Hoi!
Ik heb een beetje met hetzelfde probleem gezeten. Het is echter bij mij nog wat ingewikkelder geweest. Ik heb 3 jaar geleden borstkanker gehad. Hierdoor was het de vraag of ik überhaupt nog kinderen kon krijgen. Ze wisten bij mijn sollicitatie niets over dat ik ziek ben geweest. Ik wilde een eerlijke kans krijgen en die heb ik gekregen. Kort na starten wel alles open gegooid en het was geen enkel probleem en ze vonden het helemaal niet raar dat ik dat niet verteld had. Ze zeiden ook, dat als ik het tijdens mn gesprek het had verteld, ze mij ook wel hadden aangenomen. Vervolgens had ik een afspraak met de uitslag van een van de onderzoeken of ik nog vruchtbaar zou zijn. Ik kreeg hier gewoon vrij voor. Toen mij werd verteld het nog maar een jaar te proberen, maar dat het waarschijnlijk niet meer zou lukken, waren ze er voor mij.
En toen, afgelopen mei, geheel onverwacht, een positieve test! Ik was nog geen half jaar in dienst... vanaf dat moment zijn ze heel erg meedenkend geweest en hebben mij alle ruimte gegeven. Vandaag ben ik officieel 1 jaar in dienst. Heb nog geen vaste aanstelling, maar heb ook niet gehoord dat het niet verlengd zou gaan worden in januari. Ik zie ze er ook niet voor aan, om dat pas een week voor mijn verlof te gaan vertellen ofzo.
Wat ik hiermee wil zeggen is: gooi het open en wees eerlijk tegen je werkgever. Hij is de enige die er een eerlijk antwoord op kan geven. Hoogstwaarschijnlijk zal hij je eerlijkheid en openheid zeer op prijs stellen. Bovendien, een zwangerschap is toch een hele normale stap, nadat je in september bent getrouwd?!
Succes!
Liefs, Maaike