Starten met IUI

Hallo,

In het kort even mijn verhaal. Ik ben 36, heb al een dochter die in oktober 3 jaar wordt. Voordat ik zwanger werd van haar had ik al een miskraam gehad. Sinds november 2006 zijn wij bezig voor een 2e wondertje. Vorig jaar juli was ik dan eindelijk zwanger, helaas werd dit weer een miskraam in september vorig jaar. Daarna nog een cyste gehad in m'n eierstok, dus het schoot allemaal niet op. Ben weer naar ziekenhuis gegaan waar ze mijn cyclus een paar maanden in de gaten hebben gehouden. Tot op heden zonder resultaat.

Nu gaan we beginnen met IUI. Ik vind het allemaal heel erg spannend Vandaag controle gehad en er zat een eitje van 22 mm. Vanavond om 22.00 uur naar ziekenhuis voor pregnyl spuit, dan woensdag de inseminatie.

Ik ken een paar mensen die ook IUI gehad hebben, maar zonder resultaat. Heb hier op de site gelukkig wel wat verhalen gelezen van mensen die wel zwanger zijn geworden via IUI, dus dat geeft een beetje hoop.

Hopelijk komen er nog meer positieve verhalen bij en hoor ik ook bij die groep waarbij het wel gelukt is via IUI.

Heel veel succes allemaal en we duimen voor elkaar.

Groetjes Wijstje.

Heel veel succes morgen.

Ik heb gisteren m'n eerste IUI gehad, dus we zitten echt in hetzelfde schuitje.
Wij zijn nu zo'n 2,5 jaar bezig voor onze eerste.
Ik ben nog nooit zwanger geweest, maar er is geen reden gevonden waarom het niet zou lukken.

Laat je even weten hoe het was?

Hoi DeeDee,

Zitten we inderdaad in hetzelfde schuitje.
Wat raar dat ze niks kunnen vinden he, waarom het niet lukt?
Ik ben gelukkig wel gewoon zwanger geworden, maar waarom het nu niet lukt blijft ook een raadsel. Nou ben ik ook niet meer de jongste en mijn vriend ook niet, maar er zijn nog genoeg mensen die nog later zwanger worden.

Ik vind het allemaal wel spannend. Zeker omdat ik bang ben dat ze morgen te laat zijn, heb vandaag pijn gehad aan de rechterkant, daar was gisteren ook een eitje van 22 mm te zien, dus nou hoop ik maar dat ze op tijd zijn anders zijn we zo weer een maand verder.

Die 2 wachtweken zijn het ergste he?

Nou meid, ik duim voor je en ik laat je weten hoe het morgen gegaan is.

Groetjes Wijstje.

Hoi Wijstje en Deedee,

Wijstje: Ik wil je alvast heel veel succes wensen voor morgen! Ik hoop voor je dat de IUI resultaat bij jou oplevert!

Deedee: Wij zijn ook al twee jaar bezig voor een 1e kindje en ook nog nooit zwanger geweest. Uit onderzoeken is ook niet gebleken dat er iets mis is bij ons. Ik hoop ook voor jou dat de 1e IUI zal lukken!

Wij gaan als het goed is over bijna twee weken starten met onze 3e IUI. Bij de 1e IUI vond ik de wachtweken echt het ergst, maar gelukkig kon ik het bij de tweede IUI een beetje van mij af zetten! Probeer in iedergeval zoveel mogelijk leuke dingen te plannen! Dan gaat de tijd ook wat sneller!

Groetjes toitoi!

Wijsje heel veel succes vandaag.
Het schijnt wel vaak voor te komen dat ze er niet achter komen waarom het zwanger worden niet lukt of waarom het heel lang duurt. Mijn gyn zei:
zwanger worden = 1/3 vrouw + 1/3 man + 1/3 onbekend
Oftewel: het kan aan de vrouw liggen, of aan de man, of aan de combinatie, maar er zijn nog veel factoren die meespelen die we niet kennen.

Wij waren ook wel bang dat de timing niet perfect was. Ik had zondag een eitje van 19 mm en toen is de pregnyl spuit gezet om 11 uur 's morgens. Maandag had ik om 14:30 de IUI. Maar daar hoort eigenlijk 36 uur tussen te zitten.
Maar goed de zaadjes blijven nog wel een tijdje goed, dus ik denk dat het bij ons wel goed is gegaan.

Een eitje van 22 mm is wel heel groot, die springt toch al zonder spuit? Maar ja in het ziekenhuis zullen ze toch wel weten wat ze doen? Als ze denken dat ze te laat zijn, dan laten ze het echt niet doorgaan, dus waarschijnlijk is bij jou de timing ook goed.
De wachtweken zijn idd het ergste, gelukkig ga ik van het weekend weg, dus dan heb ik lekker afleiding.

toitoi Ik hoop dat 3x scheepsrecht is bij jou. Laat je het even weten wanneer je de datum weet? Dan kan ik voor je gaan duimen.

Meiden alvast heel veel succes met wachten.

Hoi DeeDee en toitoi,

Het zit erop. Alles is goed gegaan. Alleen tegenvaller dat het zaad niet zo goed was. Na bewerking moet het aantaal minimaal 1 miljoen zijn maar dat was  "maar" 700.000. De gyn zei wel dat het dan toch nog wel kan lukken, maar ze zien liever een minimum van  1 miljoen. Nou, ik kan je zeggen dat ik het daardoor al niet echt zie zitten, maar wie weet. Over 2 weken weten we meer. Ik ga er maar vanuit dat het niet gelukt is, dan kan het ook niet tegenvallen.

Ik neem idd aan dat ze in 't ziekenhuis wel weten wat ze doen mbt grootte eitje en wanneer IUI. Bij springt het eitje meestal pas als het echt groot is 22-24 mm. Misschien is het gisteren al gesprongen omdat ik toen die pijn voelde. Ach, ik weet het even niet meer. Er is zoveel gebeurd de laatste paar dagen. Voordat ik maandagmorgen naar gyn ging wist ik nog niet eens dat we vandaag al zouden beginnen!!

Ik lees net ergens dat je na IUI 15 miniuten moet blijven liggen, nou dat is bij mij dus ook niet gebeurd. Iets om op te letten de volgende keer. Hopelijk is het dan niet meer nodig, maar je weet maar nooit. Vrijdag moet ik m'n eigen gyn bellen om e.e.a. af te spreken. Ze zal het zaad nog wel een keer willen laten onderzoeken. Ik moet nog een HSG laten maken en we hebben nu IUI gedaan zonder hormomen, maar de volgende keer zal het met hormonen gaan. Heb straks van gyn die de inseminiatie heeft gedaan al een recept voor clomid meegekregen.

Nou, de (lange) wachtweken gaan beginnen.

Succes allemaal en we houden elkaar op de hoogte.

Liefs Wijstje.

Hoi Wijstje en Deedee,

Aanstaande woensdag zal ik weer een echo hebben om te bekijken hoe groot het eitje is. Daarna zal ik de datum horen van de volgende IUI. Ik las het ook van dat kwartiertje blijven liggen na de behandeling, maar dat doen ze in ons ziekenhuis ook niet. Ik zal toch eens vragen hoe dat zit.

Nou meiden heel veel succes met wachten en ga leuke dingen doen he, zodat je er niet zo veel aan hoeft te denken!

Groetjes toitoi

Hoi Toitoi
Heb je vandaag je meting gehad?
En was je eitje al groot genoeg?
Ik hoop echt dat deze IUI beter zal lopen dan de vorige.
En gewoon lekker even blijven liggen hoor, het schijnt te werken.

Hoi Wijstje
Hoe heb je je eerste week doorstaan?
Ik hoop dat er toch genoeg zaadjes waren.
Wanneer zou die HSG dan moeten? Want bij mij is die ruim voor de IUI gedaan.
Wij doen ook eerst IUI zonder medicijnen, eerst eens kijken hoe dat gaat.

De eerste week wachten zit erop, de tweede week is begonnen.
Er zit niets anders op dan afwachten.

Groetjes
DeeDee

Terug
Bovenaan