Starten met IUI

Hoi meiden,

Toitoi: fijn dat het vandaag goed gegaan is. Bij ons was het zaad ook niet al te best, maar ja, wat doe je eraan he? Het is ook niet niks voor die mannen. Dat ik zelf al die dingen moet ondergaan vind ik niet zo erg als dat mijn vriend wat in een potje moet doen wat dan getest moet worden en zo, lijkt me als man heel erg, en volgens mij is dat ook niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit van het zaad. Heb jij nu ook IUI gehad zonder hormonen? Had ik ook de 1e keer maar als ik ongi word is de volgende ook met hormonen.

Wendy: al 5 IUI behandelingen gehad, dan komen wij nog maar net kijken. Raar is dat he, dat je 2x "meteen" zwanger bent geworden op de normale manier en dat het nu maar niet wil lukken. Voor m'n 1e kindje was ik na het stoppen met de pil na 5 maanden zwanger, helaas miskraam, toen na 6 maanden met als resultaat een gezonde dochter. Sinds novmeber 2006 weer bezig, zwanger geworden na 8 maanden, helaas weer miskraam. Dus 3 zwangerschappen gehad, allemaal op de normale manier, en nu wil het maar niet lukken.

DeeDee: vandaag of morgen je nod? Bij mij woensdag en dan ga ik uit van een cyclus van 28 dagen. Ik ben zo benieuwd. We houden elkaar op de hoogte he?
Heb jij dat ook, dat je er eigenlijk niks van verwacht, maar dat je toch hoop krijgt zo aan 't einde van de cyclus.....

Nou, tot heel gauw maar weer en we blijven maar hopen.

Liefs en een dikke knuffel van Wijstje.

Hoi Wendy
Ik heb je al wel meer op het forum gezien.
Tja wij hadden ook nooit verwacht dat we aan IUI zouden beginnen, toen we begonnen met proberen zwanger te worden. Maar ja het loopt nu eenmaal anders.
Ik wens je ten eerste een hele fijne vakantie en daarna heel veel succes met de IVF. Ik hoop dat dat wel gaat werken voor jullie.

Hoi Toitoi
Fijn dat het goed verlopen is. Nu maar hopen dat er een goed zaadje tussen zat. Je moet maar zo denken; er is er maar 1 nodig voor een zwangerschap en vandaag is die ene in elk geval een eind op weg geholpen.
Pregnyl geeft blijkbaar bij veel mensen een rode vlek. Ik heb na het zetten van de spuit goed over de plek heel gewreven zodat het allemaal makkelijk opgenomen kan worden door je lijf en ik heb geen rode vlek gekregen. Misschien moet je dat de volgende keer ook proberen. Als een volgende keer nodig is, wat ik natuurlijk niet hoop!
Nu 2 weken wachten: ik ga voor je duimen hoor.

Hoi Wijstje
Morgen of overmorgen mijn NOD. De IUI was op maandag, maar als ik mijn normale cyclus van 27 of 28 dagen aanhoud dan kom ik dus op morgen of overmorgen.
Ik heb precies hetzelfde: ik verwacht niets, maar ja nu krijg ik toch wel hoop.
Ik was toen ik naar huis reed een beetje misselijk, dan ga je toch denken he? Maar verder helemaal nog geen symptomen, dus dan denk je weer: zie je wel ik wordt gewoon morgen ongesteld.
Ga jij woensdag testen? of wacht je nog even? Ik denk dat ik nog even wacht als ik woensdag niet ongesteld wordt tenminste. Ik heb al eerder een cyclus gehad van 30 dagen, dus dat kan nu ook.

Dames succes met wachten en ik hoop een positieve test voor ieder van ons.

Hoi DeeDee en de rest,

Vanmorgen ongi geworden  een dag eerder dan ik verwacht had. Gisterenavond al wat last van m'n rug, dus ik had al zo'n vermoeden. Niet gelukt dus de 1e IUI. Zal m'n eisprong toch wel eerder geweest zijn dan ze in het ziekenhuis dachten. Nou ja. Vanmiddag word ik gebeld wanneer ik de HSG heb (baarmoederfoto), dat zal maandag, dinsdag of woensdag zijn. Volgende week vrijdag echo bij gyn en a.s. donderdag beginnen met clomid, ik ben benieuwd, hopelijk heb ik er niet al teveel bijwerkingen van.

Ik hoef dus niet meer te testen. Ik wens jullie succes deze maand en hopelijk voor een van jullie wel goed nieuwe.

Liefs Wijstje.

hoi hoi,

toi toi: ik heb wel alle keren hormonen gehad.... omdat je dan meer kans had op een zwangerschap maar ja toch niet voor ons...

ik hoop idd dat ivf voor ons wel goed komt... maar ik dnek maar zo ooit komt alles goed, al valt het allemaal niet mee...

iedereen heel veel succes....

dikke kus van mij.

wijstje,

misschien een slim idee om met ovulatie testen te werken, ik ga morgen voor de eerste iui, ik heb clomid gebruikt van de 3de tot 7de dag, maar de gynecoloog zei dat je dan het beste weet wanneer je een ovulatie hebt, als je bv op dinsdag een positieve test hebt, dan moet je bellen naar het ziekenhuis en word een dag later de afspraak gepland. dan zou je voor alle zekerheid bv donderdag zelf nog gemeenschap kunnen hebben!
mijn vriend heeft er een heel goed gevoel over en denkt dat wij binnen 3 keer iui zwanger zijn, ik hoop maar dat hij gelijk heeft.

Hoi Danielle,

Bedankt voor je reactie. Die ovulatietesten heb ik al ooit eens gedaan. Ze maken bij mij op dag 10 of 11 een echo om te kijken hoe groot het eitje is, dat zou naar mijn mening goed moeten zijn, alleen vorige maand was ik op dag 12 en toen was het eitje al 22 mm!!  's avonds kreeg ik toen pregnyl en woensdag  de inseminatie.  Ik  zei toen ook al dat ik dacht dat dat te laat zou zijn, maar ja, ik ga er vanuit dat hun het wel weten. Heb ik dinsdag nog gebeld omdat ik toen pijn had re (daar zat ook het eitje) en vroeg of het misschien verstandig was om die dag nog maar even te vrijen, voor de zekerheid. De IUI was pas een dag later, maar ze zeiden dat ik niks moest doen. Toen had ik er al geen goed gevoel over.
Ze moeten in zo'n ziekenhuis wat meer naar de vrouwen luisteren, die voelen hun lichaam meestal heel goed aan. Mijn eisprong is wel perfect hoor, wat dat betreft,  (bijna\) altijd op dezelfde dag pijn, meestal dinsdag. Volgende  keer als ik weer  pijn heb een dag voor de IUI dat gaan we het gewoon doen hoor! Ze kunnen me wat. Op het lab zeggen ze liever 2 dagen er tussen, maar  als het niet anders kan dan maar een dag later ipv 6  dagen ertussen.....

Succes met je IUI en ik hoop dat je vriend gelijk heeft en het heel snel gaat lukken.

Liefs Wijstje.  

Wijstje
Dikke knuffel, balen dat je ongesteld bent geworden.

Danielle Succes bij je eerste IUI.
Ik hoop dat je vriend gelijk heeft en dat het binnen 3 keer lukt, dat zou mooi zijn

Wendy weet je al wanner je IVF gaat plaatsvinden?
Alvast heel veel succes.
Mag ik vragen na hoeveel dagen na de IUI jij ongesteld werd?
Ik zit nu op dag 16 en mijn temperatuur is nog steeds hoog, dus ik begin nogal hoop te krijgen.

Toitoi hoe gaat het?
Nog last gehad van de IUI of helemaal niets?
Ik had alleen de dag zelf wat kramp daarna niets meer.
Ik duim nog steeds voor je hoor.

Ik ga vanavond een test kopen en vanavond of morgen ochtend de test doen.
Ik laat jullie natuurlijk weten hoe het afloopt.
Spannend hoor het is nu 16 dagen na de IUI en nog steeds niet ongesteld.
Zouden wonderen bestaan en het bij de 1ste IUI kunnen lukken?

Hoi allemaal (het zijn er al zoveel, dat ik de namen niet meer zo goed heb onthouden),

Ik ben nieuw hier, heb al wel eens meegelezen, maar nog nooit gereageerd, maar in jullie onderwerp voelde ik me wel thuis. Eerst maar even in het kort onze geschiedenis:
Wij zijn vorige maand begonnen met de IUI-behandelingen, na 2 jaar op de normale manier proberen. Ik ben voor de eerste IUI begonnen met hormonen spuiten, maar helaas had ik na 3 dagen al last van buikpijn en bleek na een week dat er te veel eitjes rijpten en moest alles worden stopgezet.
Nu zijn we net weer met de 2e IUI-ronde begonnen en ben ik (vrijdag) weer begonnen met hormonen spuiten, maar nu een lagere hoeveelheid. Vrijdag mag ik weer naar het zh om te kijken hoeveel eitjes er rijpen, dus ben erg benieuwd. (Nu nog geen buikpijn )
Ben ook erg nieuwsgierig hoe het bij jullie gaat en ik hoop veel succesverhalen te horen! Dat stemt zo lekker hoopvol!
Veel succes allemaal en laten  we hopen op veel van die verhalen!
groetjes,
Jo

Terug
Bovenaan