Sorry, maar ik vind zwanger zijn niet leuk meer!

hoi Bianca,

Ik begrijp je volledig. Ik voel me net zo en veel klachten die je heb, heb ik ook. Het valt mij ook best tegen, maar aan de andere kant mag je inderdaad blij zijn dat je zwanger bent. Ik begrijp de reactie ook als je midden in een miskraam zit. Alles is heel dubbel. Je voelt je als zwangere een zeikerd als je een momentje heb dat je even eruit moet gooien, maar ook jij heb dat nodig. Het is zwaar! En zeker niet altijd even leuk. Ik moet het  ook wel is kwijt en mensen reageren daar niet altijd leuk op. Vaak krijg je de standaard opmerkingen van dat je blij moet zijn of dat ze vinden dat  je je aanstelt.  Mensen met een miskraam of mensen die maar niet zwanger kunnen raken, ja, dan is het heel rot omdat het gezeur van een zwangere aan te horen. Maar kom op, zwanger zijn is zwaar en je neemt je kind helemaal niks kwalijk, je zit er gewoon even doorheen. En dat mag. Zet hem op! Meer kan ik niet tegen je zeggen. Ik begrijp je en ik wens je heel veel sterkte!
Groetjes tara

He Jakkie en Bianca,

voor Bianca:
het verbaasde me om te lezen dat jij pillen tegen de te lage bloeddruk hebt gekregen.Wat krijg jij en heb jij er baat bij?  Mijn eigen bloeddruk is al weken erg laag (90 / 50), maar ik krijg telkens te horen dat er helaas niets aan te doen is en dat ik er zelfs blij moet zijn omdat het zo gezond is! Ik zoek me een ongeluk naar remedies maar kan niets vinden, kan jij me verder helpen?

voor Jakkie:
misschien was je reactie juist wel heel goed. soms helpt het om alle klachten van je 'af te klagen', maar het is ook goed om je klachten te relativeren en  te beseffen dat je toch maar mooi wel zwanger bent. Het spijt me voor je dat je een minskraam hebt gehad, volgende keer gaat het hopenlijk beter en ik hoop ook voor je jdat je dan niet al te veel klachten ontwikkeld.

alvast bedankt,
Janneke

Beste allemaal,

Ik ben ondertussen 24,4 weken zwanger van de tweede en ook ik zit duidelijk niet op een roze wolk tijdens mijn zwangerschap. Ik ben in het begin ontzettend misselijk geweest. Momenteel ben ik ook veel moe.

Ik ben ook heel blij dat ik uiteindelijk na 2,5 jaar proberen en een miskraam zwanger ben. Alleen de kwaaltjes vind ik niet leuk.

Ik heb een lieve, gezonde dochter rondlopen, dus ik weet ondertussen wel waar ik het weer voor doe. Ook die zwangerschap was niet leuk. Mijn dochter is toendertijd met 32,1 week geboren.

Ik vind dat iedereen z'n mening mag hebben. Ik denk dat iedereen wel hartstikke blij is dat ze zwanger zijn, alleen dat als je niet helemaal lekker in je vel zit of je zorgen maakt, je dus niet kunt genieten van de zwangerschap.

groetjes,

Hoi,

Ook ik herken het gevoel. Ik ben morgen 31 weken zwanger van onze eerste. We hebben er twee jaar over gedaan, dus we zijn superblij dat het uiteindelijk gelukt is (gelukkig zonder ziekenhuis). Ook ik heb een miskraam gehad. We hebben er veel verdriet om gehad, maar zijn ook zo nuchter dat we het kunnen relativeren. Het ging bij mij na 6 weken mis. We denken dan maar: gelukkig zo vroeg, en niet met 12 weken of later, er zal iets mis geweest zijn met het vruchtje en het is fijn dat de natuur het zelf kan regelen. Een half jaar later was het weer raak. En goed ook.
Ik heb twee ziekenhuis opnames achter de rug vanwege extreme misselijkheid en uitdrogingsverschijnselen, heb bekkenklachten, zenuw die klem zit,  en (en dat vind ik het zwaarst) nog steeds misselijk.

Ik ben erg blij dat we een kleine krijgen, maar daarom ben ik nog niet blij met alle klachten die we er gratis en voor niks bij krijgen. Ik heb het er graag voor over, maar het lijkt wel of je er niets van mag zeggen, want dan krijg je idd reacties als: wees toch blij dat je zwanger bent! Ik heb een vriendin waar het na 8 jaar en diverse vruchtbaarheidsbehandelingen nog steeds niet gelukt is. Echt, dat vinden wij heel erg voor hun, maar ik kan er niks aan doen. Maar zij geeft mij dus wel reacties als: "niet klagen, maar dragen" en (toen ik notabene in het ziekenhuis aan het infuus lag!!) "je moet een schop onder je kont hebben en gewoon weer gaan eten, dan gaat die misselijkheid wel over...."
Deze reacties hebben mij echt pijn gedaan! Later heb ik haar erop aangesproken dat ik dat toch echt niet leuk vond, en toen heeft ze wel haar excuses aangeboden, dat ze dat toch beter iets anders aan had moeten pakken.
En dit forum is er voor om af en toe eens lekker af te reageren bij mensen waarvan je weet dat die in hetzelfde schuitje zitten.

Bianca, ik hoop dat het gauw een beetje beter gaat, en klaag maar lekker een eind weg hier, we begrijpen elkaar!

En Jaikke, ik hoop dat het met jou ook gauw beter gaat en dat we je gauw kunnen begroeten op het zwangerforum!

Succes allemaal!
Groetjes Lilian

Hoi Bianca,

Wat vreselijk voor je! Ik kan niet anders zeggen. Zelf ben ik nu 12 weken zwanger, en ik ben al sinds week 3 (!!!) hartstikke beroerd, en dan zit je zo af en toe gewoon even he-le-maal aan je tax... Pfft. Dus ik begrijp je wel, hoor! Natuurlijk ben je blij dat je zwanger bent, maar soms moet je gewoon even stoom afblazen.

Mijn  zus was bij haar eerste de volle 9 maanden beroerd, en toen mijn nichtje eenmaal was geboren, voelde ze zich eindelijk weer zichzelf. Ik moet er niet aan denken dat dat bij mij ook gebeurt!

Ik kan je alleen maar heeeeeel veel sterkte wensen! En kom gerust nog eens stoom afblazen hoor!

Jaikke, ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van je verlies, en ik hoop dat je gauw een probleemloze zwangerschap mag voldragen.

~Hilde

Zwanger zijn is niet altijd rozengeur en manenschijn...
Vooral kwaaltjes kunnen je behoorlijk depri maken.
Gewoon om het feit dat iedereen altijd zegt van "het
is zo'n mooie tijd, en je moet er van genieten"
Natuurlijk geniet je ook, maar je mag ook wel eens
denken dit is k*t!
Dat denkt iedereen wel eens zwanger of niet.

Kan me de reactie van jaikke ook wel voorstellen
en als je dit leest jaikke ik weet hoe je je voelt...
Ik ben nu dan wel 21wk zwanger maar mn vorige
zwangerschap was heel kort.....
Ik wens je veel succes en sterkte toe in deze tijd...

Groetjes
Hanna

21wk 5dg

Er heerst inderdaad een beetje een mentaliteit dat een zwangerschap alleen maar rozegeur en maneschijn is, terwijl dit ook bij 'makkelijke' zwangerschappen gewoon niet zo is. Iedereen heeft het op momenten zwaar en sommigen helaas vaker dan anderen. De kunst is volgens mij om het te relativeren en de dingen te waarderen die op dat moment wel goed gaan. Maar dat wil niet zeggen dat het niet af en toe onwijs oplucht   om even te klagen en te horen dat er meer mensen zijn die ook dat soort momenten hebben.

En ook ik kan me de reactie van Jaikie voorstellen. Heb zelf ook een miskraam gehad en de pijn en teleurstelling die dat met zich meebrengt is heel groot. En ook dan hoor je vaak opmerkingen dat je maar blij moet zijn dat de natuur heeft ingegrepen omdat er blijkbaar iets niet goed was. Alsof zo'n opmerking op dat moment troost geeft....

Iedereen veel sterkte met de moeilijke momenten.

Laura

Hallo dames,

Ik breek eventjes in hoor in jullie discussie...heel voorzichtig

Ik moet zeggen dat mijn nekharen wel enigssinds overeind gingen staan toen ik het eerste stukje las van Bianca.....het komt wel heel erg hard over moet ik zeggenik ben zelf ook heel erg ziek geweest maar toch bleef de blijdschap wel in me.....en nu op het eind....heb ik afgelopen week heeel zachtjes de zin geschreven en gezegd dat ik niet blij meer kan zijn zo zwanger te zijn...en dan nog heel voorzichtig want ik hou van het wezentje in mijn buik...maar mijn lichaam is op.....maar dat na 38 weken......maar het voelt niet goed om het te zeggen of te schrijven hoor!!!!!

Ik kan me dus de reactie van Jaikke heeeeeeeeeeel goed voorstellen....daar hoef je helemaal geen mk voor gehad te hebben om er zo over te denken.

Het zwanger zijn op zich is onlosmakelijk verbonden met dat wezentje in je buik....en kwaaltjes die komen horen daar ook bij!
Lage bloeddruk kun je op meerdere manieren oplossen he,neem je vitamine preparaat voor zwangeren,eet gezond,neem ontspanning en ga lekker naar buiten.....en ga vooral niet alleen maar naar bed!!!!daar wordt je alleen maar zieker van en knap je helemaal niet op!!!!!
Kijk eens op internet bij kwaaltjes en tips...er staat genoeg bij om je een stuk lekkerder te doen voelen meid.

Probeer goede band met je vk of gyn op te bouwen en vraag hun om advies....en geniet van het zwanger zijn....het is zooo bijzonder en kostbaar iets!

Wellicht vind je het niet leuk wat ik hier geschreven heb......maar als je iets plaats kun je reactie ´s terug verwachten,en ik bedoel het alleen maar positief!
Op ons forum schrijven wij ook alles van ons af....goede en slechte dingen.....en krijgen daar ook reactie ´s op...alleen zijn wij wat verder zwanger dus wordt het denk ik wat beter begrepen als er scherpe of depri stukjes staan.....het zijn immers onze laatste loodjes....maar dan neemt niet weg dat we toch nog blij zijn om zwanger te zijn......we hebben immers alles over voor ons kleintje.

Nou meiden heel veel succes met alle kwaaltjes en probeer te genieten....die 40 weken zijn zoooo om!
En voor de dames die helaas een mk kregen.....moed houden dat je opnieuw zwanger mag raken....en evengoed voor nu sterkte.

Groetjes Gea
p.s. ben 38 wkn en 2 dgn

Terug
Bovenaan