Ik heb ook 1 vriendin die onlangs zelf haar eerste kindje kreeg, die wel weet dat we ermee bezig zijn, maar ik weet dat ik haar volledig kan vertrouwen met dat nieuws. En het is ook wel fijn om iemand van dezelfde leeftijd te hebben bij wie ik met mijn vragen en bekommernissen terechtkan.
Ik gebruik de app MijnKalender, en wat ik ermee doe is mijn cyclus aanduiden natuurlijk, ook idd ovulatietesten aanduiden en indien van toepassing wat symptomen invullen. Ik kan ook een overzicht bekijken van mijn cycluslengtes de voorbije maanden. Verder doe ik er niet echt iets mee. Is jouw app gelijkaardig of doe je er meer mee?
Temperaturen ga ik gelijk niet mee beginnen, heb gehoord dat je dan wel heel precies op zelfde tijdstip moet doen en dat dat soms zo weinig verschilt in temperatuur (en je temp sowieso wat schommelt). Lukt dat bij jou wel goed, dan?
Ik gebruik sinds deze cyclus ook de testen van Sensitest! Ben benieuwd. Heb idd gelezen dat met PCOS deze soms niet helpen omdat er altijd een verhoogd LH hormoon te vinden is. Maar bij 50% van de vrouwen met PCOS zou het toch lukken om de piek hiermee te vinden blijkbaar, laten we hopen ;-)
Ik heb dus de voorbije twee dagen twee (heel) lichte streepjes gehad, en ik verwacht één van komende dagen mijn eisprong, dus dit kan nu nog wel. Ik hoop toch dat het deze week eens een donker streepje is ook

En indien niet, dan weet ik ineens ook dat het wellicht moeilijk wordt met ovulatietesten te gebruiken. Ik ga dan zeker nog wel enkele cyclussen verder testen, we zien wel.
Ik heb niet "officieel" de diagnose van PCOS gekregen, maar in januari bij gynea geweest (voor iets anders) en dan wel kinderwens voor eind dit jaar uitgesproken, dus daarom echo genomen. Daar waren veel cystes te zien en in combinatie met mijn (toen nog) lange cyclussen sprak ze het wel uit dat ik daar mogelijks aan kon lijden, maar ze daar hormoonbehandelingen voor hebben. Ik schrok wel serieus, want we zijn nog lang niet bezig en ze had het al over extra hulp nodig hebben. Daarom veel beginnen surfen (gelukkig had ik dus dat bezoek gehad bij de gynea als aanleiding) en al heel erg veel gelezen. PCOS kan je met voeding en supplementen heel goed "bestrijden" blijkbaar, dus vandaar dat ik er nu al zo mee bezig ben, voor we echt starten. Dan heb ik nu nog niet de stress van "deze ronde mogen we niet missen!"
Mijn cyclus is ondertussen (na +/-3 md) al veel regelmatiger geworden, enkel door voeding, dus ik zie dat als een bevestiging dat ik goed bezig ben ;-) En afhankelijk van de ovulatietesten resultaten, zal ik ook supplement nemen (DCI, natuurlijke stof waar vrouwen met PCOS blijkbaar vaak een gebrek aan hebben) die de ovulatiefrequentie ferm kan doen toenemen. (En het is ook wel prijzig, maar ja als je daarmee de hormoonbehandelingen kan besparen is het natuurlijk heel fijn).
Heb jij in je vruchtbare periode altijd zichtbaar vruchtbaar slijm? De laatste keer dat ik het heel erg had was in december (ik had daarvoor nooit de link gelegd met vruchtbare periode/eisprong, vond het eerder abnormaal, maar dat was het dus niet haha), maar in jan en feb niet en in maart enkel bij afvegen klein beetje soms. Maar van een vriendin hoorde ik dat zij helemaal niet aan haar lichaam kan weten of ze een eisprong had, dus blijkbaar zijn er vrouwen die dat slijm niet echt merken.
Ik hoop ook dat ik ten laatste na de zomer mijn vaccins heb gehad...
Ja het boekje leest makkelijk in aparte hoofdstukken hé, vind ik wel handig.