Sorry, maar ik vind zwanger zijn niet leuk meer!

Hoi,

Ik bedenk me almaar, wat moet ik nu toch terug zeggen...?
Dank jullie wel allemaal!!!!

Het is natuurlijk maar net hoe je in het leven stat en soms zijn er dagen bij dat ik alles bij elkaar jank, maar ja.... ik kan bij de pakken neer gaan zitten of doorgaan. En dat laatste lijkt me toch veel fijner.... Wie weet, komt er nog eens een tegenslag.

Nogmaals dank jullie allemaal en ik heb het ook al ergens anders gezegd....

Geniet van het kindje in je buik en neem je zwangerschap voor lief.....

Nou mijn onderwerp heeft heel wat reactie opgeleverd

Ik wil eerst zeggen ienimienie. Ik hoop dat je snel weer zwanger wordt en je een gezonde baby krijgt.Sterkte en succes.  Je verhaal deed mij echt wat en ik meen het als ik zeg ook met de pijnen die ik heb zou ik het zelfde willen doen en altijd mijn zwangerschap willen uitdragen.

Jannetje vroeg wat ik tegen te lage bloeddruk voor medicijnen kreeg maar daar is ook inderdaad niks tegen te doen de medicijnen die ik krijg zijn staaltabletten tegen bloedarmoede.

Tegen Jaikke wil ik het volgende zeggen. Ik vind dat je altijd je mening mag geven als het je gevoel is dat deed ik ook. Ik ben ook nog steeds heel blij dat er een kind op komst is dat is niet het probleem. Alleen de zwangerschap valt mij heel, heel erg  zwaar en ja tuurlijk ga ik gewoon door en ben ik heel blij dat ik mamma ga worden, maar volgens mij had ik dit ook allemaal geschreven. Wat mijn betreft mag je gewoon wel je gevoel uiten!

De reactie van Gea vond ik echt niet tof. Ik vind dat jij iets voorzichtiger met je bewerinigen over iemands gezondheid moet zijn als je iemand niet kent. Als of ik niets er tegen doe dat ik ziek wordt.
Ik lees genoeg er over en echt ik houd precies bij wat ik eet en neem dit ook door met mijn verloskundige maar die geeft ook aan dat ik alles inneem, eet  om mij zo gezond mogelijk te zijn dus daar ligt het niet aan. Ik eet voldoende vitamine door fruit en groente,rijst, brood en aardappelen slik daarbij ook nog eens vitamine tabletten. Drink ferro roos vicee met citrusvruchten en  eet gedroogde abrikozen  voor de ijzer.
Ik sporte tot de 13de week nog elke dag buiten maar als je flauw valt houdt het wel een beetje op he!!
Als je koorts heb vanwege de onstekingen in je lichaam gaat sporten ook zo geweldig!
Ben al in het ziekenhuis opgenomen doordat ik op straat ben flauwgevallen. Dus ik lig niet alleen maar in bed!!!
Wat ik nu dus juist wel van mijn dokter moet doen is dus rust nemen!
Sorry en dan zeggen dat ik, ik wat voorzichtiger met mijn uitspraken moet zijn.
Overigens schrijf ik ook begrijp me niet verkeerd ik ben blij met het kind en dat juist dat het geen is wat me er door heen sleept!!!
Ik vind dat iedereen zijn mening mag schrijven maar ga iemand geen verwijten maken als je de feiten niet kent.

Dus Gea ik was niet boos over  dat je zei dat ik te hard over kwam maar wel over dat ik er genoeg zelf aan kon doen want je weet niet half hoe ik er tegen vecht. Ik ben echt niet iemand die zo maar bij de pakken neer gaat zitten.

Hoi Bianca!

Ik heb veel mee zitten lezen, en niet aldoor de puf gehad om te reageren, maar nu wil ik toch even zeggen dat je het prima geformuleerd hebt!
Ik vind het ook absoluut een wonder dat ik nu al 31 weken zwanger ben, en heb ook het nodige meegemaakt hiervoor.... (2 miskramen, waarvan 1 erg heftig, met ziekenhuisopname)
Maar dat neemt absoluut niet weg dat ik me af en toe ook gewoon "op" voel...
En dat maakt me echt niet minder blij met dat wondertje in mijn buik hoor, maar dit forum is er juist voor dat te kunnen uiten, van je af te schrijven!!
En ik vind dat je het nog allemaal super doet hoor, met je flauwvallen, etc, etc...
Verder is eigenlij kalles al gezegd door iedereen, ik vind het in ieder geval heel geruststellend dat het gros van de meiden hier, het WEL gewoon kunnen begrijpen en zich kunnen verplaatsen in jouw gevoel!
En Gea, inderdaad, jouw reactie vind ik ook echt overtrokken hoor, tuurlijk mag jij ook je mening zeggen, maar zo over iemand te oordelen die gewoon haar gevoel opschrijft, vind ik gewoon niet netjes!
En omdat jij dus al "ietsje"verder bent in de zwangerschap, mag je zeggen dat je "op" bent..?? Iedere zwangerschap is anders hoor, dus heb jij het misschien wat rustiger gehad, de eerdere weken, maar dat kan bij ieder ander persoon veel eerder raak zijn!
En over Jakki (ik weet niet meer hoe je het schrijft) tuurlijk is dat vreselijk, daar kunnen helaas een heleboel van ons over meepraten, maar dat wil niet zeggen dat Bianca hier niet lekker mag "klagen"(wat nog wel meevalt hoor!)
En..dit onderwerp is geplaatst op het forum: zwanger zijn! Dan moet Jakki hier inderdaad (nog) niet meelezen....
En, Jakki, ook voor jou hoop ik dat het echt snel zover mag zijn!!

Bianca, het allerbeste en alle zwangere mutsies, hihi, hou jullie taai, en we steunen elkaar!
Groetjes Yvette 31 wk+2

Hoi Bianca,

ik volg de reacties op jouw'n berichtje al een tijdje..............en meid, je verwoord, in je laatste reactie, precies wat ik ook steeds dacht......super .......ik sluit mij helemaal aan bij je laatste reactie...........en knap dat je het zo goed verwoorden kan.

Sterkte verder met je zwangercshap....

Groetjes Keita
19wkn en 1 dag

Knorrie1973 "En..dit onderwerp is geplaatst op het forum: zwanger zijn! Dan moet Jakki hier inderdaad (nog) niet meelezen.... "

Op het moment dat ik dit schreef was ik nog zwanger hoor!
Als je het goed had gelezen, stond er niet dat ik al een miskraam had gehad, dus waarom zou ik hier dan niet mogen meelezen. Daarvoor moet je een goede zwangerschap hebben ofzo, wat een onzin!
Maar vanwege een slecht nieuws echo, nog geen kloppend hartje te zien, kon ik een miskraam verw8en.
Wat dus ook  nog eens toevallig dinsdagmiddag is begonnen......
(heb 2 verschrikkelijk dagen achter de rug, maar dat terzijde)

Maar goed, ik gun natuurlijk iedereen een zwangerschap, maar het is gewoon moeilijk om te lezen als iemand dan klaagt......ook al kan ik dat wel begrijpen natuurlijk.
Verder heb ik geen zin meer om hier op door te gaan.
Hoop dat jullie allemaal snel een gezond kindje in jullie armen mogen hebben!

Groetjes Jess

Hoi Jaikke (Jess)

Ik wil je eerst even heel veel sterkte wensen in deze vreselijke periode...
Ik weet helaas hoe verschrikkelijk het is, en dat is ook echt niet zomaar "weg" .
En het was ook geen aanval op je hoor, maar omdat je zei: ik zit middenin een miskraam, begreep ik dat die al begonnen was.
En ik kan me echt wel voorstellen hoor, dat je nu bepaalde klachten over het zwanger zijn niet kunt horen, maar dat bedoelde ik ook alleen maar met: misschien ( nog) niet mee te lezen.... Beter gezegd: misschien nu even niet mee te lezen.....
Maar, ook dat is natuurlijk per persoon verschillend, ik zei dat omdat ik er in die rot-periodes zelf ook even geen kracht voor had, om alle zwangeren-verhalen te lezen....
Dit moet je natuurlijk helemaal zelf bepalen, maar ik vond het gewoon te pijnlijk.
En het kwam dan gewoon een beetje "lullig" over tegenover meiden die gewoon even hun ei kwijt wilden hier...
Maar goed, niks persoonlijks verder hoor, ik hoop dat je in deze rottijd veel steun zult hebben van de mensen om je heen en ik hoop ook dat je snel weer heel gelukkig zwanger mag zijn!
Groetjes en sterkte  Yvette

Volgens mij is dit onderwerp een beetje uit de hand gelopen.

Het valt wel op dat iedereen die even wil klagen nu eerst het onderwerp al begint met: Het is niet dat ik niet blij ben of het is echt wel gewenst, om zo enig commentaar te ontwijken.

Dat vind ik persoonlijk een beetje jammer.
Je hoeft jezelf niet te verdedigen of schuldig te voelen als je je even niet zo lekker voelt en hier even iets over wilt zeggen toch?
Laten we het er gewoon op houden dat we allemaal hartstikke blij zijn met het kindje in onze buik en dat we heus wel weten dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is.

groetjes Danique
32w2d

Helemaal mee eens hoor, Danique....
Mooi gesproken!
Het moet inderdaad niet zo zijn, dat niemand meer "durft" te zeggen hoe je je voelt....
Daar is dit forum veel te belangrijk voor!!!
Iedereen een hele fijne ( ondanks de, ongetwijfeld, vele kwaaltjes....hihi....) zwangerschap!!
Ik weet er zelf helaas ook genoeg van.....Maar...nog ff!!!
Groetjes Yvet (31 wk+2)

Terug
Bovenaan