<p>Hallo allemaal Ik ben een (Vlaamse) meid van 28 en ik volg al enkele weken dit forum mee. Superboeiend! Nu toch besloten om zelf ook iets te posten. Mijn vriend en ik zouden aan het avontuur willen beginnen voor ons eerste kindje, ten vroegste aug/sept 2021 (omdat een vroegere timing wat moeilijk zou worden met werk e.d.) Al is het de laatste weken al veel meer aan het kriebelen dan ervoor… spannend allemaal! Maar het lijkt me wel zinvol te wachten tot ik mijn coronavaccin gekregen heb, dat ik daar in de eventuele zwangerschap geen zorgen meer rond hoef te maken? Zijn er nog vrouwen die ongeveer die timing voor ogen hebben of willen wachten tot na het vaccin? Lijkt me wel leuk om timingsgezinden, nu al, te vinden ? Ben – door omstandigheden – wel al een paar jaar pilvrij en heb laatste jaar mijn cycluslengte goed in de gaten gehouden. Ik probeer komende maanden te gebruiken om zo goed mogelijk m’n lichaam (en vruchtbare periode) te proberen aanvoelen ? (Heb namelijk onregelmatige cyclus, dus wat moeilijker). Verder vroeg ik me ook af of er vrouwen zijn die veel bezig zijn met preconceptionele zorg? Ik heb er de laatste weken vaak over gelezen dat de periode vóór de zwangerschap ook al echt belangrijk zou zijn. Iemand daar ervaringen over om te delen? ? Liefs </p>