speen of geen..?

A

Anoniem

Guest
wie gaat er eigenlijk na de bevalling geen speen geven.
mijn man is er erg op tegen tegen een fopspeen dus..
ik weet het niet meer

tips??

ik ga alleen de speen geven als het kind daar behoefte aan heeft!
sommige kinderen worden er juist heel rustig van heb ik begrepen!

ik vind dat je op de behoeftes van je kind af moet gaan wat je man ook zegt! (sorry dat ik dat zeg)

groetjes Wilma
36+1

Me man vind dat juist dat kinderen met een speen stilgehouden worden..
en ik als goedde mama 2 be weet dus nie goed hoe ik dat dus vind..
ergens heeft hij wel gelijk maar stel dat het blijft huilen..
waarom geven de meeste eigenlijk een speen..

Hi,

Wij hebben onze zoon de eerste weken een speen gegeven. Op een gegeven moment wou hij de speen zelf niet meer en is gaan duimen. Nu is hij 15 weken oud en duimt nog steeds. Geen speen meer dus. Met z'n duim kan hij zichzelf troosten en hij heeft 'm altijd bij zich, hahaha. Succes.

Groetjes,
Nelly, mama van Dean.

Oh ja, baby's hebben soms zuigbehoefte. Sommigen geven dan een speen, andere kinderen pakken vanzelf hun duim.

ik heb bij beide een speen gebruikt vanaf de 1e dag   me zoontje wou hem niet meer toen hij 7 maand was   maar mijn dochtertje is bijna 11 maand en heeft hem nog kan niet zonder (bij slapen/ winkelen enzo)   ik vind een duim iets verschrikkelijks daar gaan ze in door tot hun pubertijd  . kleutertjes op school , als ze boodschappen gewoon overal ik vind het persoonlijk geen gezicht ja het ziet er wel heel lief uit   heel schattig en dan al die tandjes die na voren zijn of helemaal scheef en schots staan nee doe mij maar een speen die kan je weggooien als je het zat bent en na paar dagen zijn ze het vergeten maar een duim niet die kun je niet even wegdoen

groetjes mama van Christian 9-2-04 & Noëlle 2-3-06

zuigen op een speen verkleind de kans op wiegendood.vind ik persoonlijk een erg goede reden om er een te geven.bovendien hebben baby's een enorme zuigbehoefte en kunnen zichzelf sussen door te zuigen op een speen.sommige kinderen hebben later moeite met het afstaan ervan,maar daar kun je aan werken.duimen vind ik persoonlijk erg vies en moeilijker af te leren.maar ja,als ons kind dat gaat doen kan ik daar weinig aan veranderen.het is toch iets natuurlijks(in t begin).en sommige kinderen maken zelf de beslissing en willen geen speen.hier liggen er in elk geval al een paar klaar.
groetjes kari

Hoi,

Toen onze zoon was geboren had hij echt een zuigebhoefte en hebben we zijn speen gegeven.
Je zag en kon merken dat hij daar behoefte aan had en op dat moment geef je hem een speen.
Na 3 maanden was hij het zat en hoefde de speen niet meer doordat hij hem constant uitspuugde.
Hij heeft dus nu geen speen meer, en duim ook niet.
Elk kindje is anders en je moet kijken waar jou kindje de behoefte aan heeft, maar dat is mijn mening.

Succes met wat jullie besluiten,

groetjes kaat

Terug
Bovenaan