Sprong 11?? ???

Ze is gelukkig weer opgeknapt ! Heeft wel een klein weekje geduurd maar is weer een heel ander meisje ? Ze is wel extreem met der speen bezig op het moment ze zuigt er zo extreem hard aan en kan echt soort niet zonder en dat wilt mama natuurlijk wel dus dat wil wel eens een kleine botsing veroorzaken Haha!
Is het bij jullie ook zo dat de kindjes zich soms kort kunnen vermaken alles maar heel eventjes doen terwijl ze normaal super goed en lang kon spelen.. 
Ik bied al elke keer ander speelgoed aan door het per week te veranderen. En ze kan zo boos worden om de tv die wilt ze maar aan hebben staan en ook dat willen mama en papa niet ! Soms best lastig maar heb dan beetje het idee dat ze zich een soort verveeld terwijl ze omkomt in het speelgoed ! 
 
Wat fijn dat ze weer helemaal de oude is!!
Jaa dat met de speen herken ik wel ja. Hier ook met tijden dat hij de speen ineens heel veel wil en er echt hard op zuigt. Dan krijg ik m bijna niet uit zijn mond hahaha! Van mij mag hij wel in om ff lekker te tuttelen. Dus met rustmomentjes. Ook als hij verdriet heeft als troost. Als hij gaat spelen, of als we gaan wandelen of iets dergelijks wil ik dat hij m uit doet. Meestal accepteert hij dat wel. 
Haha, jazeker is dat bij ons ook met momenten dat hij zich niet of maar kort kan vermaken! Gelukkig gaat dat meestal goed, maar soms zitten er even periodes tussen, pfoeh! Hier kan hij ook echt zeuren om de tv ja! Ik ben over het algemeen helemaal niet zo streng wb de tv. Als ik merk dat hij even moet opladen, mag hij best even voor de tv met zijn speen en knuffel. Maar als hij gaat spelen, dan moet hij uit van mij. Hier ook vaak dat hij tijdens het spelen ineens naar de tv loopt en dat dat ding aan moet. Dat mag dan niet en dan is het huilen, schreeuwen en zich op de grond gooien hahaha! En hij heeft bij mij echt geen klagen hoor wb de tv! 
Mijn zoontje wil heel graag naar buiten altijd, dus dat scheelt ook veel! Is iedere keer weer wat nieuws te ontdekken! Nu met die harde wind vind hij het geweldig om samen blaadjes omhoog te gooien!
 
 
 
Oh en nog iets! Mijn zoontje heeft de laatste weken telkens als hij savonds naar bed gaat, dat hij nog n half uur/drie kwartier ligt te praten in bed. Nu ook weer, hij ligt er al een half uur in, maar slaapt nog steeds niet. Hij was echt dood en dood moe, maar nu heeft hij weer leven zat hahaha! Is echt aan t brabbelen, lachen, spelen en soms een harde kreet/gil van plezier en gekkigheid! En dan dalijk stopt dat ook zo ineens en is het stil en slaapt hij, althans denk ik hahaha!
 
Herkenbaar?
 
Alles is dus erg herkenbaar met wat die kleine peutertjes willen!
Ook wel weer fijn altijd om te lezen dat je kindje niet de enigste is die iets zo doet of graag wilt !
Dat van in bed kletsen is hier niet het geval hebben we wel een tijdje gehad maar dat is alweer eventjes geleden dat ze dan ook echt wel nog een half uur tot zelfs een uur wakker was in bed. En zolang ze niet huilen is het ook prima toch? Hoelaat gaat hij meestal naar bed ?
Hier heeft ze nog wel eens moeite hoor om haar speentje in te leveren als we bv gaan wandelen of iets doen. Maar zodra ze dan weer lekker bezig is en afgeleid lukt het wel normaal gesproken alleen de laatste week echt wat minder.
Hoelang slaapt jou zoontje meestal smiddags ? 

 
Nee zeker niet erg! Ik kan ook noet altijd meteen on slaap komen. Zolang hij lekker ligt te kletsen vind ik het helemaal prima!
Hij gaat altijd rond 18.45/19.00 uur naar bed. Heb laatst eens later geprobeerd, dacht misschien slaapt hij dan wat langer, maar dat werkt hier averechts. Toevallig gisteravond nog, wij moesten weg en mijn moeder was in huis. Zij vindt het dan gezellig met hem en legde hem pas om 19.40 uur in bed. Gevolg: om 5.30 uur wakker...?
smiddags is heel wisselend. Meestal ruim 2/2,5 uur. Soms echt ook iets minder en soms ook wel 3! Hij gaat altijd tegen 12.30 uur naar bed.
En jouw dochtertje? Hoelaat gaat zij savonds naar bed? En smiddags, hoelang slaapt zij dan?
 
Is het voor iemand herkenbaar om bij de 17 weken weer ineens DRAMA te zijn met slaapjes?

Ze gaat naar bed, is hartstikke moe en zodra we haar in bed leggen begint ze te krijsen. Gaat staan en houdt dit 2 uur vol of langer.
Oorontsteking kan het niet zijn, ze laat daar verder niks van zien en bij ons in bed slaapt ze wel.
Zou het weer verlatingsangst zijn?
 
Hoi Niempje, wat vervelend voor jullie! Misschien verlatingsangst inderdaad, of wellicht is ze ergens bang voor? Ik herken het huilen niet, maar mijn zoon deed vorige maand elke keer zijn handen voor zijn ogen en zijn ogen stijf dicht in de slaapkamer en op de commode. Klampte zich ook vast bij het in bed leggen. Bleek dat hij bang was voor een schilderijtje dat in zijn kamer hing. Op de opvang gaven ze aan dat dit wel de leeftijd is dat ze bang worden voor dingen, dus misschien het onderzoeken waard? Of een nachtlampje ofzo aanlaten?
Ohjaa die speen is/was hier ook soms moeilijk weg te leggen. Het gaat nu iets beter nu we hem samen in bed leggen na zijn slaapje en dan weet hij dat de speen daar op hem ligt te wachten. Heb dan nog wel een reserve in de buurt om te troosten of stil te krijgen na een driftbui..
Die driftbuien worden wel steeds heftiger! Wij merken dat hij erg slecht 'nee' kan verdragen en dan helemaal los gaat, dus we gaan proberen wat strenger en consequenter te zijn. Vind ik wel heel moeilijk moet ik zeggen, want wil steeds liever dat hij blij is! Maar ik wil ook geen verwend kind dat alleen maar aan mij hangt en continu boos wordt als hij zijn zin niet krijgt. Laatst helemaal overstuur in de speeltuin toen de schommel bezet was. Of toen hij een keer geen plakje worst kreeg bij de slager..
Hoe doen jullie dat? Zijn jullie streng? Of meer van laat maar gaan, komt vanzelf als ze ouder worden? Ben heel benieuwd, want weet ook wel dat het een beetje bij de leeftijd hoort die buien, maar wil echt niet dat dit een gewoonte wordt...
 
@niempje, hier op zich niet echt de drama met het naar bed brengen. Meer dan smiddags korte slaapjes en sochtends weer extreem vroeg wakker. Hoewel nu ik erover nadenk... een paar weken terug wel bij mijn ouders telkens drama. Dan sliep hij standaard niet op die dag... ook echt huilen en schreeuwen tot en met. En mijn ouders gaan die strijd niet aan en halen hem er dan uit. Hij weet dat dus wrs ook haha! Maar ja, ik denk dat het weer een fase is! Misschien verlatingsangst idd, of zoals joessie aangeeft een andere angst ergens voor? Het is iig niet fijn!!
 
@joessie, whahahahahahahahaha!!! Oooh ik moet zo lachen nu jij dat schrijft van dat plakje worst!! Hier precies hetzelfde!! Maar dan bij de supermarkt! Bij een supermarkt waar ik geregeld kom, krijgt hij altijd een koekje, maar bij de andere niet. DRAMA!!! Huilen en schreeuwen hahaha! Nu kan hij dat vlgs mij redelijk scheiden, maar nu was ik van t weekend bij de ‘koekjessupermarkt’ en toen vergat die jongen hem een koekje te geven en toen was het weer drama, hahaha! 
 
Ik moet zeggen dat ik wel streng ben, of iig consequent. Nee is bij mij nee. En als ik vind dat iets niet mag, dan mag het ook niet. Ik ben daar wel heel duidelijk in. Ik denk dat streng in deze bij mij niet het goede woord is, want er mag en kan bij mij best wel veel. Ik ben wel heel consequent en duidelijk. Ik denk dat dat ook heel erg belangrijk is, vooral op deze leeftijd. Er wordt nu de basis gelegd. Is dat altijd leuk? Nee, zeker niet! Wel heb je er later alleen maar profijt van!
 
Terug
Bovenaan