Spelletje!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden ik dacht naast alle 'serieuze' onderwerpen ook een leuk 'spelletje' te starten...
Zo kan je altijd wat leuks typen als je op ons zomer-forumpje bent!
De meiden die ook al op een ander forum hier meedoen kennen t vast al, voor de andere leg ik het even snel uit....
Ik begin met het stellen van een vraag, de volgende persoon geeft hier antwoord op en stelt weer een nieuwe vraag voor de volgende persoon! (simpel toch!?) ;-)

Daar komt ie....

Wie heeft je het meeste geholpen tijdens de bevalling en hoe deed hij/zij dat? En wat kon je totaal niet hebben tijdens de bevalling?

leuk, ik doe mee.

het meest heeft mij geholpen tijdens de bevalling de arts die de bevalling leidde. hij gaf de meeste tips, van nu persen of puffen enzo. de verpleegster en mijn man hielpen goed met het geven van water, ik had mega dorst. verder vond ik eigenlijk dat iedereen die er was ook duidelijk een rol vervulde, net als de verpleegster die me erna hielp met douchen en eten bracht erg prettig allemaal. ik was heel blij met de mensen die er waren. die week ervoor had ik een minder prettige verpleegkundige in het ziekenhuis ontmoet toen ik voor conrtrole was, dus ik ben erg tevreden.

hoeveel kraamhulpen had jij, en hoe vond je ze?

gr floor

Ik had 1 kraamhulp. Maar ze kon weinig eigen initiatief tonen. Dus moest ik lijstjes maken wat ze moest doen en dan deed ze dat (half half), anders zat ze maar bij mij te kletsen. Verder was ze wel aardig hoor. Maar als je zelf de bloedspatten van de vloer moet halen, dat is niet echt fijn. Moet haar nageven dat ze wel veel geduld met onze oudste had.

Hoe staat het met de zwangerschapskilo's? Al eraf? Balen dat ze er nog opzitten? Of maakt het je niets uit?

Groetjes junimama.

Hoihoi,

Ik ben mijn zwangerschapskilo's nagenoeg kwijt. Ik was ook niet veel bijgekomen; ongeveer 9 kilo. Heb in het begin borstvoeding gegeven en veel gewandeld. Borstvoeding geef ik nu niet meer; kon het zelf niet aan, zat alleen maar te huilen als ik Evy aan het voeden was. Met de flesvoeding nu hebben we weer een gelukkige mama en natuurlijk ook Evy.
Wandelen doe ik nog steeds veel, vooral met het lekkere weer van de afgelopen dagen.

Nieuwe vraag: Speen of liever eigen duimpje??

Leuk spelletje trouwens.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-2008)

Leuk spelletje inderdaad, 'k doe ook ff mee....

Onze kleine meid had in de buik al soms een duimpje in de mond, konden we zien op de echo, zo schattig. De eerste paar weken deed ze dit ook nog soms, maar ze verloor haar eigen duimpje weer uit de mond (haha) doordat ze zo met haar armpjes 'maaide'.

De eerste weken wilde ze nog geen speen, ze snapte het niet leek het want het ding floepte er steeds weer uit. Nu is ze 11 wk en sinds korte tijd wil ze opeens wel graag de speen. Zuigen als een bezetene, vooral als we d'r naar bedje brengen en verliest ze 'm dan huilt ze ook. Als ze in slaapt valt, laat ze de speen vanzelf weer los en als ze speelt krijgt ze ook geen speen (tenzij ze erg jengelig is). Waarschijnlijk komt die zuigbehoefte ook doordat ze nu de speekselvorming krijgen, want ze kwijlt ook meer...

Maar 'k heb geen voorkeur over speen óf duim. Duimen leer je later weer moeilijker af. Maar nu is duim makkelijker als peen want die kunnen ze zelf erin stoppen en de speen niet. Hmm, snappen jullie 'm nog.... dubio..

Genoeg gelult.. komt een nieuwe vraag..

"Hoe denken jullie over inbakeren van jonge baby's? Veilig gevoel als in baarmoeder of zielig dat ze zo 'opgesloten' zitten? Heb je er ervaring mee of het geprobeert of mensen uit je omgeving misschien?"  

Hihi,

Inbakeren, daar stond ik eerst wat sceptisch tegenover. Maar op een gegeven moment sliep mijn dochter niet meer op haar rug, alleen nog maar op haar buikje. En overdag is dat voor mij geen probleem, maar 's nachts wel. Dus na 7 weken, toch het CB gebeld en hebben ze mij geleerd hoe ik haar moet inbakeren en ik heb er een heel ander meisje voor terug. Ze is veel meer uitgerust en lekker ontspannen. Tussen 15-19 uur baker ik haar niet meer in. Als ze dan moe is laat ik haar lekker op haar buikje slapen, want ik vind het ook wel eens goed dat ze in een andere houding ligt.

Wanneer je weer aan het werkt moet kies je dan voor: opa's of oma's, creche of gastouder (of ontslag genomen en lekker thuis blijven)

Groetjes, Marije

Hai,

Leuk weer zo'n spelletje!!

Ik zou het liefst thuis blijven bij onze kleine meid, maar helaas is dat financieel nog niet haalbaar. Ik werk nu ongeveer 21 uur in de week, ik werk onregelmatig en mijn vriend heeft een eenmanszaak en werkt vooral  vanuit huis dus hij is lekker thuis. Als het zo uitkomt dat we allebei moeten werken dan passen mijn ouders op.

Hoe kijk je terug op de bevalling?

Liefs,
J_J

Leuk zo'n spelletje

Hoe ik terugkijk op mijn bevalling. heel positief. Ik ben binnen 3 uur bevallen dus het is me wel een beetje overvallen. Ook had de verloskundige dienst waar ik het minst mee had maar ook dat is me helemaal meegevallen.
Ik zou het eigenlijk zo weer doen (zeg ik nu dan he).
Maar in ieder geval geen horror verhaal hier.
Ik was zelfs verbaasd toen de verloskundige zei toen ze ging toucheren dat ik al 7 cm ontsluiting had. Heb 12 minuten geperst en toen was Lotte er al dus ik heb een hele positieve ervaring.

Nieuwe vraag: Is je gezin nu compleet????

Terug
Bovenaan