemaal wat verwarrend vond worden. Dan uit elkaar, dan dikke mik, dan gaat hij in therapie en zoek JIJ (?) een therapeut. het verhaal van je moeder. Dan geef je aan er even uit te zijn, vervolgens ben je boos dat niemand vraagt hoe het gaat. Je wil niet dat mensen op hyves vragen hoe het met je gaat en vervolgens nodig je ze uit om via hyves te kijken hoe het met je is. Dan wil je afscheid nemen, dan weer terug... Vind je het echt raar dat sommigen niet meer reageren?

Ik hou er persoonlijk van dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid kennen en nemen. Als jij een plekje wil op dit forum, zal je er zelf voor moeten zorgen. Dat doen wij allemaal en zo werkt het in de maatschappij ook. Dat je van familie of een goede vriendin verwacht dat die steeds informeren hoe het gaat, oke. Maar van een (redelijk anoniem) forum? Het is fijn als er mensen aan je denken, maar verwachten dat ze dat doen, gaat mij wat ver. Als ik een update wil geven, dan schrijf ik dat en ga echt niet wachten tot iemand vraagt of ik dat wil geven.

Als het echt zo rot met je gaat als je aangeeft, dan vind ik dat vervelend voor je. Echt. Maar dan heb je meer nodig dan alleen schrijven op dit forum denk ik. Overigens heb je mijn toestemming helemaal niet nodig om terug te komen dus daar hoef je niet naar te vragen. Ik heb je niet eens weggestuurd... Je bent vrij om te doen en laten wat je wil. Net als wij.

Maar als je verhalen zo verwarrend blijven, hoop ik dat je het me niet kwalijk neemt als ik mijn reacties voor me houd. Ik sta in mijn vriendenkring niet echt bekend om mijn tact. Ik zeg wat ik vind en sommigen hebben daar moeite mee. Ik heb daarom ook nog niet gereageerd. Maar wil alsnog even mijn reactie hierop kwijt. Omdat ik het ook even te gek vond worden.

Ik wens je wel het allerbeste en hoop dat je leven wordt zoals je het zelf wenst

Groeten
Rosanne

Tja, das niet echt een warm welkom van een aantal van ons, maar je zal toch toe moeten geven dat je het daar zelf naar gemaakt hebt. Je hebt een hoop ellende en je verwacht dat wij al die ellende bijhouden, maar zoals je weet van de lijst zijn er hier 150 moeders. Ik weet van een aantal een deel nog, van anderen niets en van weer anderen alles wat ze hier vertellen. Als ik iedereen hier speciefiek zou gaan vragen hoe het ergens mee ging, zouden er niet genoeg uren in een dag zitten.  De reden dat ik hier kom is dat ik een kleine heb, ik wil ook de tijd om daarvoor te zorgen.  We hebben hier allemaal ons eigen leven en komen samen op dit forum om zo af en toe lekker te beppen over onze kids. Zoals de vorigen al zeiden, jij hebt gewoon te veel om bij te houden en dan mogen we er wel naar vragen, maar niet op je hyves, maar wel hier terwijl jij hier niet komt (schrijf je zelf).

Ik zou zeggen dat je idd meer hulp nodig hebt als wij je kunnen geven,  daarvoor zou ik als ik jou was hulp inschakelen,  en net zoals wij je niet weg kunnen sturen kan jij ons niet dwingen om hier bepaalde berichten te zetten of om ergens op te reageren. Je bent hier welkom, iedereen is dat namelijk, maar verwacht niet van ons dat wij ons op een bepaalde manier gedragen.

Groetjes Ilona

Ik ben het met de andere dames eens! Wij waren tijdens de zw al veel aan het msn'en maar sinds de bevalling reageer je niet meer op mijn berichtjes.... terwijl je wel altijd online bent (dat kan ik zien).... Ook idd hyves reageer je niet dus...

En had je niet verteld dat je er eerst wat aan je zelf gaat werken en dus niet vaak meer op forum bent.... en dan kom je dat je afscheid gaat nemen (gisteren) en vandaag weer dat niemand reageert!

Op de topic hoe maak ik 220 cc voeding kreeg je best veel reactie's (forum gaat erg snel en de topic is snel op pagina 4....) en daar heb je niet eens een reactie op geven....

En soms weet ik gewoon niet wat ik moet schrijven omdat het niet in mijn straatje ligt en je geen advies kan geven omdat dat alleen een deskundige kan doen.... Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld nooit bij iemand blijven die me een keer heeft geslagen (is bij mij gebeurt ben toen gelijk vertrokken, was toen zwanger en door de stress een miskraam).... En dan je moeder in huis nemen terwijl  ze met je man wilt en zo af wilt van haar mishandelde man terwijl hijzelfs geen haar beter is..... kan ik gewoon niet begrijpen.....

sorry maar natuurlijk ben je hier welkom, er zijn hier meer mensen waaronder mijzelf (wilma kan dit beamen)  die wel eens iets verkeerd zeg/ verkeerd bedoelt/ of een sterke mening/ enz  heeft dat betekend niet dat je dan niet meer mag komen.....

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hallo

Ik zou zeggen denk de volgende keer eerst na voordat je zo inpulsief reageert en verder ben ik het met o.a woedel,ilona eens
Probeer te genieten van je kleine die nog helemaal afhankelijk van je is en ik hoop voor je dat je het een beetje op een rijtje krijgt allemaal
groeten Monique

hallo,

Ik reageer eigenlijk nooit, maar lees altijd wel gezellig mee, maar nu moet toch van mijn hart dat sommige van de dames hier best fel en hard reageren.
Ik persoonlijk vind het logisch dat er gevraagd word niet op hyves te reageren, aangezien er vaak vage oude bekenden op kijken met wie je niet alles wilt delen.
En als je niet helemaal goed in je vel zit en een hoop elende over je heen krijgt is het logisch dat je op het ene moment wat anders bent als op het andere.
Hoop dat jullie dat ook wel kunnen inzien!

Groetjes Mirjam

Hoi Miranda,

ik ben het totaal eens met de andere dames.

Ik had altijd het idee dat dit een soort van aandacht vragen is. Ik denk dat je ook een beetje onzeker bent en eenzaam bent, dat je hier contact probeert te krijgen met andere meiden die ook een beeb hebben en nu minder mensen reageren voel je je afgewezen. Zo zie ik het.......

Maar probeer echt hulp te zoeken, dit komt bij bekend voor als (lichte) postnatale depressie.

Gr. Jeannette

ja vange dat idee had ik ook al,
had al zie boven getypt dat ik ook dacht aan een post depressie

miranda ga anders een googlen op postnatale depressie,
en kijk of je jezelf hier in terug vind
ik heb het zelf ook gehad, er zijn er duizenden van
maar ga op tijd naar een dok, en praat

dat wat mn voorgangster typt over aandacht
dat idee kreeg ik ook bij je laatste berichten

Hoi Miranda,

Zoals ik al eerder zei ik heb wel degelijk naar je gevraagd op hyves en kreeg geen antwoord maar nu herhaal ik dan krijg ik wel als ik dat zeg iets van je terug .....bedankt dat je het vroeg, dan lees ik even later weer dat er op hyves beter niet naar gevraagd kan worden nou dacht ik dat ik dat toch al heel subtiel had gedaan door niets verders te vragen omdat ik me dat nog in kan denken dat niet iedereen dat hoeft te weten......maar de ene dag zie ik je heel gezellig doen de andere dag kan er niets dan alleen maar klagen vanaf dat geeft niets moet je allemaal zelf weten maar snap dan ook dat sommige mensen gaan denken pfffff heb je haar weer...........ik ken je dan nog niet zo heel lang maar zie wel dat er dingen gezegd worden door je waar ik van denk OOOOO die zou ik juist eerder op hyves vertellen dan hier maar das ieder voor zich.....als ik geen reactie op een topic van mij krijg dan heb ik pech ....en denk dan ze kunnen er waarschijnlijk niets mee .....snap je waar ik heen wil.....je haalt jezelf meer troubles op je lijf dan nodig is ....niemand hoeft te reageren maar alle meiden hier zijn ZO LIEF dat er altijd wel iemand is die die ander steunt hoe dan ook.
niemand negeert elkaar als dat al gebeurd is het omdat die topic die ander dan gewoon niet zo boeit lijkt me dat kan toch.............en ben het met de andere dames eens als jij niet eens weet hoe je je de ene minuut voelt en de andere minuut weer wel zou ik me eens in laten lichten door een arts ik denk dat je daar veeel meer aan hebt dan aan al dat gedoe hier.............jou kindje en je man lijken mij het belangrijkste voor jou ......dus meid zoek hulp als je er zelf niet uit komt maar geef zeker hier niemand de schuld niemand hier is daar schuld aan...........veel succes en ik hoop dat je snel hulp krijgt heb je denk ik eg nodig.....want volgens mij heb je een postnatalle depresie en die krijg je eg niet in je eentje weg denk ik

Corina

Terug
Bovenaan