speen of geen..?

gewoon doen hoor als het nodig is. Je man went er wel aan. Soms pakken ze rond de 3 maanden hun duim. En tot die tijd ben jij dus de pineut als je geen speen geeft. Sabbelen op je pink of borst.

Oh ja: waarom is je man tegen de speen? Het is precies hetzelfde als een duim! Ik hoor vaak mensen die het raar vinden als een 2-jarige nog een speen heeft, maar een duim is zooo schattig. Terwijl ik het echt hetzelfde vind. Speen is nog hygienischer ook!

da77

Hoi mama van christian,

ik ben het niet met jou eens, mijn dochtertje van 3 duimt ook, maar dat mag ze alleen in bed...dusse wat jij zegt over doorgaan tot de pubertijd vind ik een beetje vergezocht.

Ook het duimen kun jij als ouder onder controle houden...

En aan de plaatster van dit bericht...laat je niet van de wijs brengen door je man...
Mijn dochtertje dronk haar flesjes altijd heel snel leeg, dus had ze nog zuigbehoefte...daarom geef je een speen en niet om ze stil te houden...

Veel succes en trek je eigen plan...
Groetjes Valerie

Hoihoi,

Ik denk dat je het gewoon per kind moet bekijken. Ik was voordat ons zoontje was geboren absoluut niet voor een speen. Maar als je daar je kindje rustig mee krijgt, wat is er dan mis mee? Ik ben er dus uiteindelijk voor gezwicht, ik kon hem ook niet de hele tijd op mijn pink laten zuigen! Bekijk het gewoon als de kleine is geboren!
Succes ermee.

Groetjes Sandra

hoi Valerie

ik   bedoel daar niemand persoonlijk mee , maar in mijn klas toen 12/13 jaar zaten echt   paar meiden met hun duim nog in de bek ,   ik heb een schoonzus die 5 dochters   heeft die van 11 en 8 duimen nog steeds   de oudsten moesten allebei ruim 2 jaar een beugel in   en die van 11 volgt straks ook denk ik de jongeste is nog 2 dat   kan nog   maar sorry ik vind het persoonlijk geen gezicht

groetjes

Je kunt het proberen zonder speen, maar neem maar van mij aan dat als je kindje een sterke zuigbehoefte heeft, je gillend gek wordt zonder een speen!
Alle twee mijn dochters hadden een superzuigdrang. Zat er niks in de mond dan gilden ze non-stop. De speen was het enigste wat hielp.
Mijn zoontje daarintegen had helemaal niks nodig. Zo zie je, kinderen verschillen zo.
En echt als een kindje vanaf de geboorte de hele tijd gilt, dan doe je een moord voor een speentje.
Ivy

Wat wel belangrijk is om mee te nemen in je beslissing is of je borstvoeding wilt gaan geven. In dat geval kun je de eerste 4 weken beter nog geen speen geven. Het kindje zuigt daar anders op dan op aan de borst waardoor tepel/speenverwarring kan ontstaan.
Wij hebben onze dochter de eerste weken met de pink wat zoet gehouden, maar omdat ze erg lang kon huilen voor ze in slaap viel hebben we na 4 weken een speen gegeven, die gebruikt ze nu nog steeds (bijna  1 jaar), maar alleen in bed of als ze in de auto zit en moe is. Ik vind het persoonlijk ook geen gezicht dat kinderen de hele dag met zo'n ding in de mond rondlopen, dus Hanneke's speen ligt per definitie in  haar slaapkamer.
Ik denk alleen wel dat we het binnenkort maar eens moeten gaan afleren, want het schijnt niet zo goed te zijn voor de ontwikkeling van de kaak/gebit. Maar goed, met de speen in de mond kan ze altijd wel makkelijk en snel in slaap vallen, en anders kom je ook niet aan je rust toe. Voordat ze er was wou ik trouwens ook niet een speen geven, dus ik ben snel van mening verandert!!

groetjes Klarie
16w5d zwanger van de 2e

Hoi,

Ik zou het gewoon wel doen, ten eerste kan het de wiegendood tegen gaan en ten tweede heeft je kindje zelf ook zuigbehoefte. Ze worden er ook lekker rustig van trouwens. Mijn dochtertje heeft de eerste 3 maanden geen speen gehad omdat ze borstvoeding kreeg daarna merkte ik dat ze veel zuigbehoefte had en heb haar de speen gegeven. Biedt echt een uitkomst en ze stopte er zelf ook nog eens mee toen ze 1,5 jaar was. Een speen is beter voor het gebit en het staat veel netter dan wanneer je kind de hele tijd met zijn duim in de mond zit.
Succes!

Groetjes Elmira.

Hoi

Ik zou met niet te druk maken hierover.Je kindje geeft zelf wel aan wat het wil.

Wij hebben twee jongens(7 en 4,5 jaar).
De eerste is een echte duimer en heeft nooit om een speen gekraaid.Nog steeds gaat hij slapen met zijn duim,maar zodra hij slaapt is zijn duim uit zijn mond.
De tweede heeft vanaf dag 1 een speen gehad en borstvoeding.Toen hij een jaar was kreeg hij hem alleen nog in bed.Toen hij met 2,5 jaar deze als bijtring ging gebruikenen e deze het begaf hebben we hem weggegooid.Dat waren daarna 2 dagen intens verdriet bij het slapen gaan,maar toen was het over.
 Nu is de derde op komst en we kijken wel hoe het gaat.

Volgens de tandarts staan van allebei de jongens de tanden perfect.Dus daar maken we ons geen zorgen over.

Groetjes Jes

Terug
Bovenaan