Sterke kinderwens maar geen vast contract

Mijn vader zei altijd. Het juiste moment komt nooit. Gewoon doen dus als het goed voelt. Op sommige extreme omstandigheden na dan. Hoe dan ook. Het komt uiteindelijk echt wel goed. Ik heb het mensen alleen zien doen terwijl ze nog op school zaten zelf en ook die kinderen zijn goed terecht gekomen. Dus dan kun jij dat ook wel toch 
 
Ik herken je verhaal. Heb in een soort gelijke situatie gezeten. Nadat mijn eerste contract was verlengd mocht ik nog 2 tijdelijke contracten krijgen. Mijn vriend en ik besloten wel met de pil te stoppen en dan wel te zien. Het kon ook lang duren voordat ik zwanger was en mochten ze mijn contract niet verlengen, dan zou ik na een eventuele zwangerschap weer gaan solliciteren. Wij hadden het geluk om binnen 3 maanden een positieve test in handen te hebben maar toen heb wel een beetje nagedacht over de toekomst. Als ik namelijk mijn laatste verlenging zou krijgen, zou ik de helft van die periode met zwangerschapsverlof zijn..
Ik heb keurig mijn manager met 12 weken zwangerschap het nieuws verteld. Zij was erg blij voor me. Een week of 3/4 later moest ik bij haar komen. Ze was bezig geweest met een salarisverhoging en kwam met het nieuws dat mijn contract direct werd omgezet in een vast dienstverband. En dat terwijl ik halverwege mijn 2e contract zat, ik nog 1 verlenging mocht EN ze wisten dat ik zwanger was. 
Zo kan het dus ook lopen. Echt niet elke bedrijf heeft er moeite mee als een vrouw zwanger wordt. Het is iets wat erbij hoort als je jonge vrouwen in dienst hebt, zei mijn manager. 
Doe vooral waar jij je goed bij voelt!
 
Ik ben na mijn sollicitatiegesprek aangenomen en toen ben ik heel eerlijk geweest dat ik 9 weken pas zwanger was. Ze wilde mij heel graag hebben en vonden dit geen probleem. Nu 38 weken zwanger. 8 weken gewerkt op mijn nieuwe plek en kan na mijn verlof gewoon weer verder daar gaan. Als ze je echt willen houden doen ze er niet moeilijk over, het is namelijk niet je hele carrière dat je zwanger bent. Komt goed!!
 
Terug
Bovenaan