Sterke kinderwens maar geen vast contract

Wat fijn om jouw berichtje voorbij te zien komen! Wij hebben een wens voor een derde kindje maar ook ik werk nu sinds een half jaartje bij een nieuwe baas en onwijs naar mijn zin!! 
 
Ook ik ben zo bang ondanks dat we ook wel rond zouden komen om dan ontslagen te worden. Mijn gevoel zegt dat mijn baas dat niet zal doen... maar toch? Word gek van mijzelf en mijn getwijfel! Vooral mijn man hamert zo op dat vaste contract, hij vindt dat een prettig en veilig idee.
 
Suzanne wat een geweldig verhaal! Gefeliciteerd met de tweede :)
De situatie is nooit ideaal. Ik werkte vast en er is geen werk meer voor me. Na 3 jaar daar gewerkt te hebben. Nu dus 10 weken zwanger en alsnog geen werk :p
 
@Toetieee, ja inderdaad word ook gek van mezelf! Mijn man is erg makkelijk in alles soms beetje te makkelijk. Hij zegt iedere keer we proberen het gewoon, word te toch ontslagen dan zien we het dan wel.. maarja ik ben meestal iemand die alles geregeld wil hebben zodat je geen stress hebt.. 
@Zwanger yes, ja inderdaad dat zou ook nog kunnen ja heb je een vast contract denk je dat het "veilig" is en dan gaat het niet goed in het bedrijf waardoor je dan thuis komt te zitten! Daar had ik nog niet aan gedacht..
@Susanne van D, Heftig verhaal! Maar wel tof van je werkgever dat hij je een vast contract heeft aangeboden zulke mensen bestaan gelukkig ook nog! Gefeliciteerd met je tweede kindje!
 
Dus inderdaad vast contract zegt ook niet altijd wat. Bedankt allemaal voor de reacties, heb er echt wat aan gehad! Kon er alleen met me man over praten en wat ik al zei die is overal erg makkelijk in haha. Nog maar een keer goed over hebben samen en dan de knoop door hakken denk ik maar.. spannend
 
Ik zou proberen het te bespreken met de baas in een één op één gesprek. Inzicht in jouw wensen en verwachtingen is voor hem als baas erg belangrijk, en weten wat jij kunt verwachten is voor jou heel belangrijk. Dat zou gewoon bespreekbaar moeten zijn en hopelijk vind je baas dat ook. Hij moet als baas cq leidinggevende een lange termijnvisie hebben en hij kan je heus wel aangeven of jij ook in dat plaatje past. 
 
Dat gezegd hebbende... ook als je een tijdelijk contract hebt, en goed kan rondkomen van de inkomsten van je partner, zou ik zeggen dat je er gewoon voor moet gaan. Een kindje heeft niet zoveel nodig, uitstapjes zijn geen eerste levensbehoefte en zo lang je daarin gewoon kan voorzien is er niks loos.
 
Ga ervoor!
 
Het is al een paar geschreven. Ik begrijp dat het best eng kan zijn maar er is altijd wel een reden om te wachten. Als jullie het allebei zo graag willen en er mentaal klaar voor zijn. Go for it! 

 
Hoi!
Ik heb een beetje met hetzelfde probleem gezeten. Het is echter bij mij nog wat ingewikkelder geweest. Ik heb 3 jaar geleden borstkanker gehad. Hierdoor was het de vraag of ik überhaupt nog kinderen kon krijgen. Ze wisten bij mijn sollicitatie niets over dat ik ziek ben geweest. Ik wilde een eerlijke kans krijgen en die heb ik gekregen. Kort na starten wel alles open gegooid en het was geen enkel probleem en ze vonden het helemaal niet raar dat ik dat niet verteld had. Ze zeiden ook, dat als ik het tijdens mn gesprek het had verteld, ze mij ook wel hadden aangenomen. Vervolgens had ik een afspraak met de uitslag van een van de onderzoeken of ik nog vruchtbaar zou zijn. Ik kreeg hier gewoon vrij voor. Toen mij werd verteld het nog maar een jaar te proberen, maar dat het waarschijnlijk niet meer zou lukken, waren ze er voor mij.
En toen, afgelopen mei, geheel onverwacht, een positieve test! Ik was nog geen half jaar in dienst... vanaf dat moment zijn ze heel erg meedenkend geweest en hebben mij alle ruimte gegeven. Vandaag ben ik officieel 1 jaar in dienst. Heb nog geen vaste aanstelling, maar heb ook niet gehoord dat het niet verlengd zou gaan worden in januari. Ik zie ze er ook niet voor aan, om dat pas een week voor mijn verlof te gaan vertellen ofzo.
Wat ik hiermee wil zeggen is: gooi het open en wees eerlijk tegen je werkgever. Hij is de enige die er een eerlijk antwoord op kan geven. Hoogstwaarschijnlijk zal hij je eerlijkheid en openheid zeer op prijs stellen. Bovendien, een zwangerschap is toch een hele normale stap, nadat je in september bent getrouwd?!
Succes!
Liefs, Maaike
 
Ik heb ook nog geen vast contract. Ik zit nu in mijn tweede tijdelijke contract.
Mijn geluk gaat voor en daar hoort een kindje bij. Als mijn werkgever dat niet kan accepteren en mijn contract niet verlengt omdat ik zwanger ben, dan wil ik daar niet eens meer werken. 
Daarnaast is het zo dat jouw werkgever jou niet doorbetaald tijdens je verlof, dit wordt gedaan door het UWV. En een werkgever weet van te voren dat er een kans is dat een vrouw in een bepaalde leeftijdscategorie zwanger kan worden. 
 
Hier zelfde verhaal :)! Al bijna een jaar proberen wij zwanger te raken. Helaas nog geen goed nieuws. Wel op dit moment aan het solliciteren. Zou zomaar kunnen dat ik straks een andere baan krijg... en dan zwanger ben. Maar dat is dan maar zo :)
Nog iets. Je hebt toch ook recht op WW mocht het wel fout gaan? Dus zonder inkomen zal je niet snel zitten denk ik. Daarnaast... een zwangerschapsuitkering wordt door het UWV betaald. Niet door je werkgever. Ze moeten je alleen een tijdje missen. Thats all. En ik denk maar zo: als ze blij met je zijn dan laten ze je om die reden echt niet gaan.
 
Terug
Bovenaan