Spelletje!

borstvoeding,
het is makkelijker, omdat je het altijd op de juiste temperatuur bij je hebt, het is beter ivm allergieen enzo en je mag het altijd aanbieden, heel handig nu met het warme weer. als hij veel heeft gehuild, drinkt hij een keer extra. en het bied troost aan de borst.

wat doe jij met al die leuke adviezen die je ongevraagd krijgt?

leuk spelletje!

haha goeie vraag..
ik vind inderdaad dat iedereen zijn mening wel klaar heeft en allemaal erg goed weet hoe het zou moeten..
vind ook dat de adviesen van ziekenhuis, kraamzorg, verloskundige, consultatiebureau ed nogal verschillend zijn
wat van de een wel mag, mag van de ander absoluut niet
bv opwarmen in de magnetron
erg verwarrend af en toe

ik probeer het allemaal mee te nemen maar te doen wat mij het beste lijkt

en dan al die adviesen en opmerkingen van willekeurige mensen?
tja..
soms ga ik erop in maar soms dan laat ik het allemaal maar aan me voorbij gaan..

een baby even laten huilen of meteen iets mee doen?

Hoi,

Ik doe mee!

Uhh, in principe laat ik Tijn niet erg lang huilen, omdat ik inmiddels weet dat hij dan alleen maar harder gaat huilen, werkt hier dus averechts!   Ik ga dus wel naar hem toe, en geef hem zijn speen, aai hem wat, maar ik haal hem niet meteen uit zijn bedje hoor! Ik vind het belangrijk dat hij uit zichzelf in slaap kan vallen. Gelukkig is Tijn niet echt een lastige baby, en lukt het hem al aardig !
In principe laat ik hem dius niet huilen, maar ik heb ook een dochter die de nodige aandacht wil, dus Tijn moet soms echt wel even 'wachten' hoor :)

Eerlijk gezegd dat het voor elk kindje weer anders is; ik heb ook wel eens gehoord dat (spommige) baby's zich in slaap huilen, prima dus! Ik ben er dus niet meteen op tegen om een baby te laten huilen, maar bij tijn werkt het dus niet, haha..........

Vraag: Ben je al helemaal gewend aan je kindje en heb je al een goed ritme te pakken? Zo ja, hoe ziet een normale dag er dan uit?

Hoihoi,

Wij hebben hier op zich al een aardig ritme te pakken. Evy krijgt om 7-11-15-19-23 de fles. Voor de fles van 11.00 wordt ze verzorgd. Na die fles ga ik meestal even met haar wandelen of op visite.
Tussen de overige flessen speelt ze meestal in de box en als ze moe wordt gaat ze naar bed. Ze slaapt ook al goed door; van 23.30 tot 7.00. We moeten haar meestal dan ook nog wakker maken. Maar omdat 7.00 een geschikte tijd is voor als we dadelijk beide weer werken, maak ik haar wakker.
Ik heb nu nog 2 weken verlof en dan nog mijn 3 weken vakantie erachter aan. We willen wel in de laatste 2 weken haar ritme ietsjes omgooien. Dan doel ik voornamelijk op het ochtend gebeuren. We willen haar dan 's avonds in bad doen enz. Daar wij beide wisseldiensten draaien en het straks zo geregeld is, dat ze overdag naar een gastouder gaat en 's avonds thuis bij een van ons.
En dit lijkt me ook handig als over een tijdje de fles van 23.00 er af gaat. Dan is het eten, in bad en naar bed.

Nieuwe vraag:
Wanneer gaan jullie weer uitgebreid met je gezin op vakantie? Ik bedoel naar een ver land, vliegen e.d?
Wij gaan nu een midweekje naar een bungalowpark in de Belgische Ardennen. Toch even weg, maar al het vertrouwde nog snel bij de hand en als er wat is, ook zo weer thuis.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Wij zijn gewend vóór het ouderschap elk jaar een zon-zee-strand-vakantie te boeken maar hebben dit jaar overgeslagen. Onze dochter is in mei geboren en met zo'n kleine meid zagen we een verre reis zowiezo niet zitten. Je moet veel meenemen en je weet van te voren niet hoe het gaat met je kindje, of het gemakkelijk is met slapen- huilen enz. We gaan dit jaar daarom alleen in het najaar naar Center Parcs maar even niet op verre vakantie.
Volgend jaar zijn we van plan weer verder weg te gaaan. Of dit een auto-vakantie naar Frankrijk of Italie wordt, of een vliegreis naar bijv Spanje of Griekenland, dat weten we nog niet maar we gaan hoe dan ook wél weg, haha. heb het wel gemist dit jaar eigenlijk!!
Zie er al enorm naar uit met de kleine meid lekker zwemmen enzo. Whoehooee !!

Nieuwe vraag: "Heeft je vriend / man ook een papa-dag in de week (daarmee bedoel ik dus; jij werken / hij vrij doordeweeks)?" Of zijn het de mama's die minder werken en dus thuis-zijn bij de kids?? Of werk je beide full-time??

Ik ben zelf een zogeheten 'thuisblijfmama' heb ervoor gekozen te stoppen met werken toen ik bevallen was van onze oudste (nu 20mnd).
Mijn man werkt in de luchtvaart en maakt dus lange dagen maar heeft ook meestal 3 of 4 dagen tussendoor vrij, dus dan hebben we echt de hele dag met het gezin en doen we veel leuke dingen!
Als de oudste slaapt en papa is thuis ga ik vaak met onze kleine meid wandelen, ff samen eruit! Ook met de oudste doet vaak papa wat apart. Maar een echte papadag hebben we hier dus niet!
Wij zijn alle 4 erg blij met hoe we het nu doen, dus dat is het allerbelangrijkste! :)

Ben jij van de 3 R'en of volg je gewoon iedere dag je eigen gevoel?

Hej, leuk weer!
Ik volg in principe mijn eigen gevoel máár.... ben ook wel van de R's hoor! Onze zoons hadden die R ´s nodig, daar deden ze het 't beste op. Nu met Linde merken we ook, dat zij neigt naar die regelmaat en rust.  Alleen met die hitte hier bijv. gaat dat helemaal overhoop. Geen rust geen regelmaat want ze heeft t WARM... Twee megawakkere dagen achter de rug en één instortdagje, ha,ha,ha. Nu jammert ze ook wel, maar ja, wat wil je ook?? Dus ik ben van de combi zeg maar. Met regelmaat heb ik zelf ook wel wat meer houvast. Zeker met twee grote kids is dat af en toe wel nodig en duidelijk naar iedereen.

Slaapt je kindje bij je op de kamer-in bed of op zijn/haar eigen kamer?

Linde slaapt in haar wieg bij ons.

Liefs Pippi

Terug
Bovenaan