Sterke kinderwens maar geen vast contract

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Ik en mijn vriend zijn 5 jaar samen en in september met elkaar getrouwd hebben allebei een hele sterke kinderwens, alleen nu is het probleem dat ik geen vast contract heb (mijn vriend wel). Hebben het hier al samen over gehad, hij vind gewoon dat we er voor moeten gaan, maar ik vind het moeilijk.. heb al 2x werkloos thuis gezeten en nu zit ik eindelijk op me plek bij mij huidige werkgever, leuke en gezellige collega's en gewoon een leuke werksfeer. En ben bang dat mocht het ons gegund zijn en ik raak zwanger dat ze dan eventueel mijn contract niet verlengen contract loopt nu tot 1 okt 2019 en dan is het natuurlijk de vraag of het eventueel een vast contract gaat worden of weer een jaar contract.. Mijn baas is een erg vriendelijke man en zie hem er eerlijk gezegd er ook niet voor aan om mijn contract niet te verlengen mocht ik zwanger worden (dit zegt mijn vriend ook, hij kent me baas ook goed) maar toch je weet het nooit zeker.</p><p>Heb eigenlijk een beetje een twee strijd met mezelf.. wil me werk niet kwijt maar ook niet wachten met onze kinderwens.</p><p>Groetjess </p><p> </p>
 
Kunnen jullie rond komen van alleen je man zijn werk? Zo ja, ben je klaar voor kinderen, ga er dan voor! Er is altijd wel iets waardoor een kind (nu nog even) niet welkom is. Of je baan, of een ziekte, of de leeftijd.. Ik zou zeggen, die baan komt wel goed. 
 
Er is altijd wel een reden om te wachten... als jullie wens zo sterk is zou ik er gewoon voorgaan! Tengenwoordig zijn er banen zat! Heel
veel succes met je keuze. 
 
Bedankt voor jullie reactie! 
Kunnen eventueel wel rond komen van het werk van mijn man, maar dan kunnen we geen extra uitstapjes of dat soort dingen meer doen, maar het zou wel kunnen. Klopt is ook de mening van me man er is altijd wel iets waardoor het niet uit komt.
Maar zit hier zo op me plek en stel ik zou ander werk moeten zoeken, heb er namelijk niet al te beste evaringen mee zijn inderdaad banen zat maar ben niet erg goed in mezelf "verkopen"en kom vaak nogal verlegen over waardoor ik een jaar lang heb moeten solliciteren en overal iedere keer afgewezen werd, dan zakt de moed ook ik je schoenen. En dat wil ik gewoon niet nog een keer mee maken. 
Heb volgende week de stopweek van mijn pil en zit te twijfelen of ik dan zal stoppen.
 
Ik zat met precies hetzelfde. En inderdaad wat de anderen zeiden dacht ik ook. Er zal altijd wel een reden zijn om te wachten. Wij zijn uiteindelijk gestopt met de pil toen ik mijn tweede jaarcontract kreeg. Een klein half jaar later was ik zwanger en gelukkig heb ik 'gewoon' een vast contract gekregen. 
Dus ik zou zeggen als jullie het graag willen, ga ervoor! 
 
@ProudMamaJ 
Ik had eerst een halfjaarcontract die zou tot 31 dec lopen maar die hebben ze per 1 okt opengebroken en er een jaarcontract van gemaakt, dus eigenlijk kunnen ze nu toch ook maar nog 1 keer verlengen voordat het een vast contract word? 
Gelukkig dat het bij jullie goed is uitgepakt! En ja we willen het erg graag ik zelf ben er al heel de tijd mee bezig in me hoofd.. 
 
Als jullie er klaar voor zijn, zou ik er gewoon voor gaan! Het blijft altijd spannend. En voor als je behoefte hebt aan een positieve ervaring: 
mijn man en ik waren al een half jaar aan het klussen toen er een perfecte baan voorbij kwam, dichtbij, leuke functie en voor precies het aantal uur dat ik wilde werken. Heb erg getwijfeld of ik zou solliciteren, had een vast contract en dat was een fijn gevoel, maar stel nou dat het nog langer zou duren voordat ik zwanger werd en zo'n kans zou laten lopen. Ik heb de baan gekregen maar werd (zul je altijd zien) de maand erop zwanger. Dus toen ik nog maar een paar maanden in dienst was met een tijdelijk contract moest ik aangeven dat ik zwanger was. Mijn baas reageerde heel enthousiast. En toen we er met de 20-weken echo achter kwamen dat ons meisje een ernstige aandoening had, waardoor ik met 28 weken zwangerschap moest stoppen met werken en naar België moest voor een operatie die ze in Nederland niet kunnen doen, heeft mijn baas het contract veranderd in een vast contract, omdat hij niet wilde dat ik me daar zorgen over zou maken tijdens mijn afwezigheid. Nu twee jaar later en net bevallen van mijn tweede kind en nog steeds heel gelukkig met mijn werk. Ben blij dat ik destijds die keuze heb durven maken. 
Je weet nooit hoe je werkgever reageert en het kan ook zeker positief lopen. 
 
Terug
Bovenaan