Starten met IUI

Hoi Deedee,

Hoe bevalt het wachten, gaat het een beetje? En heb je er een beetje een goed gevoel over?

Ben vandaag in het ZH geweest, maar volgens de meting zou mijn eisprong precies in het weekend vallen.....dit betekent dat er deze maand geen IUI gaat plaatsvinden, omdat het laboratorium in het ZH dicht is. Vrijdag moet ik weer terugkomen en dan hoor ik of ze maandag een poging gaan wagen of dat we het deze keer overslaan. Echt wel een beetje balen hoor, want afgelopen maand kon het ook al niet vanwege de vakantiestop!  

Hoi Wijstje,

Ik heb ook een HSG gehad, maar dat is bij mij alweer een maand of 9 geleden, ook ruim voor de IUI dus. Gaat het wachten bij jou ook een beetje?

Nou ik hoop dat het toch door kan gaan maandag, maar ik hou jullie op de hoogte!

En ik hoop voor jullie beide over een week goed resultaat!

Groetjes toitoi

Hoi DeeDee en toitoi,

De 1e week wachten zit erop ja. Op zich wel snel gegaan (gelukkig). Die laatste week vind ik vaak het ergste, omdat je dan vanalles denkt te voelen, omdat  je het zo graag wilt.

Die HSG zal moeten tussen de ongi en de eisprong. Dat was vorige keer tijdens mijn vakantie, tja, toen zat ik in Frankrijk en daar kon ik dus niet voor terug komen. Als ik volgende week ongi wordt moet ik bellen en dan meteen een afspraak maken voor een week later. Ik heb gehoord dat het nogal pijnlijk schijnt te zijn. Daar stel ik me dan maar op in, kan het alleen maar meevallen.

Op zich heb ik er geen goed gevoel over omdat ik weet dat het zaad niet zo goed was maar 700.000 en het moet eigenlijk een miljoen zijn. Niet dat het dan niet kan, maar de kans is wat kleiner. Ach, het hoeft er eigenlijk ook maar eentje te zijn he?

Heb al de hele week een soort van steek van onderen als ik ga zitten. Hoop niet dat ik weer een cyste heb, want dat heb ik vorig jaar na m'n miskraam gehad. Ben je zo weer een maand verder terwijl er niks kan gebeuren.

Toitoi, ik hoop dat je geen IUI hoeft te missen en dat ze het gewoon kunnen doen, anders is dat wel balen, daar zou ik dan ook goed de P.. in hebben. Ik ga voor je duimen.

Meiden, ik hoop dat wij ons vlug kunnen voegen aan de lijst van zwangeren want al dat wachten duurt me nou toch al veel te lang.

We houden elkaar op de hoogte.

Liefs Wijstje.

Hoi Toitoi
Wat balen dat ze bij jullie geen IUI in het weekend doen. Hier werken er 2 ziekenhuizen samen en daardoor kan er ook in het weeken IUI plaatsvinden. Wel maar hoogstens 2 per dag, maar goed dat is toch beter dan helemaal geen.
Heb je vandaag nog te horen gekregen of het nog door gaat deze maand?
Ik hoop het wel voor je.

Hoi Wijstje
Die HSG vond ik ook geen pretje. Ik was wel blij dat m'n vriend mee was want dan kon ik tenminste in zijn hand knijpen. Ik had na de HSG wel een paar dagen last van wat bloedverlies, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ze m'n baarmoeder met de tang moesten pakken.
Je hebt gelijk 1 zaadje kan al genoeg zijn. En als het echt te weinig was dan hadden ze het vast niet door laten gaan.
Een cyste lijkt me heel vervelend, die moeten ze zeker weghalen dmv een operatie?
Balen, ik hoop voor je dat het dat niet is.

Ik zit nu 1,5 week op het wachtbankje en ik moet zeggen dat ik nog helemaal niets voel. Ergens heb ik er wel een goed gevoel over. Maar ergens heb ik ook zoiets van; als het gelukt was zou ik dan niet onderhand boven het toilet moeten hangen en zere borsten moeten hebben? hmmm, nog maar even doorgaan met wachten dus...

Groetjes
DeeDee

Hoi DeeDee en Toitoi,

DeeDee:
De vorige keer dat ik een cyste had hebben ze die doormiddel van medicijnen weg gekregen, geen operatie dus, gelukkig. Nu is de pijn ook al minder hoor, misschien was het een reactie van de behandeling?!?!
Ik zit nu ook al 1,5 week op het wachtbankje. Op zich best snel gegaan hoor, alleen begin je nu toch af en toe hoop te krijgen. Ik voel ook niks en soms heb ik er een goed gevoel over, maar ik denk hetzelfde als jij, dan zouden m'n borsten toch zeer moeten doen, ik zou toch misselijk moeten zijn, maar dat ben ik allemaal niet, dus dan heb ik er weer geen vertrouwen in. Wat een gedoe he.

Nog een paar dagen en dan weten we meer. Woensdag is mijn nod, en bij jou?

Toitoi:
Ik hoop dat je al wat meer  weet en dat de IUI toch door kan gaan.

Nou meiden, tot horens maar weer, liefs Wijstje.

Hoi Deedee en Wijstje,

Spannend zeg voor jullie de komende week! Joh bij iedereen zijn de 1e verschijnselen anders, dus wie weet!

Onze IUI gaat toch door aanstaande maandag, de dokter weet niet zeker of het dan te laat is, maar we gaan er toch maar voor!

Houden jullie mij op de hoogte?

Groetjes toitoi

Hoi Wijstje
Ik hoop gewoon dat je geen cyste hebt dan hoef je geen operatie of medicijnen.
Je hebt echt precies hetzelfde als ik: als ik geen klachten heb dan zal het wel niet gelukt zijn, maar ja aan de andere kant, sommige mensen krijgen pas later klachten, wie weet hoor ik daarbij.

Hoi Toi toi
Wat fijn dat het vandaag doorgaat!
Heel veel succes en laat je even weten hoe het gegaan is?
Ik hoop dat het op tijd is. Heb je ook een pregnyl spuit gezet?

Mijn IUI is nu precies 2 weken geleden, maar ik ga gewoon uit van een cyclus van 27 of 28 dagen dus mijn NOD is morgen of overmorgen.
Ik voel nog niets dus ga er eigenlijk vanuit dat ik morgen of overmorgen ongesteld word.
Nog heel even geduld dus.

hey meiden, ik heb 5 keer iui gehad... maar helaas ben ik er niet zwanger door geworden? maaaaaaaaaaarrrrrr!!! ik kan genoeg meiden die er wel door zwanger zijn geworden, het is gewoon geluk hebben, en dat is bij spontaan  , maar ook met iui is het geluk hebben....

wij gaan nu door met ivf, we gaan eerst lekker op vakantie, en oktober gaan we starten met ivf... ik had echt nooit gedacht dat we zo ver zouden moeten  komen voor een mooi wondertje...

wij hebben al een dochter van 6 jaar, en voor mijn dochtertje hebben we een zoontje gekregen bij een zwangerschap van 23 weken, helaas is hij dood geboren...

maar alle twee de zwangerschappen waren spontaan en meteen de eerste maand.... dus ja het wil allemaal niks zeggen he... zo zie je maar....

ik hoop echt voor jullie meiden dat jullie zwanger raken met de iui!!!!

heel veel succes....

groetjes van wendy

Hoi Deedee en Wijstje,

Het is vandaag goed gegaan, alleen was de kwaliteit van het sperma niet helemaal goed, maarja we doen het er maar mee! Ik heb inderdaad ook een Pregnyl-spuit gehad, op zich valt dat wel mee, ik krijg er alleen elke keer een klein beetje een allergische reactie van(een rode vlek)! Hoe is het met jullie, al nieuws?

Hoi Wendy,

Balen zeg, 5 keer iui zonder resultaat! Heb jij ook iui met hormonen gehad? Bij mij gaan ze dat de volgende 3 keer doen (als het eerder niet gelukt is natuurlijk ) Wat kan dat dan raar lopen zeg, de eerste 2 keer de 1e maand zwanger en dan nu al zo lang bezig! Wel lekker dat ze weer een stapje verder gaan met IVF, of zie je er erg tegen op?

Groetjes toitoi

Terug
Bovenaan