Sprong 11?? ???

<p class="p1"><span class="s1">Ondertussen is mijn lieftallig zoontje alweer 1,5 jaar. Ik geniet met volle teugen van hem! Wat is het toch genieten met zo’n klein minimensje in huis! De sprongen hebben we gelukkig alweer een hele tijd achter ons gelaten! Of toch niet......</span></p><p class="p1"><span class="s1">Mijn lieftallig klein, schattig, grappig, stoer dreumesje is veranderd in een klein monster, aaaaah!!! Haha, nee flauwe kul natuurlijk. We zijn weer in een nieuwe fase beland. Ik denk iets van een prépeuterpubertijd ofzo iets dergelijks? Of houdt het bestaan van de sprongen na de tiende sprong niet op, maar hadden de bedenkers en ontwikkelaars, onderzoekers en schrijvers van het boek en de hele mikmak het na die tiende sprong wel een beetje gehad? Waren ze gewoon te lui om verder te onderzoeken? Of dachten ze van, nou, nu zijn jullie geen beginnende ouders meer, die wel wat hulp kunnen gebruiken. Zoek het vanaf nu maar lekker zelf uit?</span></p><p class="p1"><span class="s1">Anyway, mijn zoontje is al een paar dagen niet te genieten! Chagrijnig tot en met! En dan bedoel ik ook echt chagrijnig ! Ik hoef alleen maar zijn kant op te kijken als hij weer eens met zijn vingers richting de luxaflex gaat, of de afstandsbediening, of de telefoon, of de..... de letter n van nee, heb ik nog niet eens voor in de mond liggen (daar krijg ik de kans niet eens voor) en hij werpt zich op de grond, schreeuwen, krijsen, dikke tranen! Nou ja zeg, </span><span class="s2">?‍♀️</span><span class="s1"> waar is dit dan weer voor nodig vraag ik me af...</span><span class="s2">?</span><span class="s1"> Ik negeer het altijd maar, dit gedrag krijgt van mij geen podium! </span></p><p class="p1"><span class="s1">Slapen... de laatste dagen vindt hij dat hij overdag niet naar bed hoeft. Ik vindt van wel... de aanhouder wint! Al slaapt hij vervolgens maar zeer kort en is hij eind middag, idd niet te genieten! Pffff...</span></p><p class="p1"><span class="s1">Eten, nog zoiets! Mijn alleseter, waar ben je? Ineens besluit hij dat hij niet altijd avondeten hoeft te eten. Zelfs zijn lievelingkost draait hij gewoon zijn hoofd om ! Oke, geen aandacht aan geven dan maar? Als wij klaar zijn, tafel opruimen en dan maar niks eten? Jemig zeg, ik heb altijd geroepen dat ik dat zo op die manier zou gaan doen. Niet teveel aandacht aan besteden, het gezellig houden aan tafel, als wij van tafel gaan nog een keertje proberen, zo niet, prima, dan van tafel af met zijn allen en ook niks anders aanbieden. Zo dus ook gedaan, maar pfff, zo makkelijk als ik dat altijd riep, is dat helemaal niet!! Er spookt de hele tijd in je hoofd: wat nu als hij honger krijgt vannacht? Dalijk slaapt hij niet? Hij krijgt te weinig binnen enz enz.</span></p><p class="p1"><span class="s1">Maar...! Ik heb het toch zo gedaan hoor! En hij slaapt snachts evengoed en zeurderig is hij op dit moment savonds toch al, dus tja, dat zijn we de afgelopen dagen wel gewend, haha!</span></p><p class="p1"><span class="s1">Gelukkig zijn er ook nog fijne en grappige momentjes hoor! Het klinkt nu allemaal heel erg dramatisch, maar dat is het natuurlijk niet. Ondertussen weet ik dat dit van die fases zijn die komen en ook net zo snel weer gaan, weer komen en weer gaan, weer komen en...enz enz.</span></p><p class="p1"><span class="s1">Ik moet zeggen ze worden ook steeds slimmer, gehaaider. Snappen jullie wat ik bedoel? Ik zal een voorbeeld geven.</span></p><p class="p1"><span class="s1">Van de week zat ik een boterham met hem te eten en hij had zijn slabber met opvangbakje om. Hij moet van mij altijd eerst n boterham met kaas of vlees eten en daarna mag hij nog een met pindakaas ( hier is hij wild op!) Hij had nog iets van 6 stukjes op zijn bord liggen en ik dacht: ik ga vast de boterham pindakaas smeren. Ik was aan t smeren en hoor ineens naast me: ‘ka!’ (Betekent:klaar) en mijn zoontje zet zijn bordje opzij. Ik dacht: ‘hè??!! Nu al?! Maar..., hoe dan?!?! Ik kijk op de grond, onder de tafel, onder de stoel. Nergens meer boterham stukjes te vinden en hij is niet meer aan het kouwen... dit kan toch niet, hij had nog 6 stukjes!! Ineens kreeg ik een ingeving en keek in zijn opvangbakje... en jawel hoor! 6 stukjes boterham! </span><span class="s2">???</span></p><p class="p1"><span class="s1">De slimmerik! Sorry lieve schat, maar deze gaan toch echt eerst op! </span></p><p class="p1"><span class="s1">Heerlijk toch?!</span></p><p class="p1"><span class="s1">Ondertussen op dit moment ligt mijn mannetje alweer een 80 minuten te slapen. Het weekrecord is iig al verbroken! Het lijkt erop dat de ‘niet willen slapen fase’ aan het eind is gekomen. Wie weet zijn slechte humeur ook wel... Hope so! </span></p><p> </p><p class="p1"><span class="s1" style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik heb eigenlijk geen idee wat de reden van dit topic is haha! Ik denk dat ik me gewoon verveeld en zin had om even een verhaal te delen hahah! </span></p>
 
Helaas hoort het er bij mijn dochter is nu 4 en zit nog steeds in die fase ook zij is met ongeveer 1,5 jaar begonnen. Geniet extra van de momenten dat het goed gaat en blijf consequent.
 
Hahahahaha! Wat moet ik lachen om je verhaal ?? Je schrijft het zo leuk en vooral herkenbaar.
Ik dacht tja ik moet dan toch ook weer even gezellig op je reageren. Ik lees veel herkenbare dingen zeg... als ik indd maar de nee zeg of al naar haar kijk als ze iets doet wat niet mag is het al huilen ze perst dan der ogen volledig bij elkaar en trekt der mond verrrrr open en denkt dan owjaaaaa laat ik ook nog even geluid erbij maken. Te grappig maar soms ook wel beetje vervelend. Avond eten wat hier ook altijd top ging is helaas ook veranderd en dan denk je nouuuu ze eet gelukkig bloemkool wel goed dat eten we dan speciaal voor mevrouw nog een keer maar neeee opeens geen hap , rillende bewegingen maakt ze en kijkt heeeeel vies ? dat doen we dus ook niet meer!
Slapen gaat opzich prima gelukkig alleen is ze al paar dagen niet fit dus daarom wel iets minder dan het ging.
Ze kan ook zo goed nee zeggen op alles maar dan ook echt op alles ! 
Ik vind deze fase best grappig maar soms denk ik wel even niettt gelijk huilen als ik je alleen al aankijk. En het zeuren om de tv vind ik wel echt vervelend. Herkenbaar?
Leuk je weer gelezen te hebben wij blijven elkaar hier treffen haha!
Succes met je kleine/grote draakje
 
Avondeten is hier al vanaf 6 maanden een drama ze is in november 4 geworden. Slapen is  nog nooit een probleem geweest ze slaapt al vanaf dag 1 door. Mijn zoontje is net 2 maar zit nog niet in de peuter pubertijd hij is nog steeds de brave baby
 
Ohjaaa herkenbaar. Ik las in de oei ik groei app dat sprongen gewoon ook nog lekker door gaan na de 10. Dus wie weet! Hier ook met eten opeens hoofd omdraaien als hij er geen zin ik heeft. T is niet dat hij het eten niet lust want een volgende keer eet hij hetzelfde met smaak op! Merk wel dat hij minder wil als zn tanden doorkomen.
 
oh en drama schoppen als iets hem niet zint! Midden op straat krijsend op de grond gooien... vooralsnog moet ik er bet een beetje om lachen. Snap ook best dat het frustrerend is als je nog niet goed kunt vertellen wat je wilt. 


maar buiten deze twee dingen gaat het echt beter dan ooit. Vind het zoo gezellig samen! Scheelt ook dat we al een aantal maanden genieten van een dreumes die uitslaapt.. dat scheelt de wereld!
 
Haha, grappig altijd om de herkenning te zien bij iedereen! Geeft je toch weer even het gevoel dat je niet de enige bent! 
En ja hoor, ik weet maar al te goed dat dit allemaal fases zijn, die ook weer net zo snel gaan als dat ze gekomen zijn en dat het er allemaal bij hoort!
 
@ chantal, jaaaaa!! Zo leuk om elkaar zo toch weer tegen te komen! Leuk dat je idd reageerd! ?
Whahaha, jaaaa die ogen bij elkaar persen ?? te grappig gewoon haha!!
 
@ joessie, zijn tanden heeft hij allemaal al (op de laatse kiesjes na dan), dus daar kan hij nuniet mee aankomen haha ?
Mee lachen kan ik er gelukkig ook nog wel om. Hoewel ik soms ook weleens denk van pfffff. Vooral als het de hele dag door gaat pfoeh!
Hier ook volop genieten verder! Idd zoo gezellig!  Uitslapen doet hij nog steeds niet en zal ook wel nooit gebeuren, maar dat vind ik nog het minst erge!
 
Fijn dat het nu zoveel beter gaat!!
 
Hier ook weer eens ziek erbij! Al paar dagen koorts en s nachts veel aan het spoken blehhh! Dat ben je snel zat. 
Zijn jullie kindjes ook zoveel ziek deze winter ??
 
Ooh jeetje! Wat vervelend! Verschrikkelijk altijd als ze zo ziek zijn.
Mijn zoontje is 2 weken geleden ook erg ziek geweest. Hij had een buikgriepje te pakken. Een dag flink spugen de hele tijd. Zo zielig! Had ik nog nooit met hem meegemaakt dat hij echt moest overgeven. Gelukkig is hij weer opgeknapt. Was hier ook maar 1 dagje. En de dag erna was ik aan de beurt en daarna mijn man ook nog!
Verder valt het hier mee met het ziek zijn. Wel non- stop verkouden!
Hopelijk kanpt je dochtertje snel weer op!
Geef je haar paracetamol of iets?
 
Terug
Bovenaan