Starten nazomer 2021 (of na coronavaccin) en preconceptie zorg

Ja dat laatste hoop ik ook. Nu gebeurt er zo weinig dat dit sowieso het interessantste is om mee bezig te zijn. Kan me ook echt vermaken met het bekijken en vergelijken van bepaalde zaken in die appjes. Vind het ook gewoon wel heel interessant allemaal zo nu eens echt ontdekken hoe mijn cyclus is etc.
Ik ga ook vragen voor een bloedonderzoek, goede reden inderdaad.
Ik kan soms op  gekke momenten een flauwte voelen, maar daarna weer weken niet, maar dan ik alvast hopelijk uitsluiten dat er een echte oorzaak daarvoor is.
 
Ik heb ook al veel bijgeleerd sinds ik me in mijn cyclus en voorbereiding van zwangerschap ben aan het verdiepen, inderdaad superboeiend!
Je bloed laten testen kan inderdaad zeker geen kwaad hé!
Ga jij wachten tot je je vaccin hebt gehad om te starten aan kindjes of hoe sta jij daartegenover?
Ik hoop dat als we eind dit jaar hopelijk zwanger zijn, dat de coronasituatie dan enigszins gekalmeerd is in de zorg en gewoon sociaal en maatschappelijk, zodat we ten volle van de zwangerschap kunnen genieten... heb me daar wel als soms bezorgd over gemaakt. Het lijkt me heel erg stom om zo een speciale periode dan in zo een situatie te moeten doormaken, zeker als bv. je vriend niet meemag naar de echo's ofzo.
 
Ik ben vorige week gevaccineerd (Pfizer en krijg in mei mijn tweede). . Ik had nul bijwerkingen maar dat kan wel eens anders zijn bij de tweede prik.
Vaccinatie tijdens zwangerschap zou kunnen zorgen voor antistoffen voor baby geloof ik, dus daar is ook wel iets voor te zeggen. Maar kan zijn dat ik mis ben, een kennis zei dat.
Het lijkt me inderdaad vreselijk om door Corona die periode niet te kunnen delen etc.. 
 
Oh wat goed dat je vaccinatie binnenkort is afgerond en jullie plannen niet te veel in de war stuurt :)
Ben alleszins blij dat onze kinderwens en kinderplanning niet te veel  samenvalt met heel dit coronagedoe, maar anders hadden we het sowieso wel uitgesteld denk ik, maar als je nu ziet dat het na een jaar nog altijd zo ons leven beheerst, is dat precies ook niet altijd de juiste beslissing.
 
Koorts maken dacht ik inderdaad dat niet zo goed was, maar ja, dat kan je ook niet voorspellen natuurlijk... en over de antistoffen is zeker iets te zeggen. Nu ja, eens de vaccinaties deftig op gang zijn zou de kans op besmetting toch ook sterk moeten dalen en hoef je je er hopelijk niet te veel zorgen meer in te maken.
Ik heb ook een vriendin gehad die begin vorig jaar zwanger werd en dus een half jaar geleden bevallen is. Ik heb ze nooit zwanger kunnen zien! Echt zo vreemd... 
Voor het kraambezoek en de rust in de kraamperiode is die corona dan weer wel handig heb ik ook al veel gelezen, maar haha zo ver zijn we nog niet ;-)
Ik duim voor jullie dat het komende rondes al lukt, zou super zijn!
 
 
 
Heb het boekje ontvangen en net de podcast eens opgezet. Wel grappig de 1e aflevering spreekt er een insta mom waar mn collega's zich altijd(terecht) aan ergeren?.   Ja idd, met die Corona, je kan er geen rekening meer mee houden of iets voor uitstellen want het duurt zo lang allemaal.  Heb ookal gehoord dat de extreme rust juist niet zo goed kan zijn voor baby's, qua wennen aan prikkels. Maar we zullen er maar van uit gaan dat het leven in 2022 veel normaler is he..
 
Ja niet alle afleveringen zijn natuurlijk even interessant op de podcast, maar ik vind ze over het algemeen wel de meeste echt nuttig en boeiend. Ook uiteenlopende onderwerpen, dus je kan wel naar hartelust zien wat je interesseert. 
Veel plezier met het lezen van het boekje, laat gerust weten wat je daarvan vond :)
Wat is het fijn om hier in contact te blijven met elkaar, nog voor ons avonturen begonnen zijn xp
Enfin, eigenlijk is me duidelijk: het onstaan van de kinderwens is in feite al het eerste moment waarop je zwanger wordt in je hoofd, haha.  
 
Ja inderdaad, bv dat je een vroedvrouw al lang voor de bevalling kunt contacteren was me onbekend, heel interessant! Wij zijn wat werken aan het doen in huis en heb gisteren tijdens het opruimen daar naar geluisterd. 
 
Ja inderdaad, vanaf dat je dat luidop hebt besproken op elkaar, op een iets concretere manier is het al zo aanwezig he. 
Heel leuk inderdaad om er hier zo open over te kunnen zijn, heb wel een paar vriendinnen met kleine kindjes waarbij ik terecht kan met vragen maar heb het er nu niet meer zo over omdat ik niet wil dat ze te concreet weten wanneer we beginnen.
Merk wel dat het mentaal er mee bezig zijn  bij mij wat actiever is dan mijn vriend, zeker sinds ik meer en meer lees over preconceptie zorg. Hij vond het gelukkig zeker ok om ook foliumzuur en zink/selenium supplementen te slikken en gaat wat minder in een heet bad gaan :D De gynaecoloog raadde me 'fola vit start'aan maar had zelf toen al een potje van kruidvat dus die heb ik aan hem doorgegeven :D
Maar zo nu al bewust stoppen met drinken of uitzonderlijk iets drinken vindt hij bv overdreven, terwijl ik al ongerust was toen ik ergens las best 100 dagen ervoor stoppen. Niet dat we normaal zo veel drinken maar soms wel eens wat wijntjes in het weekend of als we bezoek hebben een paar drankjes ofzo.. (niet dat dat nu echt veel kan met corona)
 
Ik herken heel hard wat je zegt! Ik ben er zeker ook veel meer mee bezig dan mijn vriend, maar dat is misschien wel typisch vrouwen met een kinderwens ook misschien? Hij volgt me vooral gewoon in de dingen die ik hem dan vertel en is alleszins ook van principe om zo goed mogelijke start te creëren.  Ik heb ook al wat zitten opzoeken over welke foliumtabletten enzo, want ik las over "actieve" vorm en passieve vorm ofzoiets. De actieve zou veel beter zijn, maar de meeste zijn de passieve tabletten. Nu ja, we zitten zo ver nog niet, dus heb me er nog niet super op toegelegd. Ik wil liever ook nog geen vriendinnen inlichten, want je weet niet hoe vlot het gaat gaan he... Ivm dat drinken enzo: ik wou het ook eerst al superstrikt doen van drie maanden tevoren, maar mijn vriend zei wel terecht dat we ook van ons kinderloze leven nog die paar maanden moeten genieten en daar hoort een gezellig wijntje zeker ook bij... Daarin heeft hij wel gelijk, heb ik me bedacht. Op die manier kan ik er ook iets minder mee bezig zijn, ben ik meer ontspannen en dat is ook belangrijk denk ik. De dokter zei vooral belangrijk in tweede deel van cyclus dan bv. niet te drinken voor het geval dat. Bovendien weten we toch niet hoe lang we erover doen hé en om dan bv. een gans jaar op alles giga te letten dat je eet, is ook niet goed voor onstpannen zijn/ stresshormonen en dus een zwangerschap ;-) Warme baden beperken ging mijn vriend ook doen idd ;-) Idd, een vroedvrouw (of doela is nog iets anders) raadplegen tijdens zelfs een prille zwangerschap is ook wat wij gaan doen denk ik. En met die coronacrisis ben ik ook meer en meer aan het nadenken over welke soort bevalling (want als je in het ziekenhuis bevalt en het is dan net weer een lockdown ofzo... ) Dus een geboortehuis (maar die zijn schaars in België) of gewoon bevallen in ziekenhuis en dan naar huis of zelfs thuisbevalling is iets waar ik door die corona meer en meer aan denk. In combinatie met een doela lijkt me dat wel nog te doen en dan heb ik minder schrik dat mijn vriend eventueel er niet kan bij zijn die eerste dagen (die lijken me super belangrijk voor de hechting). Ook minder kans op interventies, want van wat ik allemaal al heb gelezen wordt er bij ons/in Westerse landen eigenlijk heel erg veel ingegrepen bij een bevalling, waar het eigenlijk niet hoeft. 
 
Terug
Bovenaan