Sorry, maar ik vind zwanger zijn niet leuk meer!

A

Anoniem

Guest
Ik hoor alleen maar mensen die zeggen:" Zwangerschap is zo'n mooie tijd. Geniet er maar van. Ik vond het fantastisch om zwanger te zijn enz".
Begrijp me niet verkeerd ik ben heel blij dat er een baby in mijn groeit en dat deze straks te wereld komt. Ook iets samen van mijn man en ik vind ik echt geweldig zijn.Het idee dat er iets in je groeit is ook erg mooi. Ook mijn beginnende dikke buik vind ik erg mooi.  Als ik daar aan denk is dan ook wel het enige wat mijn overeind helpt en doet vol houden.

Sorry maar zwanger op zich zelf staand vind ik vreselijk. Ik voel me zo beroerd, val om de haver klap flauw (te lagen bloeddruk krijg ik al pillen voor). Ik kan niks na een stukje typen ben ik al kapot. Mijn benen, rug en hoofd doen pijn. Ik heb dan weer daar een onsteking dan weer zus een onsteking. Het vreet zo veel energie en ik moet nog 22 weken. Je hoort en leest de eerste 12 weken is zwaar. Nee, hoor die waren voor mij een makkie en dat was wel genieten. Ach ja ik was wel moe en ik had zo mijn buien maar verder kon ik de hele wereld aan want ik was zwanger!
Na de eerste 12 weken begon pas de ellende! Keelontsteking daar begon het mee. Vervolgens kreeg ik een onstoken klier daarna lage bloeddruk en bleek ik bloed armoede te hebben vervolgens kreeg ik een slokdarmontsteking.   Volgens mij is mijn lichaam gewoon dood op en heeft geen energie meer maar ja je moet door dus vitamine slikken, eten, slapen en nog eens slapen daar bestaat nu mijn leven uit.
3 weken is dat niet zo erg maar we zijn inmiddels al 10 weken verder en nog zelfde liedje.

Hoi Bianca,
Dat zwanger zijn niet alleen een grote roze wolk is weten velen van ons. Ik ook.
Maar helaas wordt daar nog te weinig over gesproken en moet alles leuk zijn.
Nu is het idd natuurlijk ook heel bijzonder, maar dat weet jij ook wel zeg je.
Maar als je je zo rot voelt als jij is het echt geen pretje!
Helaas kan ik niets zeggen ofzo waar het minder moeilijk en zwaar door wordt.
Ik begrijp je wel.
Een troost, als je die kleine in je armen hebt dan zijn de kwaaltjes ook zo verdwenen
aangezien het hcg best snel uit je bloed is!
Ik ga niet zeggen dat je dan ook alles vergeten bent, want zo werkt het niet helaas.
Ik wens je veel sterkte en hoop dat je je toch snel beter gaat voelen.
Liefs Melanie

Hai Bianca,

Ik herken het wel hoor, terwijl ik niet eens zo veel klachten heb als jij.
Ik kan me goed voorstellen dat je op deze manier niet van je zwangerschap kunt genieten.

Ik wordt er ook altijd zo moe van als mensen zeggen dat ik vooral moet genieten van m'n zwangerschap! Natuurlijk, het is mooi en van de bewegingen van het kindje in m'n buik kan ik ook wel genieten hoor. Maar verder? Waar moet ik van genieten? Van de hele dag en nacht last hebben van maagzuur? Van het vocht vasthouden en de slapeloze nachten? Van het feit dat ik net als jij vaak ben flauwgevallen door een lage bloeddruk? Van de misselijkheid die nog steeds vaak aanwezig is?
Ik kan nog wel een tijdje doorgaan hoor, maar dat doe ik niet.

Het lijkt ook net of ik niet blij ben met m'n zwangerschap als ik zo klaag. Dat is niet mijn bedoeling, ik ben zeker wel blij met deze zwangerschap, en verheug me ontzettend op de komst van ons kindje, maar ff klagen lucht wel op! Dat klagen doe ik trouwens niet hardop hoor, i.v.m. de reacties van mensen, ze verwachten toch dat je op een roze wolk zit ofzo... Daarom was ik ook blij jouw bericht te lezen en te kunnen reageren!

Ik wens je heel veel succes toe de komende weken en hoop dat je klachten gaan afnemen, zodat je er toch weer wat positiever tegenover kan staan!

Liefs, Wolkje

En toch moeten jullie maar blij zijn dat jullie zwanger zijn en  alle klachten voor lief nemen hoe zwaar dat ook kan zijn.....
Sorry, maar ik zit midden in een miskraam, vandaar mijn reactie.

Hoi Jaikke,
Ik begrijp je reactie omdat je in zo'n rotsituatie zit nu.
Maar iedere situatie is anders en niet met elkaar te vergelijken.
Ook ik heb een mk achter de rug en ik weet hoe K*T dat is en voelt!!!
En ook al heb ik begrip voor je.. Moeten genieten bestaat niet. Als je je constant ziek
voelt, ben je echt wel blij met je kindje maar niet met de situatie.
Laat iedereen in zijn waarde en probeer je mk een plek te geven. Maar dat gaat helaas
allemaal niet zo snel.
Ik hoop dat jij ook weer kan gaan "genieten" van een zwangerschap op den duur.
Liefs Melanie

Hoi Jaikke,

Zoals je hebt kunnen lezen zijn wij zeker wel blij met onze zwangerschappen en ook de klachten neem ik voor lief, vandaar dat ik normaal gesproken niet hardop klaag.
Ik weet wat het is om een miskraam te hebben.
Maar dat betekent niet dat ik nu ontzettend loop te genieten van mijn zwangerschap.
Af en toe ben je de kwaaltjes gewoon ff zat, en als iemand dan zegt dat je moet genieten, vraag ik me weleens af waarvan...
Nogmaals, ik ben er echt heel blij mee, en besef me heel goed dat ik me gelukkig mag prijzen dat ik zwanger ben!

Ik wens jou heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies, en begrijp je reactie dan ook wel hoor. Hoeveel weken was je zwanger?

Liefs Wolkje

Ik zeg toch ook niet dat ze gewoon moet genieten.......

Was nu 9 weken en 2 dagen zwanger geweest.....
Maar goed, ik ga wel naar een miskramenforum.

Terug
Bovenaan