Starten met Clomid

Hoi meiden,

Ik heb vorige maand gehoord dat ik pcos heb en vandaag mijn eerste afspraak gehad. Ik kan vanaf morgen starten met primolut om mijn menstruatie op te wekken en dan daarna beginnen met Clomid.

Zijn er meiden die op dit moment ook bijna gaan starten of misschien al even er mee bezig zijn. Zou het fijn vinden als ik er met iemand over kan praten want ik heb het er eigelijk met niemand over. Behalve met mijn beste vriendin die al zwanger is.

Hoop dat er nog meer meiden zijn in het zelfde schuitje. Nou hoop het uiteraard niet voor jullie, maar zodat ik iemand heb om erover mee te praten.

Liefs
 
Hoi Zonnetje,

ik heb ook pcos en heb ook clomid geslikt. Ik heb best wel last van de bijwerkingen gehad maar het was het zeker waard. Na 4 maanden clomid te hebben geslikt ben ik zwanger geworden
 
Hoi Tamara,

Thanks voor je berichtje! Wat fijn om te horen dat het zo snel gelukt is. Ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat. En dat ik niet heel veel bijwerkingen krijg. Waar had jij last van als ik vragen mag?

Liefs
 
Ik hoop het ook. Ik had heel erg last van opvliegers vooral s nachts waardoor ik bijna niet sliep. De hormonen zorgde ook dat ik tegenslagen of dingetjes die mis gaan niet kon handelen
 
Ja dat is inderdaad wel vervelend. Maar gelukkig was het allemaal voor een goed doel en is het snel gelukt. Ik slik nu primolut, daar heb ik nog geen bijwerkingen van gelukkig. Heb jij dat ook geslikt om je menstruatie te krijgen?
 

Hoi

Ook ik ben met m'n eerste kuur clomid net klaar. Van  de week de follikel meting gehad en dat zag er goed uit. Moet nog wel morgen ter controle een  progesteron laten prikken om te kijken of er inderdaad echt een eisprong heeft plaats gevonden.

Vind de periode daarna vooral weer spannend. Wachten op wel of geen zwangerschap.

Heb jij ook veel bijwerkingen van de clomid? Ik zat in een emotionele achtbaan en had buikpijn. En kreeg het advies bij een eventuele volgende maand ze in de avond te slikken.

Groetjes Danielle
 
Hoi Danielle,

Ik ben nog niet begonnen. Moest eerst 10 dagen Primolut slikken om mijn menstruatie op te wekken. Vandaag is dag 10 dus zou het dan zondag of maandag moeten worden. Dus dan kan ik daarna beginnen. Ik hoef niet terug te komen in het ziekenhuis. Mag het eerst gewoon zelf proberen en als ik dan geen eisprong krijg kan ik terug komen en kunnen ze verder kijken. Maar jij moet dus wel komen voor een follikelmeting. Ik hoop zo dat het bij mij aanslaat en dat we het nieuwe jaar positief kunnen beginnen. Heb me voorgenomen om wel ovulatie testen te gebruiken dan kan ik het zelf ook bijhouden.

Liefs
 
Hoi

Ja ik moest inderdaad wel op controle koken omdat ze juist wilde weten of de clomid z'n werk deed. Voor de clomid heb ik twee maal een kuur provera gehad maar kreeg daar geen menstruatie op. Dus na tweede kuur blind gestart met de clomid. Ook vandaag bloed laten prikken om extra controle of beeld van de follikel meting overeen komt. Maandag de uitslag. En nu uiteindelijk clomid voor drie maanden meegekregen

Toch raar dat we in een soort gelijk traject zitten en jij maar zonder controle door moet gaan. Kan me voorstellen dat jij net als ik wil weten of het werkt en niet weer een paar maanden "verspeelt".

Liefs
 
Terug
Bovenaan